Opel Corsa E – Performanţe şi ţinută de drum
Sub capota micului Corsa s-a aflat motorul în trei cilindri, turbo, de 1,0 litri. Personal, primul contact pe care l-am avut cu ECOTEC-ul cu 115 CP a fost într-un test cu Opel Adam Rocks, cel mai mic crossover pe care l-a văzut Pământul. Acum, ca şi atunci, m-am minunat de silenţiozitatea cu care prinde viaţă şi de care dă dovadă până în 3.000 rpm.
În termeni de performanţă, ECOTEC-ul de 1,0 litri duce cele 1,2 tone ale lui Corsa la 100 km/h, cu start de pe loc, în 10,3 secunde, şi până la o viteză maximă de 195 km/h. Nu sunt cifre care merită menţionate în registrul sportivitate, însă asta nu ar trebui să arunce umbre de neîncredere asupra turbo-motoraşului.
Ajuns la 3.000 rpm – pragul de la care motorul începe să se facă auzit – deja te afli în avântul dat de cei 170 Nm (încă de la 1.800 de rotaţii pe minut), avânt care continuă până la 4.500 rpm. 500 de rotaţii pe minut mai sus şi intri în teritoriul optim pentru livrarea de putere – zona „verde” e cuprinsă între 5.000 şi 6.000 rpm, fix înainte de zona roşie.
Prin oraş, îţi dă senzaţia că este tot timpul pregătit acolo, pentru tine, în cazul în care te hotărăşti să profiţi de vreo portiţă liberă. Iar când îl scoţi în afara oraşului şi-l alergi pe drumuri sinuoase, direcţia va răspunde mulţumitor la comenzi (vorbim de situaţii când modul City este inactiv), iar electronicele vor munci să te ţină pe trasă. Vrei mai mult? Aşteaptă venirea versiunii de motorizare mai băţoase sau a versiunii OPC. Şi pregăteşte mai mulţi bani.
În afară de entry-levelul Selection, versiunea 1.0 cu 115 CP, Start/Stop şi cutie manuală cu şase trepte este disponibilă pe oricare dintre echipări, începând de la un preţ de 13.800 €.
Concluzii
Prin prisma versatilităţii, dată de gama amplă de motorizări (şase motorizări pe benzină şi două diesel) şi de pachetul tehnologic bogat, Opel Corsa rămâne un competitor serios în segmentul B, pretându-se tuturor buzunarelor. Preţurile pentru noul Corsa încep de la 11.150 € (Selection, 1.2 benzină, 70 CP).