Preţurile pentru noul Mercedes-Benz S-Class pornesc de la 85.015 euro pentru versiunea S350 BlueTEC cu ampatament normal, respectiv 90.582 de euro pentru aceeaşi versiune de motorizare, dar cu ampatament lung.
Cel mai scump S-Class rămâne S500 4MATIC L, cu un preţ de pornire de 118.990 de euro, în vreme ce pentru mai sportivul S63 AMG clienţii vor trebui să scoată din cont cel puţin 161.584 de euro.
Preţul modelului testat este de 127.993 de euro, lucru datorat echipamentelor opţionale care în cazul unei limuzine precum S-Class pot dubla fără probleme valoarea maşinii. Printre cele mai scumpe opţionale amintesc pielea Nappa bej silk maro expresso (1.700 de euro), Night View Assist Plus (2.200 de euro) şi pachetul de asistenţă la conducere PLUS (2.250 de euro).
În concluzie: este noul S-Class cu adevărat cea mai bună maşină din lume? Termenul lasă mult loc pentru subiectivitate, cert este însă că vârful de lance al Mercedes-Benz va dona tehnologiile noi de care dispune, în diferite doze, celorlalte modele din gamă. S-Class rămâne în continuare o maşină exclusivistă, destinată unei anumite pături sociale, şi cu un public-ţintă aparte, cel puţin teoretic.
Noul S-Class dă senzaţia că reuşeşte să fie cu doi paşi înaintea principalilor concurenţi şi se află cu un picior în zona limuzinelor de lux. Rămâne de văzut cum vor replica rivalii germani, britanici şi japonezi, însă singurii îndreptăţiţi să decidă dacă cea mai bună maşină din lume este S-Class sunt în continuare clienţii.
Fişa tehnică a modelului de test:
Mercedes-Bens S-Class S350 L BlueTEC
Motor – diesel, V6, 2.987 cmc
Putere maximă – 258 CP/3.600 rpm
Cuplu maxim – 620 Nm/1.600-2.400 rpm
Cutie de viteze – automată, 7G-TRONIC, cu şapte rapoarte
Accelerare 0-100 km/h – 6,8 secunde
Viteza maximă – 250 km/h
Volum portbagaj – 510 litri
Consum mixt teoretic – 5,6-6 l/100 km