Modelul S-Class testat a venit în versiunea S350 L BlueTEC, echipat cu un propulsor diesel V6 de trei litri, ce dezvoltă o putere maximă de 258 CP şi un cuplu maxim de 620 Nm, livrat devreme, între 1.600 şi 2.400 rpm.
Propulsorul s-a dovedit a fi unul rafinat, extrem de silenţios pentru un diesel, până în dreptul zonei de 3.000 rpm, de unde începea să trimită subtil către habitaclu un sunet specific, dar surprinzător de plăcut. Cuplat cu transmisia automată 7G-TRONIC PLUS cu şapte rapoarte, acesta se dovedeşte abil în condiţiile în care sarcina sa este să urnească din loc şi să propulseze o limuzină cu greutatea de aproape două tone, mai exact 1.975 kg.
Maşina nu va ţâşni ca din puşcă, pentru că această caracteristică a fost schimbată cu o plecare promptă de pe loc, însă extrem de lină şi echilibrată. Este clar faptul că din moment ce ţi-ai achiziţionat un S-Class, nu eşti genul care să se bucure ori de câte ori bărbia i se duce spre piept sau creştetul capului pleacă în direcţia cefei, chiar dacă ai la dispoziţie cuplul necesar pentru asta.
În plus, cutia de viteze jonglează delicat cu treptele, însă la o călcare bruscă şi energică a pedalei de acceleraţie, aceasta va avea un răspuns uşor smucit. Chiar şi aşa, maşina va face ce i se cere şi se va comporta exemplar fie că e vorba de o depăşire în viteză sau de o plecare mai rapidă de pe loc. Accelerarea este liniară, destul de subtilă cât să nu te afunde în scaun, dar cu toate acestea, ea există, este acolo, chiar dacă nu o simţi. Astfel, poţi ajunge uşor la viteze ilegale, de aceea este recomandat să mai arunci câte un ochi pe indicatorul de viteză, pentru că pur şi simplu poţi fi foarte uşor înşelat şi luat prin surprindere de felul în care accelerează maşina.
În versiunea S350 BlueTEC, noul S-Class parcurge intervalul 0-100 km/h în 6,8 secunde şi atinge o viteză maximă de 250 km/h. Pentru aceste performanţe, Mercedes-Benz specifică un consum mediu teoretic de 5,6-6 l/100 km. În practică, lucrurile stau altfel, pentru că valoarea obţinută a fost de 8 l/100 km, în condiţiile de trafic urban şi extra-urban de pe drumurile noastre şi prin adoptarea unui stil normal de condus.
În cazul ţinutei de drum, cuvintele de ordine sunt confortul şi subtilitatea. Direcţia este precisă, asistată impecabil, în vreme ce suspensia AIRMATIC îşi face treaba în aşa fel încât maşina pare o fortăreaţă izolată de asfalt printr-un strat gros de nori. Deşi modelul de test nu beneficiază de sistemul MAGIC BODY CONTROL, suspensia absoarbe orice denivelare şi imperfecţiune întâmpinată pe şosea, iar şocurile se transformă într-o oscilare uşoară pe verticală, senzaţia resimţită în interior fiind una de plutire.
Maşina se comportă bine pe viraje largi, luate în viteză, unde ruliul este discret, aproape inexistent. Acesta îşi face însă prezenţa dacă se încearcă negocierea mai sportivă a virajelor mai sus menţionate şi în cazul curbelor mai strânse, însă nu pentru asta a fost construit S-Class. Doritorii de senzaţii tari şi comportament sportiv au alte două variante la alegere, şi anume versiunile S63 şi S65 AMG.
Comportamentul suspensiei poate fi schimbat prin comutarea în modul Sport, aşa cum se poate face şi în cazul cutiei de viteze. Maşina se va lipi şi mai mult de şosea, acea oscilare pe verticală va fi atenuată, dar confortul se va menţine la aceiaşi parametri, pentru că per total, maşina nu va căpăta abilităţi de atlet. În plus, masa maşinii va pune umărul la generarea unei inerţii pe măsură, iar acesta este unul din motivele pentru care noul S-Class vine ticsit cu sisteme de siguranţă şi asistenţă la condus.
Printre acestea se remarcă sistemul Distronic Plus, acompaniat de asistentul activ pentru menţinerea benzii de rulare şi de asistenţa la frânare (BAS PLUS şi PRE-SAFE). Atunci când este activat, sistemul permite maşinii să păstreze singură distanţa faţă de automobilul din faţă, adaptând viteza şi încadrarea pe banda de mers. Cu toate acestea, sistemul nu este unul autonom şi, deşi nu presupune acţionarea volanului sau a pedalelor de către şofer, va avea grijă să-l atenţioneze pe conducătorul auto în legătură cu acest aspect.
Dacă, de exemplu, pe banda de circulaţie este detectat un alt autovehicul, sistemul va frâna automat şi va adapta viteza pentru păstrarea unei distanţe de siguranţă. Şoferul poate interveni prin controlarea volanului şi schimbarea benzilor, caz în care computerul de bord va prelua iar controlul şi va accelera până la viteza setată, în cazul în care drumul în faţă este liber. Cu toate acestea, dată fiind lipsa marcajelor pe drumurile de la noi, este de preferat ca această opţiune să fie folosită doar pe porţiunile de autostradă.
Modelul de test venea echipat şi cu sistemul de asistenţă pentru vedere pe timp de noapte (Night View Assist PLUS), ce a primit o cameră cu senzori termali. Practic, dacă este activat, sistemul detectează şi alertează şoferul de prezenţa pietonilor sau a animalelor pe porţiunile întunecate de pe marginea drumului.
Astfel, în special la rularea prin sate, dar şi pe drumuri inter-judeţene neiluminate, la detectarea unui pieton sau a unui animal, acesta va fi marcat într-un chenar roşu (asemănător ţintei unei arme dintr-un joc video) în timp ce camera va afişa imagini cu porţiunea respectivă de drum, în timp real, în spaţiul digital dintre vitezometru şi turometru. La o vizibilitate sporită în condiţii mai puţin prielnice contribuie din plin şi MAGIC VISION CONTROL, sistemul de ştergătoare care încălzeşte lichidul de parbriz şi îl dispersează pe suprafaţa vitrată fără stropire.
Despre preţuri, concluzii şi date tehnice ale modelului testat vă vorbesc în pagina următoare.