Test în România cu noul Mercedes-Benz S-Class. Maiestatea Sa

Autor: Iulian Dnistran 09 dec. 2013 Test drive

Dacă în pagina anterioară vă spuneam că noul S-Class şi-ar putea găsi corespondentul muzical într-un pian, raportat la imaginea creată de-a lungul istoriei, interiorul ar putea fi proiecţia în mediul auto a unui conac regal, decorat interior într-un stil Feng Shui luxos şi elegant. Dacă nu exista aşa ceva, tocmai a fost inventat.

Să începem cu începutul, adică fix cu locurile din spate, pentru că acolo ar fi cel mai indicat loc pentru un client de S-Class. Din poziţia aşezat pe unul dintre cele două scaune individuale, câmpul vizual cuprinde o adevărată panoramă, care începe în habitaclu şi se continuă la exterior. Chiar dacă nu ai un volan în faţă, senzaţia predominantă este cea de control, combinat cu confort suprem. Scaunele individuale Luxury multicontur – acţionate electric, ventilate şi încălzite – tratează spatele impecabil şi dau impresia că cel care le-a proiectat a realizat cu succes un hibrid între un fotoliu, un tron şi un pat. Totodată, acestea deschid lista de opţionale, la fel ca multe dintre cele ce urmează.

Răsfăţul suprem îl reprezintă tetierele care îţi sprijină delicat capul şi te fac să te întrebi cu ce sunt umplute de sunt atât de moi. Pentru că locul destinat pasagerilor din spate este efectiv boieresc, nu contează că eşti Messi sau LeBron James, problema spaţiului pentru cap şi picioare nu te va încurca niciodată. Altfel spus, dacă eşti Jay-Z, cele „99 problems” se transformă  în „98 problems”.

Pentru cei extrem de comozi, poziţionarea comenzilor pentru climatizare s-ar putea dovedi uşor neinspirată, pentru că solicită o aplecare mai pronunţată în faţă în cazul în care se doreşte acţionarea lor. Chiar şi aşa, mişcarea necesită doar câteva secunde şi nu ştirbeşte din confortul general.

Chiar dacă dimensiunile habitaclului şi spaţiul interior poartă măsura XXL, vei fi încercat sporadic de un sentiment de intimitate, care te izolează parţial de ce se întâmplă în jurul tău. Odată mutat în partea din faţă, atmosfera şi materialele se menţin elegante şi de fineţe, îmbinate însă cu elementul tehnologie.  Mişcările prin care ajungi în poziţia de acţionare a oricărei comenzi sunt extrem de fireşti şi naturale, semn că la şcoala de design interior Mercedes-Benz anatomia corpului uman este curs obligatoriu, cu multe credite.

Tratamentul pe care îl primeşti în faţă este asigurat de aceleaşi scaune Luxury ca şi în partea din spate, cărora li se adaugă cotiere încălzite şi şase funcţii de masaj, pe două intensităţi. Reglarea acestora se face electric şi este oferită memorarea a trei poziţii diferite. Ceva mai pronunţate faţă de partea din spate unde îşi fac loc doar pe interiorul portierelor, ornamentele din lemn lucios de nuc îmbracă volanul rafinat, consola centrală şi bordul, unde se îmbină cu pielea Nappa de înaltă calitate.

Astfel, designerii au avut mână liberă în ceea ce priveşte iluminarea interioară, iar soluţia adoptată este una de senzaţie. Pentru că mai devreme vorbeam de infuzia de tehnologie aplicată stilului elegant şi rafinat, aproximativ 300 de LED-uri asigură iluminarea habitaclului pe timp de noapte, în şapte culori diferite, moment în care ai senzaţia că deşi afară e întuneric, soarele nu a apus încă în habitaclu. Nu veţi găsi nici un bec convenţinal pe noul S-Class, pentru că iluminarea – fie că vorbim de faruri, stopuri sau interior – este realizată exclusiv prin tehnologie LED.

O altă dovadă a mixului dintre rafinament şi tehnologie o reprezintă sistemul de climatizare THERMOTRONIC cu funcţia AIR-BALANCE, care foloseşte arome discrete, furnizate de rezerva amplasată în torpedo, şi un proces de ionizare pentru asigurarea unui flux continuu de aer împrospătat în habitaclu.

Auditiv, pasagerii noului S-Class sunt trataţi de sistemul de sonorizare Burmester, care bifează şi la capitolul estetic, graţie difuzoarelor elegante inserate în portiere. Insonorizarea este de nivel înalt şi nu oferă nicio şansă zgomotelor venite din exterior, cu excepţia deplasării la viteze de autostradă, când sunetul palid cauzat de curenţii de aer îţi reaminteşte discret să nu-ţi iei totuşi ochii de la limita legală de viteză.

Noul S-Class beneficiază de un bord mai special, care de fapt nu prea mai e bord convenţional, ci unul în stil Steve Jobs. Practic, două ecrane TFT cu diagonala de 12,3 inci (30,7 centimetri) domină peisajul: cel destinat şoferului afişează digital instrumentele de bord, iar cel amplasat central este desemnat cu afişajul sistemului de infotainment. Grafica este impecabilă, un pic cam scrobită în cazul cadranelor de bord, însă navigarea prin meniul complex se face extrem de uşor şi intuitiv, şi nu necesită cunoştinţe de expert în S-Class.

În ceea ce priveşte spaţiile de depozitare, acestea sunt destul de încăpătoare în cazul buzunarelor interioare ale portierelor şi ceva mai generoase în cazul cotierei centrale faţă, cât şi spate. Mai mult, a şasea generaţie S-Class oferă un portbagaj cu volumul de 510 l, ce poate face faţă mai multor bagaje de dimensiuni medii.

A venit timpul să vorbim despre tehnologia şi sistemele implementate pe noul S-Class, cât şi despre felul în care se comportă limuzina pe şosea. În continuare, pe pagina următoare.

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide