Concluzii
Noul Hyundai i20 este, fără doar şi poate, un concurent puternic în segmentul hatchbackurilor subcompacte. E confortabil, spaţios, cu un interior bine construit şi cu dotări destul de bune. Dar pentru a câştiga în faţa principalilor săi rivali are nevoie de un preţ bun.
Lista oficială începe de la 13.210 euro cu TVA şi se termină la 15.318 euro cu TVA pentru echiparea de top cu aer condiţionat automat, geamuri electrice, volan şi schimbător îmbrăcate în piele, senzori de parcare, senzori pentru aprinderea automată a farurilor şi avertizare pentru depăşirea benzii de circulaţie, printre altele.
Totodată, însă, în momentul scrierii acestor cuvinte, Hyundai România oferă o reducere de 2.480 de euro pentru toate nivelurile de echipare. Cu această reducere,noul i20 este mai ieftin decât majoritatea rivalilor săi, ceea ce face din el o alegere excelentă. Dar dacă reducerea dispare şi se aplică preţurile de listă, i20 devine mai scump decât Volkswagen Polo şi Ford Fiesta, ceea ce nu o să-l ajute deloc pe piaţă.
Date tehnice
Hyundai i20 1.25
Motor: benzină, 1.248 cmc
Putere maximă: 84 CP/6.000 rpm
Cuplu maxim: 121 Nm/4.000 rpm
Cutie de viteze: manuală cu cinci trepte
Tracţiune: faţă
Acceleraţie 0-100 km/h: 13,1 secunde
Viteză maximă: 170 km/h
Masă proprie: 1.055 kg
Volum portbagaj: 301 litri
Consum mixt teoretic: 5,1 l/100 km
Preţ de bază (listă): 13.210 euro cu TVA
Preţ model testat (listă): 15.194 euro cu TVA