Spaţiul şi confortul sunt doi termeni de temelie în proiectarea lui C4 Picasso. În ciuda faptului că este cu 4 centimetri mai jos decât modelul generaţiei anterioare, oferă suficient spaţiu pentru cap chiar şi copiilor de 1,90 m care stau pe bancheta din spate. Iar cei 5,5 centimetri câştigaţi la ampatament (care a ajuns la 2.785 mm) se traduc prin mai mult spaţiu pentru picioare. Scaunele din spate, rabatabile în raport 40:20:40, pot glisa individual în funcţie de necesităţi – potbagajul poate creşte, astfel, de la 537 la 630 de litri. Pentru un volum mare de încărcare, rabatarea banchetei spate îţi pune la dispoziţie un spaţiu de 1.709 litri. Iar dacă vrei să cari obiecte mai lungi, e suficient să rabatezi şi scaunul dreapta faţă, care eliberează suficient spaţiu (2,5 metri) pentru obiecte voluminoase. Nu e rău deloc, pentru o maşină de doar 4,4 metri lungime.
Şi nici pe şosea nu stă rău deloc. Desigur, depinde ce înţelegi prin bine. De exemplu, nu este la fel de dinamic precum un Ford C-Max (sau chiar şi decât un Renault Scénic), însă este – şi acesta ar trebui să fie lucrul care contează pentru un MPV – confortabil.
Versiunea de motorizare testată de noi a fost şi cea mai puternică din gama de oferte, 155 THP. Adică 156 de cai-putere şi 240 Nm transmişi roţilor faţă printr-o cutie manuală cu şase trepte. Dacă vrei să eviţi vreo dezamăgire, nu te mai gândi că acelaşi motor echipează şi DS3-ul. Maşina este sensibilă la pedala de acceleraţie, însă nu te va da pe spate. Accelerează de la 0 la 100 de kilometri în 9,0 secunde şi nu se simte mai repede de atât. Personal, aş merge oricând pe varianta e-HDi, care se pretează de minune unei maşini liniştite de familie.
Articol publicat în revista ProMotor a lunii iunie, 2014