Concluzii
Noul BMW M4 este mai rapid şi mai uşor decât modelul pe care îl înlocuieşte, deşi are mai puţini cilindri sub capotă. Am fost sceptic în privinţa noului motor, dar am ajuns la concluzia că o mână de ingineri pricepuţi pot face din orice propulsor o capodoperă. Da, sunetul autentic al vechiului V8 nu poate fi egalat de acest şase în linie turbo care se foloseşte de trucuri ca evacuarea adaptivă şi augmentarea digitală a sunetului în interior, dar, cu toate acestea, este o maşină mai potrivită pentru uzul zilnic.
Noul BMW M4 e confortabil, practic, extrem de rapid şi poate juca fără probleme două roluri: devorator de circuite sau maşinărie pentru drifturi.
Date tehnice
BMW M4 (F82)
Motor: benzină, biturbo, 2.979 cmc, 6 cilindri în linie
Putere maximă: 431 CP/5.500-7.300 rpm
Cuplu maxim: 550 Nm/ 1.850-5.500 rpm
Cutie de viteze: automată cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte, M-DCT
Tracţiune: spate
Acceleraţie 0-100 km/h: 4,1 secunde
Viteză maximă: 250 km/h
Masă proprie: 1.612 kg
Volum portbagaj: 445 litri
Consum mixt teoretic: 8,3 l/100 km
Preţ de bază: 76.508 euro cu TVA
Preţ model testat: 102.546 euro cu TVA