După ce am văzut cum arată noua Toyota Auris şi ce oferă în interior, e timpul să vedem cum merge.
PERFORMANŢE
Noua Toyota Auris este disponibilă în România cu o selecţie de patru motoare, dintre care două pe benzină şi două diesel, precum şi într-o variantă cu sistem de propulsie hibrid.
În timpul testului am condus varianta pe benzină cu motor de 1,6 litri, care dezvoltă 132 CP şi 160 Nm, şi versiunea cu motor diesel de 1,4 litri, care dezvoltă 90 CP şi un cuplu de 205 Nm.
Propulsorul pe benzină e foarte rafinat şi destul de vivace. Încă de la 1.300 rpm, poţi avea încredere că acul turometrului va urca rapid, până în zona roşie, şi îţi va duce la bun sfârşit depăşirile. Trebuie să punctez că şi silenţiozitatea este un punct forte al acestui motor.
Că tot a venit vorba despre silenţiozitate, motorul diesel de 1,4 litri suferă puţin la acest capitol, mai ales la ralanti. Odată ce te pui în mişcare, însă, zgomotul dieselului iese din peisaj şi te poţi bucura de maşină aşa cum trebuie. Mai mult, cuplul, care e mai mare decât la motorul pe benzină, te face să crezi că ai un propulsor mai mare sub capotă, şi nu un motoraş de 1.364 cmc.
Direcţia noului Auris oferă o doză normală de feedback pentru o maşină destinată familiştilor, la fel şi suspensia, care nu o să-ţi rupă spinarea pe drumurile patriei, fiindcă absoarbe excelent gropile şi dâmburile. Rezultatul: o călătorie foarte confortabilă şi nestresantă.
Ambele maşini din cadrul testului erau echipate cu cutii de viteze manuale cu şase trepte, care s-au comportat exemplar în condiţii de cod portocaliu de vânt şi ninsoare. Timoneria este precisă, iar schimbătorul are o cursă destul de scurtă, care ajută la condusul sportiv.
CONSUM
Cifrele oficiale spun că un Auris cu motorul pe benzină are un consum mediu de 5,9 l/100 km, în timp ce motorul diesel reuşeşte un consum mixt teoretic de 4,2 l/100 km. La sfârşitul testului, maşina cu motor de 1,6 litri pe benzină a afişat un consum mediu de aproximativ 8 l/100 km, iar maşina cu motor diesel de 1,4 l a returnat un consum mediu de 7,5 l/100 km.
Deşi diferenţele între valorile oficiale şi cele reale sunt mari, trebuie spus că în timpul testului am avut parte de condiţii grele de iarnă, cu o avertizare meteorologică de cod portocaliu pentru vânt şi ninsoare, dar şi de traficul de Bucureşti specific unei astfel de prognoze meteo.
Mai mult, nici una dintre maşinile de test nu avea sistemul start/stop de oprire automată a motorului. Astfel, cred că în condiţii normale de vară, valorile de consum vor fi mai apropiate de cele oficiale.
CONCLUZIE
Preţul de bază pentru un Auris este de 15.971 de euro cu TVA inclus. În aceşti bani, primeşti o maşină în echiparea cea mai ieftină, Terra, cu un motor pe benzină de 1,33 l care dezvoltă 99 CP şi 128 Nm.
Cea mai scumpă versiune de Auris dotată doar cu motor cu ardere internă începe de la 20.701 euro cu TVA inclus, bani care-ţi aduc un hatchback în varianta de echipare de top, Luna, şi un motor diesel de 2,0 litri care dezvoltă 124 CP şi 310 Nm.
Datele tehnice ale modelelor testate, în pagina următoare.