Lansată în 2006, prima generaţie Logan MCV a înregistrat vânzări de peste 380.000 de unităţi, în 40 de ţări de pe glob. Tendinţa s-a propagat şi în ţara noastră unde modelul MCV a reuşit rapid să populeze parcul auto românesc – şi aici nu mă refer doar la apariţiile mai puţin popularelor modele din dotarea Poliţiei Rutiere.
Cu un pedigree deja setat de generaţia trecută, noul Logan MCV are ocazia să arate ce poate şi cum l-au influenţat schimbările aduse de Dacia întregii game. Cu modelele Dokker şi Lodgy deja lansate, era oarecum de la sine înţeles că noul MCV se va apropia mai mult de ceea ce înseamnă o versiune break pentru sedanul Logan. Aşadar, e timpul să facem cunoştinţă cu noua Dacia Logan MCV.
DESIGN EXTERIOR ŞI INTERIOR
Valul de schimbări în designul exterior pornit de Dacia se răsfrânge şi asupra noului Logan MCV. Dacă partea din faţă este grefată integral de la Logan sau Sandero, lateralul şi spatele noului break au fost redesenate pentru un plus de robusteţe cu un uşor iz dinamic. Totul rămâne însă o chestiune de gust atunci când vine vorba de aspectul unei maşini, aşa că fiecare poate aprecia în felul propriu imaginea imprimată noului MCV.
Noul Logan MCV măsoară 4.490 mm lungime, cu 430 mm mai mult decât noul Sandero, în vreme ce ampatamentul este cotat la 2.634 mm, lucru care se reflectă cel mai bine asupra spaţiului din habitaclu. De la bun început, nu mai încape îndoială că noul Logan MCV este pus în slujba spiritului practic. Din nou, designul interior este translatat în proporţie de 100% de la modelul din care derivă break-ul.
Odată urcat la volan, poziţia de condus şi senzaţia generală nu e cu nimic schimbată faţă de cea pe care o oferă sedanul Logan sau hatchback-ul Sandero. Materialele puteau fi de mai bună calitate şi mult mai bine închegate, dar chiar şi aşa, întăresc senzaţia de robusteţe şi durabiltiate. Noul MCV echilibrează balanţa prin spaţiile de depozitare care domină peisajul şi însumează un volum de 16 litri, împărţit de buzunarele din portierele faţă, cele din spătarele scaunelor şi spaţiul de depozitare de deasupra consolei centrale.
Partea din spate oferă suficient loc pentru capul şi picioarele ocupanţilor, iar bancheta poate găzdui fără probleme trei persoane de statură medie, în condiţiile menţinerii unui grad acceptabil de confort. Portbagajul este mai mult decât generos şi oferă un volum de 573 de litri, însă în funcţie de necesităţi, bancheta se poate rabata fracţionar 1/3-2/3, mărind astfel capacitatea de încărcare până la 1.518 litri.
Încărcarea portbagajului se face uşor, pentru că marginea inferioară a acestuia este poziţionată relativ jos, fapt ce favorizează manevrarea bagajelor mai voluminoase sau mai grele. Insonorizarea este bună, însă la viteze mari, de autostradă, zgomotul din exterior îţi face simţită prezenţa în interior.
PERFORMANŢE, IMPRESII DE LA VOLAN ŞI CONCLUZII
Modelul testat a venit în echiparea Laureate, fiind dotat cu propulsorul turbo Tce 90, pe benzină. Este acelaşi propulsor în trei cilindri cu capacitatea de 0,9 l care echipează modelele Sandero şi Logan, ce dezvoltă 90 CP şi un cuplu maxim de 135 Nm la 2.500 rpm.
Performanţele motorului sunt gestionate cu ajutorul unei transmisii manuale, cu cinci rapoarte, însă timoneria acesteia nu este cea mai grozavă, astfel că maneta schimbătorului are momente în care agaţă.
Dacia specifică un consum mixt teoretic de 5,2 l /100 km, însă valoarea obţinută în timpul testului a fost de 7 l/100 km. Deşi nu este relevant pentru scopul maşinii, noul Logan MCV accelerează de la 0 la 100 km/h în 11,2 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 169 km/h.
În general, propulsorul se dovedeşte a fi unul potent în condiţiile în care are de pus în mişcare o maşină cu masa de 1.113 kg, cu 40 kg mai grea decât un Logan sedan. În cazul în care maşina este încărcată, propulsorul nu se dezice şi îşi face treaba decent, însă costul acestor performanţe susţinute va fi tradus într-un consum mai crescut.
Evident, noul Logan MCV nu este o maşină care să favorizeze un stil sportiv de condus, însă în condiţiile unei exploatări în limitele normalului, suspensia moale absoarbe bine şocurile cauzate de diversele imperfecţiuni din drumurile noastre. Direcţia este însă o idee cam greoaie, şi pe alocuri nu reuşeşte să transmită un feedback satisfăcător, în vreme ce ruliul îşi face apariţia în virajele mai strânse sau în cele abordate în viteză.
Dacia Logan MCV are un preţ de pornire de 6,282 de euro (fără TVA), în vreme ce preţul modelului testat, cu echiparea Laureate, se ridică la 9,960 de euro (fără TVA) şi include dotări opţionale precum sistemul de naviaţie MediaNav (242 de euro), cotiera centrală faţă (81 de euro) şi pachetul Look cu jante de aluminiu de 15 inci şi geamuri electrice spate (282 de euro).
În concluzie, noul Logan MCV are toate atuurile necesare pentru a-şi depăşi predecesorul. Schimbările impuse de Dacia în gama au afectat şi break-ul bazat pe Logan, atât cu punctele bune cât şi cu cele mai puţin bune. Astfel, noul MCV se adresează în special clienţilor familişti, pentru care poate reprezenta un tovarăş potrivit de drum, mai ales în cazul unor călătorii de vacanţă sau pentru deservirea unor mici afaceri personale care nu necesită achiziţionarea unui Dokker sau a unui Lodgy.