Test în România cu Mini Paceman John Cooper Works
Dacă ai auzit măcar o dată în viaţă despre John Cooper Works, atunci ştii că ceea ce am scris în descrierea articolului a fost o capcană: nu există John Cooper Works versat. John Cooper Works este, pe scurt, procesul prin care un MINI se transformă, practic, într-un kart de stradă. Unul suficient de mare şi de încât poţi să înghesui şi patru persoane în el – cum este în cazul de faţă.
În termeni de performanţă şi echipamente, MINI Paceman John Cooper Works se situează între Audi Q3 2.0 TFSI, Mercedes-Benz GLA 250 Sport şi Nissan Juke Nismo RS. Este un paradox pe roţi, care te face să te întrebi de multe ori „de ce?”, ca în final să întrebi, senin, „cât costă?”.
Probabil că nu-ţi place ideea de crossover în trei portiere, că nu-i găseşti rostul. În cazul în care îţi place Paceman JCW tocmai pentru că are doar trei portiere – subliniindu-i poziţia nepăsătoare în ceea ce priveşte practicitatea – înseamnă că suntem deja doi în club. MINI a anunţat recent că-şi va reorganiza gama de modele, iar în noua gamă nu-şi vor mai avea locul Paceman, Roadster sau Coupé. Asta înseamnă că MINI încearcă să vină pe piaţă cu modele cât mai… complexe. Cum ar fi MINI-ul Cooper cu cinci uşi, o maşină pe care doar Adrian Mihălţianu ar putea s-o placă. Vezi? Veşti proaste peste tot.
Interior
Paceman a avut parte de un facelift, în acelaşi an în care a apărut şi noua generaţie a hatch-ului MINI. Ceea ce vezi în galeria de mai sus este o versiune pre-facelift, aşa că nu rămâne decât să-ţi spunem ce s-a schimbat relevant în procesul prematur de reîmprospătare: sistemul de infotainment; mai exact, controalele sistemului de infotainment. Restul ţine de mici finisaje şi materiale noi, dar nu atât de noi încât să vorbim de un bord actual, precum cel prezent pe noul MINI hatch.
Cu toate că îmi place mai mult nebunia organizării interiorului modelelor MINI anterioare, nu-mi place ideea de a cere peste 35.000 € pentru o maşină ai cărei fraţi au interioare de ultimă generaţie. Cei care caută spiritul practic într-un model sportiv şi fashion de la MINI vor fi dezamăgiţi şi de faptul că portbagajul are doar 330 de litri, sau că lipsa portierelor spate îngreunează accesul la interior. Personal, cred că un hot-crossover MINI fix aşa trebuie să arate – da, aş alege Paceman JCW în locul lui Countryman JCW, pentru că niciun MINI nu exprimă neconvenţionalul mai frumos ca acest crossover în trei portiere, ornat ca în benzile desenate, cu peste 200 de cai-putere sub capotă. Să trecem sub capotă atunci…