Test în România cu Mazda3 facelift
Dacă modelul fără facelift ridica anumite probleme în timpul rulării, situaţia a fost îndreptată. Graţie acestui facelift, cei da la Mazda au „umblat” şi la suspensia maşinii, dar şi la rigiditatea caroseriei. Astfel, suspensia a fost îmbunătăţită pentru a creşte confortul la rulare, amortizoarele au fost recalibrate şi caroseria mai rigidă, răspunsul final fiind o ţinută de drum net superioară. Răspunsul volanului este mult mai prompt, iar comportamentul general al maşinii este aproape neutru. Una peste alta, se poate spune că Mazda3 facelift se apropie de ceea ce înseamnă comportamentul etalon al modelului Mazda6.
Maşina pe care am condus-o a fost echipată cu un propulsor diesel de 2,2 litri, capabil să dezvolte o putere de 150 CP la 3.500 rpm şi un cuplu motor de 360 Nm disponibil pe o plajă de turaţii cuprins între 1.800 şi 2.600 rpm. Cuplat la o cutie manuală cu şase rapoarte, propulsorul este capabil de reprize fulminante indiferent în ce treaptă de viteză este cuplat.
Concluzionând, putem spune că modelul cu facelift aduce îmbunătăţiri majore în ceea ce priveşte comportamentul rutier al maşinii. Chiar dacă la interior nu se regăsesc aşa multe modificări, preţul de pornire de 14.390 de euro nu este foarte piperat, mai ales că până la 31.12.2011 suma include o reducere totală de 3.000 euro, care include şi un discount de 2.000 de euro din preţul final şi contravaloarea pachetului de lansare (jante de aliaj şi proiectoare de ceaţă).