Nivele de echipare şi preţuri speciale până la 31.12.2011 (TVA inclus)
Mazda3 facelift Sedan |
|
Mazda 1,6i CE |
14.390 Euro |
Mazda3 facelift Sport |
|
Mazda 1,6i CE |
14.390 Euro |
Date tehnice sedan – motorizări benzină
Mazda3 1,6l |
Mazda3 2,0l |
Mazda3 2,0l DISI i-stop |
|
Greutate fără sarcină |
1.185 kg |
1.265 kg |
1.265 kg |
Putere nominală kW (CP) |
77 / 6.000 rpm |
110 / 6.500 rpm |
110 / 6.200 rpm |
Cuplu maxim, Nm |
145 / 4.000 rpm |
187 / 4.000 rpm |
191 / 4.500 rpm |
Acceleraţie, 0-100 km/h |
12,2 sec |
10,6 sec |
10,4 sec |
Viteză maximă, km/h |
185 |
210 |
212 |
Consum combustibil, |
6,4 |
7,6 |
6,7 |
Date tehnice hatchback – motorizări benzină
MZR 1,6l |
MZR 2,0l |
MZR 2.0 |
|
Greutate fără sarcină |
1.195 kg |
1.285 kg |
1,280 kg |
Putere nominală kW (CP) |
77 / 6.000 rpm |
118 / 6.500 rpm |
110 / 6.200 rpm |
Cuplu maxim, Nm |
145 / 4.000 rpm |
187 / 4.000 rpm |
191 / 4.500 rpm |
Acceleraţie, 0-100 km/h |
12,2 sec |
10,6 sec |
10,4 sec |
Viteză maximă, km/h |
181 |
205 |
206 |
Consum combustibil, |
6,4 |
7,6 |
6,7 |
Date tehnice hatchback – motorizări diesel
MZ- CD 1,6l |
Mazda3 CD 2,2l |
Mazda3 CD 2,2l |
|
Greutate fără sarcină |
1.255 kg |
1.390 kg |
1.390 kg |
Putere nominală kW (CP) |
85 (115) / 3.600 rpm |
110 (150) / 3.500 rpm |
136 (185) / 3.500 rpm |
Cuplu maxim, Nm |
270 / 1.750 – 2.500 rpm |
360 / 1.800-2.600 rpm |
400 / 1.800-3.000 rpm |
Acceleraţie, 0-100 km/h |
11,0 sec |
9,2 sec |
8,2 sec |
Viteză maximă, km/h |
186 |
205 |
213 |
Consum combustibil, |
4,3 |
5,2 |
5,4 |
Date tehnice MPS facelift
MZR 2,3l DISI Turbo |
|
Greutate fără sarcină |
1.280 kg |
Putere nominală kW (PS) |
191 (260) / 5.500 rpm |
Cuplu maxim, Nm |
380 / 3.000 rpm |
Acceleraţie, 0-100 km/h |
6,1 sec |
Viteză maximă, km/h |
250 |
Consum combustibil, |
9,6 |
Dacă la prima vedere, diferenţele nu se observă, însă la o examinare mai atentă putem să vedem îmbunătăţirile stilistice, dar şi de funcţionalitate ale modelului care s-a vândut în aproape 3 milioane de exemplare. Inginerii japonezi au avut grijă ca modificările aduse să nu ofere doar o imagine îmbunătăţită a modelului, ci să aducă şi plus de valoare comportamentului rutier.
Astfel, în partea frontală vorbim despre modificări cu rol estetic, dar şi cu rol funcţional, care îmbunătăţesc aerodinamica maşinii cu efecte poziţive în reducerea consumului de carburant. Grila radiatorului, proiectoarele şi zona din imediata apropiere a acestora, sunt elementele care au fost redesenate pentru un plus de imagine, agresivitate, dar şi pentru a îmbunătăţii coeficienţii aerodinamici. În plus, suprafaţa plană de sub podeaua maşinii a crescut cu 10%, fapt care a dus, împreună cu celelalte modificări, la reducerea coeficienţilor aerodinamici atât pentru versiunea sedan, cât şi pentru cea hatchback.
Şi pentru spatele maşinii, inginerii responsabili cu facelift-ul modelului Mazda3, au adus o îmbunătăţire: bara spate a fost redesenată şi de acum este disponibilă în culoarea caroseriei. Spoilerul spate pentru versiunea hatchback este mai îngust decât la modelul anterior.
La capitolul interior, modificările sunt ceva mai limitate. Lumina roşie a ceasurilor de bord a fost înlocuită cu una albă, culoare despre care putem să spunem cu siguranţă că este cu mult mai odihnitoare şi mai puţin agasantă. În ceea ce priveşte materialele din habitaclu, noutatea este adusă la nivelul levierului schimbătorului de viteze, care a fost îmbrăcat în piele.
În ceea ce priveşte ergonomia maşinii putem spune că acest aspect este la cote înalte, toate comenzile fiind „îndreptate” spre postul de conducere. Dacă ar fi să cautăm un minus, putem să considerăm că acesta ar fi poziţionarea display-ului care afişează informaţii precum consumul mediu sau viteza medie. Acesta este poziţionat în partea superioară a bordului, într-o zonă mediană, fapt care îl face pentru anumite persoane să nu poată fi vizualizat cu uşurinţă, necesitând înclinarea uşoară a capului.
Vedeţi pe pagina următoare ce s-a modificat din punct de vedere dinamic.