Test în România cu Mazda3 facelift

Autor: Andrei Nan 07 dec. 2011 Test drive

Nivele de echipare şi preţuri speciale până la 31.12.2011 (TVA inclus)

Mazda3 facelift Sedan

Mazda 1,6i CE
Mazda 1,6i TE + pachet lansare
Mazda 1,6i TX
2,0 AT TX
2,0i i-stop TX Plus
CD116 CE
CD116 TE + pachet lansare
CD116 TX

14.390 Euro
15.590 Euro
17.490 Euro
19.990 Euro
19.390 Euro
16.390 Euro
17.590 Euro
19.490 Euro

Mazda3 facelift Sport

Mazda 1,6i CE
Mazda 1,6i TE + pachet lansare
Mazda 1,6i TX
1,6i TX Navi
2,0i AT TX
2,0i i-stop TX Plus
2,0i i-stop TX Plus Navi
2,0i i-stop GTA
MPS
Mazda CD116 CE
Mazda CD116 TE + pachet lansare
Mazda CD116 TX
Mazda CD116 TX Navi
Mazda CD116 TX Plus
Mazda CD116 TX Plus Navi
Mazda CD185 GTA

14.390 Euro
15.590 Euro
17.490 Euro
18.290 Euro
19.990 Euro
19.390 Euro
20.290 Euro
21.790 Euro
27.390 Euro
16.390 Euro
17.590 Euro
19.490 Euro
20.290 Euro
21.190 Euro
22.090 Euro
24.290 Euro

Date tehnice sedan – motorizări benzină

Mazda3 1,6l
5 viteze manuală

Mazda3 2,0l
5 viteze automată

Mazda3 2,0l DISI i-stop
6 viteze manuală

Greutate fără sarcină

1.185 kg

1.265 kg

1.265 kg

Putere nominală kW (CP)

77 / 6.000 rpm
105 / 6.000 rpm

110 / 6.500 rpm
150 / 6.500 rpm

110 / 6.200 rpm
150 / 6.200 rpm

Cuplu maxim, Nm

145 / 4.000 rpm

187 / 4.000 rpm

191 / 4.500 rpm

Acceleraţie, 0-100 km/h

12,2 sec

10,6 sec

10,4 sec

Viteză maximă, km/h

185

210

212

Consum combustibil,
l/100 km combinat

6,4

7,6

6,7

Date tehnice hatchback – motorizări benzină

MZR 1,6l

MZR 2,0l

MZR 2.0
DISI i-stop

Greutate fără sarcină

1.195 kg

1.285 kg

1,280 kg

Putere nominală kW (CP)

77 / 6.000 rpm
105 / 6.000 rpm

118 / 6.500 rpm
150 / 6.500 rpm

110 / 6.200 rpm
150 / 6.200 rpm

Cuplu maxim, Nm

145 / 4.000 rpm

187 / 4.000 rpm

191 / 4.500 rpm

Acceleraţie, 0-100 km/h

12,2 sec

10,6 sec

10,4 sec

Viteză maximă, km/h

181

205

206

Consum combustibil,
l/100 km combinat

6,4

7,6

6,7

Date tehnice hatchback – motorizări diesel

MZ- CD 1,6l

Mazda3 CD 2,2l
150 CP

Mazda3 CD 2,2l
185 CP

Greutate fără sarcină

1.255 kg

1.390 kg

1.390 kg

Putere nominală kW (CP)

85 (115) / 3.600 rpm

110 (150) / 3.500 rpm

136 (185) / 3.500 rpm

Cuplu maxim, Nm

270 / 1.750 – 2.500 rpm

360 / 1.800-2.600 rpm

400 / 1.800-3.000 rpm

Acceleraţie, 0-100 km/h

11,0 sec

9,2 sec

8,2 sec

Viteză maximă, km/h

186

205

213

Consum combustibil,
l/100 km combinat

4,3

5,2

5,4

Date tehnice MPS facelift

MZR 2,3l DISI Turbo

Greutate fără sarcină

1.280 kg

Putere nominală kW (PS)

191 (260) / 5.500 rpm

Cuplu maxim, Nm

380 / 3.000 rpm

Acceleraţie, 0-100 km/h

6,1 sec

Viteză maximă, km/h

250

Consum combustibil,
l/100 km combinat

9,6

Dacă la prima vedere, diferenţele nu se observă, însă la o examinare mai atentă putem să vedem îmbunătăţirile stilistice, dar şi de funcţionalitate ale modelului care s-a vândut în aproape 3 milioane de exemplare. Inginerii japonezi au avut grijă ca modificările aduse să nu ofere doar o imagine îmbunătăţită a modelului, ci să aducă şi plus de valoare comportamentului rutier.

Astfel, în partea frontală vorbim despre modificări cu rol estetic, dar şi cu rol funcţional, care îmbunătăţesc aerodinamica maşinii cu efecte poziţive în reducerea consumului de carburant. Grila radiatorului, proiectoarele şi zona din imediata apropiere a acestora, sunt elementele care au fost redesenate pentru un plus de imagine, agresivitate, dar şi pentru a îmbunătăţii coeficienţii aerodinamici. În plus, suprafaţa plană de sub podeaua maşinii a crescut cu 10%, fapt care a dus, împreună cu celelalte modificări, la reducerea coeficienţilor aerodinamici atât pentru versiunea sedan, cât şi pentru cea hatchback.

Şi pentru spatele maşinii, inginerii responsabili cu facelift-ul modelului Mazda3, au adus o îmbunătăţire: bara spate a fost redesenată şi de acum este disponibilă în culoarea caroseriei. Spoilerul spate pentru versiunea hatchback este mai îngust decât la modelul anterior.

La capitolul interior, modificările sunt ceva mai limitate. Lumina roşie a ceasurilor de bord a fost înlocuită cu una albă, culoare despre care putem să spunem cu siguranţă că este cu mult mai odihnitoare şi mai puţin agasantă. În ceea ce priveşte materialele din habitaclu, noutatea este adusă la nivelul levierului schimbătorului de viteze, care a fost îmbrăcat în piele.

În ceea ce priveşte ergonomia maşinii putem spune că acest aspect este la cote înalte, toate comenzile fiind „îndreptate” spre postul de conducere. Dacă ar fi să cautăm un minus, putem să considerăm că acesta ar fi poziţionarea display-ului care afişează informaţii precum consumul mediu sau viteza medie. Acesta este poziţionat în partea superioară a bordului, într-o zonă mediană, fapt care îl face pentru anumite persoane să nu poată fi vizualizat cu uşurinţă, necesitând înclinarea uşoară a capului.

Vedeţi pe pagina următoare ce s-a modificat din punct de vedere dinamic.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide