Test în România cu Hyundai ix35 facelift. Discret restilizat

Autor: Tudor Rus 27 dec. 2013 Test drive

Lansat la Salonul Auto de la Geneva 2013 împreună cu versiunea ix35 Fuel Cell cu pilă de hidrogen, Hyundai ix35 facelift a ajuns şi în România, aşa că era normal să vedem ce aduce nou şi cum se comportă crossover-ul coreean pe şoselele patriei.

DESIGN EXTERIOR ŞI INTERIOR

Nu mai este o noutate faptul că ix35 este urmaşul lui Hyundai Tucson, însă coreenii au reuşit să se desprindă destul de mult de look-ul celui din urmă, aşa că din punct de vedere stilistic, ix35 a stat mereu bine.

Lucru care este continuat prin prisma faceliftului, pentru că farurile au fost redesenate, la fel şi stopurile, iar pentru că suntem în 2013 nu lipsesc LED-urile care descriu forme elegante şi oferă un plus de atractivitate unei imagini deja consacrate printre clienţi.

Designerii coreeni au fost totuşi discreţi cu schimbările de exterior, motiv pentru care lista cu modificări de look se încheie aici. Odată pătruns în habitaclu, eşti întâmpinat cu o poziţie înaltă, firească pentru un crossover, şi cu o vizibilitate pe măsură. Dacă designul rămâne în continuare uşor monotor, ziua este salvată de micile detalii.

Mai exact, instrumentele de bord şi iluminarea albastră pe timp de noapte sunt mai mult decât blânde cu ochii, în vreme ce consola centrală este acum animată cu ajutorul display-ului de 4,2 inci care facilitează interacţiune cu sistemul de infotainment. 

Din păcate, faceliftul nu a atins prea serios materialele din interior, în special plasticele care se dovedesc a fi destul de tari. Nici finisajele nu sunt printre cele mai reuşite, însă textura materialelor este undeva mai apropiată de plăcut. Chiar şi aşa, ix35 plusează în materie de caracter practic prin prezenţa numeroaselor spaţii de depozitare şi prin portbagajul încăpător, cu volumul de 591 litri.

PERFORMANŢE, IMPRESII DE LA VOLAN ŞI PREŢURI

Modelul de test a venit în varianta de motorizare diesel 2.0 CRDI cu echipare Luxury, ce oferă o putere maximă de 184 CP şi un cuplu maxim generos, de 392 Nm, disponibil devreme, în plaja 1.800-2.500 rpm.

Propulsorul se dovedeşte a fi unul potent şi îşi face bine treaba când vine vorba de punerea în mişcare a unui maşini cu masa de 1.731 kg, deşi nu i-ar strica ceva mai mult rafinament în ceea ce priveşte zgomotul pe care îl trimite de sub capotă.

Resursele motorului sunt gestionate cu ajutorul unei transmisii automate cu şase rapoarte, care asigură o accelerare relativ lină însă care pe alocuri parcă nu exploatează la maxim tot ce are de oferit propulsorul.

Uşor surprinzător, suspensia se dovedeşte cam tare la contactul cu micile obstacole din oraş (limitatoare de viteză, linii de tramvai, gropi) şi uşor zgomotoasă, însă la drum întins afişează un comportament mai blând. Cu toate acestea, ruliul este destul de pronunţat în majoritatea virajelor, iar crossover-ul posedă un caracter subvirator, însă atât timp cât nu se adoptă un stil de condus sportiv, nu vor exista probleme. Direcţia este asistată electric iar feedback-ul oferit de aceasta este mai degrabă palid.

Deşi habitatul lui natural este asfaltul, Hyundai ix35 are mici veleităţi de offroader, însă doar pe macadam şi nimic mai serios de atât. Oarecum irelevant pentru scopul maşinii, Hyundai ix35 în configuraţia de test accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,1 secunde şi atinge o viteză maximă de 195 km/h.

Coreenii specifică un consum mixt teoretic de 6,9 l/100 km, însă pe parcursul testului valoarea obţinută s-a situat la 9 l/100 km, în condiţiile în care am adoptat un stil de condus normal, fără a fi interesat de limitele maşinii.

În România, Hyundai ix35 facelift are un preţ de plecare (de listă) cotat la 20.786 de euro (TVA inclus), pentru versiunea 1.6 GDi benzină, de 135 CP, cu echipare Comfort. Cu motorizarea 2.0 CRDI şi echipare Luxury – ca în cazul modelului de test – ix35 poate solicita buzunarele clienţilor cu 34.550 de euro (TVA inclus).

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide