Honda Civic a fost un apreciat al redacţiei atât după testele cu versiunile 1.8 Executive Navi şi 1.6 i-DTEC cât şi după comparativul în care a dat piept cu celelalte modele compacte din Liga Diesel Junior. Ironic, până să facem cunoştinţă cu Civic Tourer, am avut timp să vedem de ce sunt în stare principalii săi contracandidaţi: VW Golf Variant, Seat Leon ST şi Toyota Auris Touring Sports. Toate aceste trei modele se află însă sub Honda Civic Tourer la cel puţin un capitol important: volumul oferit de portbagaj. Deci nu se spune degeaba că lucrurile bune li se întâmplă celor care ştiu să le aştepte…
Am să trec rapid peste paragraful în care vorbesc despre design, din două motive simple. Primul – partea din faţă afişată de Honda Civic Tourer nu este cu nimic diferită de cea a versiuniii hatchback. Look-ul inedit îţi are în continuare farmecul său printre atâtea forme germanizate, şi se alătură designului implementat de Auris Touring Sports la categoria suflu nou.
Al doilea – schimbările vin firesc în partea din spate, unde familistul trebuie să satisfacă cerinţele impuse de nomenclatura „Tourer”. În acest context, partea din spate este foarte uşor de remarcat printre celelalte break-uri existente pe piaţă şi propune o formă stilată, amplificată de aripile sculptate deasupra roţilor.
Spaţiul care se ascunde dincolo de caroserie este punctul central de interes când vorbim despre un model break, aşa că iată ce oferă Civic Tourer. Fiindcă lungimea ampatamentului a rămas neschimbată faţă de versiunea hatchback (2.595 mm), pasagerii poziţionaţi pe bancheta din spate nu mai primesc un bonus în ceea ce priveşte spaţiul pentru picioare, care se prezintă oricum în parametri buni pentru cei cu înălţimea până în 1,81 m.
Şi vine momentul de glorie al portbagajului, cel mai încăpător din clasă datorită volumului util de 624 de litri. De fapt, la prima vedere a portbagajului te întrebi dacă nu cumva trebuie să plăteşti chirie pentru spaţiul de acolo. Prin rabatarea banchetei din spate primeşti în total 1.668 de litri, volum din cauza căruia geometria în spaţiu ar trebui redenumită geometrie în Civic Tourer. Nu este exclus să începi să te gândeşti şi la posibilităţi de dare în arendă a portbagajului extrem de generos, cu podeaua coborâtă cu 137 de mm faţă de versiunea hatchback, soluţie care înlesneşte vizibil procesul de încărcare şi cărei îi vei mulţumi când vei avea de depozitat obiecte voluminoase în portbagaj.
Din postura de şofer, te bucuri că japonezii au păstrat acelaşi habitaclu orientat către şofer, însă la nivel de ambianţă lucrurile nu diferă cu nimic faţă de ce oferă un Civic hatchback. În plus, caracterul practic este translatat şi pe versiunea break, la pachet cu designul care îmbină în continuare elementele high-tech cu cele clasice, poate uşor alambicat pentru unii. Insonorizarea este bună chiar şi la viteze de autostradă, în timp ce suprafeţele vitrate îţi asigură toată vizibilitatea de care ai nevoie, inclusiv la manevrarea pe spaţii restrânse.
Întâmplarea a făcut ca modelul de test să vină echipat cu navigaţie HDD şi un sistem de siguranţă ADAS II, aşa că am avut la dispoziţie tot arsenalul de senzori şi funcţii inteligente: asistenţă la frânarea de urgenţă, cruise control adaptiv, asistenţă pentru unghiul mort, asistenţă la părăsirea benzii de circulaţie, monitorizarea semnelor de circulaţie şi asistenţă la mersul înapoi.
Ce v-ar mai interesa la un Civic Tourer? Evident, cum se mişcă prin oraş şi la drum lung. Pentru asta, ne mutăm pe pagina următoare.