Test în România cu Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 CP
De la prima vedere, se poate observa cu uşurinţă că noul Sandero Stepway beneficiază de aceeaşi imagine de marcă prezentă pe noile modele Dacia. Culoarea Bleu D’Azurite (care este oferită standard) dă o notă distinctă maşinii şi scoate în evidenţă noile detalii de design, precum noul spoiler faţă proeminent, blocurile optice dreptunghiulare şi grila generos dimensionată.
Imaginea de crossover este accentuată, în special, de garda la sol supraînălţată, dar şi de protecţiile din plastic din partea inferioară a caroseriei, de barele longitudinale de pe capotă şi de jantele cu design sportiv. Faţă de generaţia precedentă, noul Stepway vine echipat numai cu jante din oţel de 16 inci, acoperite cu capace din plastic, ce îţi dau impresia că ar fi jante din aliaj. Cool, nu-i aşa?
Per total, noul Sandero Stepway arată destul de atractiv, iar acele câteva artificii de design nu fac decât să-i ofere un aspect atletic, care dau impresia că ar fi gata oricând pentru o escapadă în afara oraşului, indiferent de vreme.
La interior, Sandero Stepway nu te surprinde chiar atât de tare precum exteriorul, păstrând în mare parte aceleaşi elemente ca într-un Sandero normal. Noutatea cea mare o reprezintă tapiţeria în două culori, negru cu gri, care se asortează foarte bine cu inserţiile din plastic ce imită carbonul, montate pe mânerele interioare ale portierelor.
Prezenţa câtorva elemente cromate, în jurul gurilor de ventilaţie, pe cilindrii instrumentarului de bord şi pe volan, sporesc, de asemenea, calitatea interiorului. De acestea poate beneficia şi versiunea din care se trage, dar numai cu un nivel de echipare mai avansat. Să nu mai spunem de pilotul automat şi sistemul de navigaţie MediaNav cu ecran tactil, care te face să uiţi că te afli într-un model low-budget. Aşadar, noul Sandero Stepway vine dotat cam cu tot ce are mai bun Dacia pe lista de opţionale.
În ce priveşte spaţiul interior, acesta este generos doar cu pasagerii din faţă. Cei din spate, dacă depăşesc înălţimea de 1.82 metri, vor fi limitaţi de spaţiul la genunchi. Scaunele au şezutul un pic cam tare, specific modelelor Dacia, dar vin cu o susţinere laterală destul de bună.
Aş fi vrut ca butoanele pentru deschiderea geamurilor (cam mici, din păcate) să fi fost plasate undeva mai sus pe consola centrală. Astfel, nu ar mai fi fost nevoie să-ţi iei ochii de la drum în momentul în care vrei să le acţionezi.
Materialele din interior sunt dure, dar, cel mai important, sunt rezistente la murdărie. Ceea ce este un lucru bun, dacă ne gândim că Stepway este un crossover al cărui caracter se pretează drumurilor forestiere sau neasfaltate, unde praful sau noroiul se înfiltrează deseori în interior.
Spaţiul pentru bagaje oferit de portbagaj este de 320 litri sau 1.200 litri cu bancheta rabatată. Hayonul are o deschidere amplă şi încărcarea se face facil.
Noua Dacia Sandero Stepway nu duce lipsă nici de spaţii de depozitare, acestea regăsindu-se atât la baza consolei centrale, unde îţi poţi pune telefonul mobil sau chiar două sticle de 0.5 litri, cât şi în buzunarele destul de generoase ale celor două portiere.