TEST în România cu BMW ActiveHybrid 3
În trecut, când spuneai „maşină hibridă” te gândeai la Toyota Prius sau Honda Insight. Adică o maşină de familie, cu motor destul de mic, care consumă puţin. Dar acum, sistemele de propulsie hibride au ajuns chiar şi la supermaşini, iar LaFerrari şi McLaren P1 sunt vârfurile de lance ale acestei tehnologii aplicate la maşinile de stradă.
BMW nu a stat deoparte şi a lansat o serie de modele hibride care sunt cunoscute după numele ActiveHybrid. În continuare, un test cu cel mai mic BMW ActiveHybrid de pe piaţă, şi anume BMW ActiveHybrid 3.
EXTERIOR
Nu ne putem ascunde după deget aici. La exterior, BMW ActiveHybrid 3 nu e altceva decât un BMW Seria 3 cu câteva embleme ActiveHybrid.
Oferta celor de la BMW include trei linii de echipare opţionale – Luxury line, Modern Line şi Sport line, fiecare cu un preţ de listă de 2.000 de euro. Maşina pe care am testat-o era echipată cu linia Luxury, care vine cu câteva ornamente cromate atât la exterior, cât şi la interior şi face din Seria 3 o maşină destinată, teoretic, oamenilor de afaceri tineri.
INTERIOR
În interior, lucrurile stau foarte bine, oricum ai lua-o. Materialele sunt de calitate premium, scaunele sunt confortabile, vizibilitatea este bună, iar poziţia de condus este una care împacă două lumi: cea a confortului şi cea a sportivităţii.
Maşina pe care am testat-o era echipată cu scaunele faţă sport opţionale, care oferă o susţinere laterală foarte bună atunci când ai nevoie de ea, la o simplă apăsare de buton.
În spate, bancheta este suficient de încăpătoare pentru doi adulţi corpolenţi care au înălţimea mai mare de 1,8 metri, în condiţiile în care scaunele din faţă sunt reglate tot pentru ei.
Sistemul multimedia iDrive a devenit mai uşor de folosit de-a lungul timpului şi oferă destule funcţii ca să mulţumească pe oricine. Poţi să asculţi muzică de pe telefonul mobil prin Bluetooth (dacă telefonul suportă această funcţie) şi poţi să stai pe internet (deşi nu ştiu de ce ai vrea asta), printre altele. Mai mult, are o grafică plăcută, iar întregul sistem răspunde rapid la comenzi. Dar, chiar şi aşa, o să ai nevoie de ceva timp pentru a te acomoda cu infinitatea de meniuri şi submeniuri, toate controlate prin intermediul joystick-ului amplasat pe consola dintre scaunele din faţă.
Portbagajul unui BMW ActiveHybrid 3 are volumul de 390 de litri, ceea ce înseamnă că e cu 90 de litri mai mic decât în cazul unui Seria 3 convenţional, iar asta pentru că sub podeaua portbagajului se află bateriile pentru sistemul de propulsie hibridă. Nu e un portbagaj mic, dar s-ar putea să fie destul de strâmt pentru bagajele unei familii de patru persoane plecată în vacanţă în străinătate, de exemplu.
Detaliile despre performanţe şi consum, dar şi concluziile, pe pagina următoare.