TEST în România cu Audi A8 4.2 TDI quattro (pre-facelift)

Autor: Iulian Dnistran 23 sept. 2013 Test drive

PERFORMANŢE

În România, Audi A8 fără facelift e disponibil cu o selecţie de două  motoare pe benzină şi patru motoare diesel. Modelul de test era echipat cu propulsorul diesel de top din oferta pentru România – 4,2 litri TDI, cuplat la o cutie de viteze automată cu opt rapoarte.

Această centrală de putere dezvoltă 350 CP şi nu mai puţin de 800 Nm, pe care îi transmite către toate cele patru roţi prin intermediul sistemului de tracţiune integrală quattro.

Pe hârtie arată bine şi, crede-mă, pe asfalt e la fel de impresionant. Sprintul de la zero până la 100 km/h durează doar 5,5 secunde – adică e mai rapid cu 0,2 secunde decât un Porsche Cayman.

Ai parte de un sentiment bizar atunci când accelerezi în forţă, fiindcă viteza creşte foarte repede, dar înăuntru e la fel de linişte ca atunci când rulai cu 50 km/h. E ca şi cum ai călători într-un vid, iar uneori te sperii de ce vezi pe cadranul vitezometrului.  Altfel spus, e un fel de vapor de croazieră dotat cu motor de rachetă spaţială.

Cutia de viteze schimbă foarte rapid treptele atunci când ai nevoie de putere, dar chiar dacă ar întârzia în schimbări, motorul are suficient cuplu la orice turaţie ca să te lanseze (aproape) pe orbită.

Iar asta nu e tot. Sistemul de tracţiune integrală quattro şi greutatea destul de mică (două tone) fac ca A8-ul să parcurgă drumurile virajate ca un tren de mare viteză. Siguranţa e pusă pe primul loc, însă pachebotul german se descurcă foarte bine pe teritoriul maşinilor sport.

Dar nu e totul numai lapte şi miere, fiindcă suspensia – chiar şi în modul Comfort – e un pic mai tare decât ai vrea, iar direcţia nu îţi transmite prin volan foarte multe informaţii despre drum.

CONSUM

Cifrele oficiale spun că un Audi A8 cu motorul diesel de 4,2 litri TDI are un consum mediu de 7,4 l/100 km. La sfârşitul testului, însă, consumul mixt afişat de computerul de bord a fost de 12 l/100 km. Am condus atât prin Bucureşti, cât şi prin afara lui. Pe autostradă, la viteza maximă legală, consumul se stabilizează undeva în jurul valorii de 8 l/100 km.

Cu toate acestea, cred că cifrele de consum din lumea reală sunt perfect acceptabile pentru un motor atât de mare, fie el şi diesel.

CONCLUZII

Audi A8 fără facelift e o limuzină foarte bună, însă nu e perfectă. Motorul diesel de 4,2 litri te poate scoate din orice încurcătură şi te va duce la destinaţie mai repede decât ai planificat, iar interiorul emană seriozitate germană din toate cusăturile, însă spaţiul disponibil perfectibil pe bancheta din spate şi direcţia oarecum fără viaţă îi scad din potenţial.

Datele tehnice ale modelului testat, dar şi preţul, pe pagina următoare.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide