TEST: Hyundai i20 facelift 1.1 litri. Economicos!

Autor: Adrian Mihălţianu 13 mart. 2013 Test drive

În România, Hyundai i20 facelift poate fi comandat cu motorul pe benzină de 1.2 litri şi 85 CP sau cu noul propulsor diesel de 1.1 litri şi 75 CP. Performanţele sunt relativ similare, însă în oraş turbodieselul este cert prima alegere (deşi merită să ştiţi că motoraşul de 85CP este chiar distractiv!)

Stă uimitor de bine pe şosea pentru o maşinuţă atât de mică!

Turbodieselul este introdus de curând în gama lui i20, aşadar a fost un pretext destul de bun pentru a-l testa pe şoselele din România. Micul propulsor dezvoltă 75 CP la 4.000 rpm iar cuplul maxim este de 180 Nm între 1.750 – 2.500 rpm. Constructorul anunţă o viteză maximă de 160 km/h şi o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 15,7 secunde.

Motoraş mic, dar maniac să economisească motorină

Aşadar, nu excelează la capitolul performanţe dinamice şi nu are de ce. Dacă ne gândim că este un model destinat în mare parte traficului urban, aceasta se califică pentru o maşină cu un comportament dinamic decent. Însă, are şi un as în mânecă: consumul redus de combustibil. Conform valorii oficiale, noul i20 facelift cu motorul diesel are un consum mediu de numai 3.8 litri/100 km.

Nu puteau exista ceasuri de bord mai triste decât acestea… Plasticele dimprejur compensează

În timpul testului nostru, am obţinut un consum cu valori cuprinse între 6.1 – 7.1 litri/100 km . O valoare cam mare, ce-i drept, însă trebuie ţinut cont de faptul că maşina era aproape nouă, având doar 33 kilometri în bord şi că a fost condusă preponderent în oraş, într-un stil mai alert. Aşadar, valoarea dată de constructor pare destul de optimistă, însă abordând un condus relaxat şi cu ajutorul cutiei manuale cu 6 trepte, se poate ajunge la o valoare mult mai mică.

Noul motor turbodiesel s-a dovedit a fi elastic şi plăcut în utilizare. Acesta îşi face bine treaba în zona de mijloc a turometrului, însă la drum lung, parcă ţi-ai dori mai multă putere sub capotă – trebuie să îţi aduci mereu aminte de clasa din care face parte maşinuţa. Cutia manuală cu 6 viteze este etajată în aşa fel încât să privilegieze un consum redus de combustibil şi are o timonerie perfectibilă.

Confortul e la ordinea zilei, indiferent de craterele din oraş

 

Preţul de listă al lui Hyundai i20 facelift este 12.590 euro cu TVA, valoare valabilă pentru motorizarea pe benzină de 1.2 litri şi 85 CP. Atenţie că preţul are un discount permanent care îl coboară la 9.862 de euro cu TVA. Ceea ce înseamnă o echipare de bază (Confort) cu o listă de dotări destul de interesante: ABS+EBD, aer condiţionat manual, 6 airbaguri, computer de bord, geamuri electrice faţă, închidere centralizată, pachet fumători, TCS+ESP, priză USB, etc.

Conectivitate standard şi uşor de folosit. Sistemul audio se aude decent şi atât.

Modelul din test, echipat cu motorul diesel de 1.1 litri şi 75 CP în echiparea Comfort+ şi cu dotările similare, are un preţ de listă de 14.041 euro cu TVA inclus. Pentru cei care se grăbesc să achiziţioneze noul Hyundai i20 facelift, vor beneficia şi de un discount de până la 2.700 euro cu TVA. Acest discount permanent duce preţul acestei maşini la 11.499 euro cu TVA.

Turbodieselul este o alegere bună pentru cei obsedaţi de consum, cu precizarea că trebuie să laşi să treacă ceva timp pentru a te apropia de valorile oficiale de consum.

De menţionat că discountul oferit de producător este unul permanent, dar merită să verificaţi acest lucru în showroom.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide