Honda HR-V a ajuns la o nouă generaţie după o pauză destul de mare, însă modelul 2016 recuperează timpul pierdut şi vine cu un design interesant şi dotări „la zi”.
O schimbare masivă
Design-ul exterior este modern, fără să fie agresiv, şi îţi dai seama destul de repede că ai de-a face cu un model japonez chiar şi fără să-i vezi sigla. Stopurile sunt cu LED, avem grila cu ramă neagră lucioasă tipică modelelor Honda şi mânerele din spate sunt încastrate în uşi. Nu avem o tracţiune intregrală disponibilă, noua Honda HR-V fiind livrată doar cu tracţiunea 4×2.
Garda la sol te ajută să urci o rampă sau să escaladezi o bordură mai înaltă, chiar şi să treci mai uşor prin zone cu apă, însă off-road-ul trebuie lăsat pentru modelele echipate corespunzător. Totuşi, având în vedere că este genul de maşină care este folosită cu preponderenţă în oraş, lipsa tracţiunii integrale nu deranjează. Unghiul de atac este bun pentru un SUV compact de oraş, cel de degajare, la fel.
Interiorul aduce surprize
La interior avem parte de mari modificări. Sistemul infotainment Honda Connect a fost îmbunătăţit, climatizarea este foarte bine integrată în bord şi între scaunele din faţă găsim o consolă plutitoare.
Sistemul Honda Connect integrat pe modelul HR-V nu avea navigaţie, aceasta fiind disponibilă însă contracost, iar cu ajutorul lui puteai să-ţi schimbi setările pentru sistemul audio, să-ţi conectezi telefonul la maşină sau să vezi diferite informaţii afişate de computerul de bord. Butoanele clasice de pe lateralul display-ului tactil s-au transformat în butoane capacitive, aducând un aspect mai curat planşei de bord. Luminozitatea ecranului a fost îmbunătăţită.
Sistemul de climatizare arată foarte bine şi se manevrează uşor, fiind controlat în întregime prin butoane capacitive. Look-ul este modern şi bine integrat în bord.
Consola plutitoare dă impresia de spaţiu, iar sub ea găsim un spaţiu de depozitare şi mufele de conectivitate USB, HDMI şi priză tip brichetă.
Cadranul vitezometrului este înconjurat de o ramă care îşi schimbă culoarea în funcţie de mers. Dacă mergem în mod normal, ea este albastră, dar când trecem pe modul Eco şi nu forţăm maşina, ea devine verde.
Diesel sau benzină?
Motorul diesel de 1,6 litri dezvoltă 120 de cai-putere (cuplu 300 Nm) şi oferă SUV-ului compact performanţe onorabile: 10,1 secunde până la 100km/oră şi o viteză maximă de 192 km/oră. Însă nu dinamica, deşi rezultatele nu sunt rele deloc, este punctul forte al dieselului de 1,6 litri, ci consumul. Am obţinut un mixt de 5,3 litri/100 km în regim combinat, însă nu am mers la consum, iar în oraş n-am folosit funcţia ECO. Ea te ajută să obţii un consum mai bun, însă îţi fură din putere. Funcţia ECO se activează dintr-un buton mare şi verde, deci e destul de clar la ce să te aştepţi de la ea. Este utilă mai mult în oraş, manevrând modul de funcţionare al maşinii şi aerul condiţionat pentru a găsi un balans optim între comfort şi consum. Motoarele au şi funcţie Start&Stop.
Diesel-ul de 120 de cai-putere trage bine de la turaţii scăzute, este vioi şi elastic, şi face echipă bună cu cutia manuală cu 6 trepte.
Honda oferă pe HR-V dieselul de 1,6 şi 120 de cai-putere şi un motor de pe benzină de 1,5 litri şi 130 cai-putere.
Ceva util în oraş
Un alt sistem interesant pe care l-am găsit pe noua Honda HR-V este Brake Hold. E comod şi cu ajutorului lui nu o să mai stai cu piciorul pe frână la semafor. Îl apeşi, apoi când vrei să pleci, calci frâna, apeşi butonul şi sistemul te eliberează.
Dimensiuni standard, plus Magic Seats
Dimensiunile sunt tipice unui SUV compact, cu 4,3 metri lungime şi 1,8 lăţime, dar şi un portbagaj de 453 de litri, cu extindere la 1026 de litri prin rabatarea banchetei. Honda oferă şi sistemul Magic Seats, care permite rabatarea şezutului banchetei din spate, obţinându-se astfel un spaţiu de încărcat mai înalt. Sistemul Magic Seats este posibil deoarece rezervorul de benzină este poziţionat sub locurile din faţă.
Spaţiul interior este generos pentru 4 persoane şi suficient pentru 5. La interior sunt folosite materiale de calitate, bine finisate, cu diferite texturi. Bordul nu mai este compus din plastic tare, ci avem un capitonaj plăcut la atingere în partea superioară şi plastic negru lucios pe consola plutitoare. Pasagerii din spate primesc o priză tip brichetă, integrată în consolă. Poziţia la volan este înaltă, ceea ce înseamnă o vizibilitate bună. Oglinzi retrovizoare sunt generoase.
Ce te apără de rele
Partea tehnică înseamnă multe sisteme de siguranţă, precum ABS, ESP, asistenţă la pornirea din rampă, asistent la frânarea de urgenţă, controlul stabilităţii la tractare, sistem de avertizare a unei coliziuni iminente, a părăsirii benzii de circulaţie şi sistem activ pentru frânarea de urgenţă. Mai găsim un asistent de fază lungă, foarte util noaptea, senzori de parcare şi airbag-uri frontale, laterale şi cortină.
Concurenţă
Honda HR-V are ca principal concurent Nissan Qashqai. SUV-ul compact Nissan s-a impus în segment şi a primit şi un nou model de-a lungul anilor, câştigându-şi o clientelă fidelă. Prin HR-V, Honda vrea să revină în atenţia publicului doritor de SUV-uri compacte. Deşi preţurile sale sunt mai mari, HR-V justifică diferenţa oferind un pachet de dotări complet.