VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU FORD FIESTA
Nu există automobil perfect şi, prin urmare, şi la noul Ford Fiesta am identificat părţi mai puţin pe placul nostru. Într-o ordine aleatoare acestea sunt:
Preţul: Nu este neapărat vina modelului sau a celor de la Ford că a apărut într-o perioadă în care criza orchestrează reduceri importante la modelele concurente. Probabil reducerile nu vor întârzia să apară şi la Ford, dar, până atunci, nu are un preţ foarte competitiv, fiind mai scump comparativ cu rivalii apăruţi de ceva vreme pe piaţă.
Spaţiul interior: Pentru locurile din faţă este arhisuficient, protbagajul are un volum premiant în a sa clasă – după Citroen C3 sau Dacia Sandero, cum semnalau unii cititori, dar pe locurile din spate pur şi simplu un adult de peste 1,75 metri se va simţi înghesuit. Totu;i, conform statisticilor în majoritatea cazurilor, aceste locuri sunt puţin întrebuinţate şi oricum nu este un vehicul de familie. Pentru asta aşteptăm versiunea sedan.
Motorul 1.4 benzină: Dacă mergi foarte ortodox cu el, acesta se dovedeşte mai aproape de consumul declarat decât propulsorul TDCI, dar, dacă vrei un ritm mai alert, consumul urcă destul de mult şi se simte o lipsă de performanţă faţă de motorizarea 1.6 TDCi
Vizibilitatea în spate: Cu siguranţă în timp te vei obişnui cu proporţiile posterioare, însă, la prima vedere, am avut probleme în a aprecia corect distanţa în spate. De vină este luneta, care, conformându-se liniei ascendente a geamurilor, este plasată destul de sus şi este destul de înclinată.
Geamuri electrice spate doar ca opţional: Indiferent de versiune, geamurile din spate vor fi acţionate în standard de arhaicele manivele. Pentru confortul electric trebuie plătit în plus. Nu este prea scump, însă ne aşteptam ca aşa ceva să vină implicit la Ghia sau Titanium.
Acestea sunt cele plusurile şi minusurile în urma "radiografiestei" promotor.ro.
Concluzia finală rămâne aceeaşi de la primul contant, de la lansarea în România: în acest moment, noul Ford Fiesta este printre cele mai interesante modele din clasa sa. Are un comportament urban foarte fâşneţ, adoră manevrele îndrâzneţe în locuri strâmte şi aspectul său nu va lăsa pe absolut nimeni indiferent.
Oricând ne va face plăcere să îl conducem, noul Ford Fiesta fiind una din surprizele plăcute ale lui 2009. Reprezintă un pas de la Pământ la Lună faţă de vechea generaţie şi unul dintre cele mai reuşuite Ford-uri ale ultimului deceniu.
VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU FORD FIESTA
Noul Ford Fiesta este un model foarte interesant, una dintre acele apariţii care îşi vor pune amprenta asupra clasei din care face parte. Pentru că nimeni şi nimic nu e perfect, putem evidenţia puncte forte şi mai puţin forte.
La capitolul părţi bune ale acestui model putem aminti:
Designul exterior şi interior: De fiecare dată când un concept este transpus în realitate cât mai aproape de specificaţiile iniţiale ies lucruri estetice. Aşa este cazul şi cu noul Ford Fiesta, care replică fidel conceptul Ford Verve. De asemenea, designerii au reuşit să împace şi capra şi varza, nerenunţând la prea multe detalii spectaculoase, la insistenţele contabililor.
Dinamică: Fără îndoială, Ford ştie să facă maşini adorabile la condus. Este cazul şi noului Fiesta, care, cu motoare economice, dar un şasiu bine reglat, reuşeşte să îţi insufle plăcerea simplă de a conduce. Direcţia este bine profilată şi Fiesta este foarte manevrabilă, cerând pur şi simplu spaţii întortocheate.
Confortul la rulare: Deşi esre un model mic, zgomotele exterioare sunt ţinute departe de urechile celor din interior, fiind foarte bine antifonat. De asemenea, motoarele sunt silenţioase, chiar şi cel diesel la viteze destul de mari
Economie de combustibil: Ambele motorizări se mulţumesc cu puţin combustibil. Ne-a surprins motorizarea 1.4 pe benzină, cu care nu a fost greu să atingem consumul mediu declarat.
Poziţia la volan: Nici prea sus, nici prea jos, aşa s-ar putea caracteriza poziţia la volanul noului Ford FIesta. Modeul în care stai la volan este compromisul ideal între vizibilitate în traficul urban şi relaxare la drum lung.
Acum să trecem şi la cele 5 părţi mai puţin bune ale noului Ford Fiesta