Test Ford Fiesta benzină şi diesel – EP.4 : Bugetul
VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU FORD FIESTA
De asemenea, a existat o desoebire fundamentală, dată nu de versiune, ci de personalizare, modeul Ghia având interiorul asortat cu exteriorul. O dotare opţională la Ghia a fost şi pachetul Control Pack 4 (RadioCD cu MP3, display matrix, comenzi audio pe volan, 6 difuzoare, conector USB şi aer condiţionat automat) ce costă doar 328 euro.
Ambele versiuni vin în standard cu 6 airbaguri şi, împreună cu noua structură mai rigidă, de care vorbeam în episodul de ieri, asigură obţinerea celor 5 stele la testele Euro NCAP.
În schimb, un minus al ofertei modelului Fiesta , indiferent de versiune, este lipsa geamurilor din spate acţionate electric. Această dotare vine doar ca opţional, chiar şi pentru Ghia sau Titanium şi mai costă 150 de euro suplimentar. Preferam măcar să fie incluse într-un pachet foarte avantajos de dotări.
Ieri am spus că recomand motorul Diesel pentru un plus de performanţă, dar, privind preţul, ca şi cumpărător parcă ar fi mai tentantă versiunea pe benzină.
Noi am reuşit 4.9 litri la 100 km cu TDCI şi 5,7 litri pentru motorizarea 1.4 în condiţii similare. Depinde foarte mult de bugetul şi preferinţele fiecăruia, însă diferenţele de economie, pe care o regăsim în datele tehnice, nu sunt chiar aşa de mari în realitate.
Aşadar, a mai rămas verdictul promotor.ro, în urma testului cu cele două versiuni Ford Fiesta.
VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU FORD FIESTA
Preţurile noului Ford Fiesta încep de la 9.440 euro fără TVA, pentru nivelul de echipare Ambiente cu motorizarea pe benzină de 1,25 litri şi 82 CP. Faţă de cel mai recent model concurent lansat pe piaţă, Seat Ibiza, noul Ford Fiesta are un preţ de pornire mai mic.
În faţa celorlaţi concurenţi, în plină frenezie a reducerilor, Fiesta pierde la raţionamentul financiar, dar, dacă facem abstracţie de stimulentele de criză etalate de fiecare importator, vom constata că Ford Fiesta are un preţ chiar mai mic de lansare decât aveau mulţi concurenţi în momentul apariţiei pe piaţă.
În versiunea de bază, nivelul de echipare este decent, oferind două airbaguri, ABS, radio CD cu MP3 şi două difuzoare, servodirecţie, eleron şi chiar oglinzi electrice. Un singur lucru am descoperit că lipseşte din dotarea de bază: aerul condiţionat. Acesta este, însă, standard pentru următoarele nivele de echipare şi un opţional de 630 euro pentru cea de bază.
Modelele de test pe care le-am avut, Ford Fiesta 1.4 Titanium şi Ford Fiesta 1.6 CDTi Ghia, ofereau la creme de la creme din gama Fiesta.
Deci să vedem cum se prezintă modelele de test şi, implicit, versiunile superioare ale noului Ford Fiesta