VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU FORD FIESTA
Am avut la test două dintre echipările superioare ale modelului Ford Fiesta, Titanium şi Ghia. Cele două au preţuri identice în oferta Fiesta şi singurele diferenţe sunt reprezentate de jantele cu spiţe în formă de Y pentru Titanium şi cu 8 spiţe normale pentru Ghia, sau de lumina ambientală pentru versiunea Titanium.
De asemenea, a existat o desoebire fundamentală, dată nu de versiune, ci de personalizare, modeul Ghia având interiorul asortat cu exteriorul. O dotare opţională la Ghia a fost şi pachetul Control Pack 4 (RadioCD cu MP3, display matrix, comenzi audio pe volan, 6 difuzoare, conector USB şi aer condiţionat automat) ce costă doar 328 euro.
Ambele versiuni vin în standard cu 6 airbaguri şi, împreună cu noua structură mai rigidă, de care vorbeam în episodul de ieri, asigură obţinerea celor 5 stele la testele Euro NCAP.
În schimb, un minus al ofertei modelului Fiesta , indiferent de versiune, este lipsa geamurilor din spate acţionate electric. Această dotare vine doar ca opţional, chiar şi pentru Ghia sau Titanium şi mai costă 150 de euro suplimentar. Preferam măcar să fie incluse într-un pachet foarte avantajos de dotări.
Diferenţa de preţuri dintre modele de test a provenit şi de la motorizare. Noul Ford Fiesta Titanium 1.4 costă cu tot cu TVA 13.714 euro, în timp ce modelul Ford Fiesta Ghia cu motor 1.6 TDCI – 15.148 euro, preţ DDP. Diferenţa de aproape 1.500 euro este destul de mare şi, dacă nu aveţi talpa grea, vor trebui destui kilometri parcurşi pentru a o amortiza.
Ieri am spus că recomand motorul Diesel pentru un plus de performanţă, dar, privind preţul, ca şi cumpărător parcă ar fi mai tentantă versiunea pe benzină.
Noi am reuşit 4.9 litri la 100 km cu TDCI şi 5,7 litri pentru motorizarea 1.4 în condiţii similare. Depinde foarte mult de bugetul şi preferinţele fiecăruia, însă diferenţele de economie, pe care o regăsim în datele tehnice, nu sunt chiar aşa de mari în realitate.
Aşadar, a mai rămas verdictul promotor.ro, în urma testului cu cele două versiuni Ford Fiesta.
VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU FORD FIESTA
Am ajuns şi la capitolul în care, de obicei, automobilele nou-lansate pierd în faţa celor existente: preţul. Mai ales în condiţiile actuale de criză, în care majoritatea importatorilor, cu modele mai vechi de un an în gamă, joacă agresiv pe cartea promoţiilor, modelele noi pornesc cu un handicap, fiind private de reducerile spectaculoase, datorită ciclului de marketing normal.
Preţurile noului Ford Fiesta încep de la 9.440 euro fără TVA, pentru nivelul de echipare Ambiente cu motorizarea pe benzină de 1,25 litri şi 82 CP. Faţă de cel mai recent model concurent lansat pe piaţă, Seat Ibiza, noul Ford Fiesta are un preţ de pornire mai mic.
În faţa celorlaţi concurenţi, în plină frenezie a reducerilor, Fiesta pierde la raţionamentul financiar, dar, dacă facem abstracţie de stimulentele de criză etalate de fiecare importator, vom constata că Ford Fiesta are un preţ chiar mai mic de lansare decât aveau mulţi concurenţi în momentul apariţiei pe piaţă.
În schimb, lipsa discounturilor, aşa cum observa şi un cititor promotor.ro, îl face în unele situaţii mai scump chiar decât fratele mai mare Ford Focus, de asemenea ieftinit de criză. Dar, pentru că vorbim de un automobil proaspăt lansat pe piaţă, ar trebui să ne raportăm mai puţin la acest aspect şi să îl lăsăm în grija departamentului de marketing, iar noi să ne concentrăm asupra dotărilor.
În versiunea de bază, nivelul de echipare este decent, oferind două airbaguri, ABS, radio CD cu MP3 şi două difuzoare, servodirecţie, eleron şi chiar oglinzi electrice. Un singur lucru am descoperit că lipseşte din dotarea de bază: aerul condiţionat. Acesta este, însă, standard pentru următoarele nivele de echipare şi un opţional de 630 euro pentru cea de bază.
Modelele de test pe care le-am avut, Ford Fiesta 1.4 Titanium şi Ford Fiesta 1.6 CDTi Ghia, ofereau la creme de la creme din gama Fiesta.
Deci să vedem cum se prezintă modelele de test şi, implicit, versiunile superioare ale noului Ford Fiesta