VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU FORD FIESTA
Ford nu a prea excelat la aspectul materialelor din habitaclu. Noul Ford Fiesta, însă, face notă discordantă şi, mai ales în versiunea crem, pare chiar premium. Din păcate, nu această culoare ar trebui să fie alegerea unui bărbat cu orientări normale.
Din fericire, negrul nu arată rău, plasticul de bord este moale şi are o textură interesantă, iar cel lucios de pe consola centrală înlătură monotonia şi se simte plăcut.
Un truc al automobilelor nou-lansate care îşi agaţă eticheta premium, dar se laudă că rămân în aceeaşi marjă de preţuri, este discrepanţa dintre plasticele din raza vizuală a şoferului şi cele din zonele mai ascunse ochiului. La Fiesta, acest lucru nu este foarte evident şi calitatea materialelor este unitară în întreg habticalul. Textilele sunt moi la atingere şi nu au acel feeling sintetic resimţit mai ales la fratele mai mare Focus.
Pielea de pe volan este aderentă, dar destul de tare. Versiunea cu tapiţerie deschisă pare destul de vulnerabilă la murdărie şi, ţinând cont că şi podeaua este capitonată cu materiale în aceeaşi nuanţă, nu mă declar un fan al ei. Din fericire, în portbagaj materialele negre sunt suverane pentru toate versiunile şi nu îţi vei toci unghiile scoţând murdăria.
Pentru că tot am adus vorba, spaţiul pentru bagaje oferit de portbagaj este cel mai mare din segment, cu o capacitate de 295 de litri sau 979 de litri cu bancheta rabatată. Hayonul are o deschidere amplă şi încărcarea se face facil.
În interiorul maşinii, spaţiile sunt în media clasei, în consola mediană regăsindu-se loc pentru două recipiente de răcoritoare şi unul de energizant. Torpedoul este generos şi este completat de buzunarele laterale destul de cuprinzătoare din uşi.
În spectaculoasa consolă centrală se găseşte o cavitate numai bună pentru a-ţi depune telefonul când te afli la volan.
Să vedem, însă, cum se stă pe poziţia şoferului şi cum este să fii pasager.
VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU FORD FIESTA
Vă mai aduceţi aminte că un producător de automobile francez şi-a asociat imaginea în campania publicitară cu roboţii Transformers, nu? Eu cred că aceeaşi asociere, potirivtă şi deloc deplasată, ar putea fi între interiorul noului Ford Fiesta şi personajele Autobots din aceeaşi serie de benzi desenate.
Acest lucru nu izvorăşte neapărat din capacitatea de a se transforma şi a scoate arme din torpedou, ci din aspectul foarte futurist. Priviţi doar consola centrală etajată în două zone, multimedia şi comenzi climatizare, şi spuneţi-mi că nu vă aminteşte de Optimus Prime?
Dar gata cu incursiunea în SF, să revenim la lucruri pragmatice. Interiorul lui Ford Fiesta este probabil cel mai fantezist lucrat dintre toate modelele de clasă mică, dar totuşi, în ciuda aparentei dezlănţuiri creaţionale, totul este riguros organizat şi funcţional, fără a penaliza ergonomia.
În partea de sus puternic înclinată se află interfaţa sistemului audio cu butoanele dispuse de o parte şi de alta, suficient de mari şi suficient de bine reliefate pentru a nu îţi lua ochii de la drum pentru a schimba postul de radio. În plus, comenzile de pe volan rezolvă această problemă.
Foarte bine plasat se află displayul central, uşor vizibil, dar aici aş putea scoate în evidenţă un minus legat de afişaj: caracterele de pe ecran sunt destul de firave în primele trei pachete audio şi parcă ar trebui să fie mai bolduite pentru a fi lizibile.
Acest lucru se rezolvă prin comandarea opţionalului ICE Pack 4, cel care aduce în plus şi conectorul USB. Să fie oare o strategie de vânzare pentru a te face să optezi pentru dotarea de vârf?
În partea de jos, pe "abdomenul" imaginarului Optimus, se află comenzile climatizării. Sunt destul de jos plasate şi trebuie să îţi canalizezi atenţia asupra lor pentru a acţiona funcţia dorită. Soluţia este elegantă, având un aer retro foarte plăcut şi, chiar în versiunea fără aer condiţionat automat, cu care am mers la lansare, acestea arată agreabil.
O soluţe foarte fericită este şi cea aplicată la ceasurile de bord. Prin încastrarea în acei cilindri aplatizaţi şi alungiţi spre exterior, indiferent de momentul zilei sau de cum bate soarele, indicatoarele sunt foarte vizibile şi tema alb cu roşu, caracteristică Ford, nu este obositoare.
Ca să fiu cârcotaş şi perfecţionist, aş putea menţiona că planşa de bord ar fi trebuit să se continue şi spre uşi, aşa cum se întâmplă la Honda, şi nu să se termine brusc, dar asta este ca şi cum ai spune că nu mănânci pizza pentru că nu îţi place cum arată marginea blatului.
Dar, pentru că tot am abordat lucruri de esenţă, haideţi să vedem cum sunt materialele.