Test Ford Fiesta benzină şi diesel – EP. 1: Exteriorul
VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU FORD FIESTA
Meritul celor de la Ford este că au reuşit să facă un design drăguţ, dar în sensul unisex al cuvântului, şi – cuvântul magic pentru bărbaţi – sportiv. Cum au făcut asta? Respectând îndeaproape reţeta conceptului Ford Verve.
Fiind un model de serie, limbajul Kinetic a fost tradus la realitate, dar maşina abundă în detalii inteligente, care îţi fac cu ochiul.
Grila faţă are acea formă trapezoidal răsturnată, pe care Ford ne-o serveşte în ultima vreme. Farurile sunt arcuite lateral, amplificând tridimensional consola faţă, care, din raţionamente dinamice, este destul de scurtă. De asemenea, pentru a da impresia de sportivitate, designerii au mai aplicat un truc: suprafeţele părţii frontale converg către vârf.
Toate aceste lucruri ne fac pe noi, bărbaţii, să avem plăcerea de a conduce mica Fiesta, fără a avea sentimentul că ne aflăm la volanul unui port-fard.
Neapărat însă o culoare mai masculină se cere… cea muştar, de pe modelele de test, asortându-se mai bine cu o poşetă decât cu o cravată sau cu o pereche de jeans.
Spatele schimbă registrul tehnic şi pare o evoluţie a primei generaţii Ford Focus, lămpile spate având o formă de trunghi neregulat, derivată din cele ale compactei apărute în 1998. Linia părţii posterioare este modernă, fără a fi prea sofisticată.
Luneta, delimitată de un eleron superior, este o idee mai înclinată decât la precedenta generaţie, dar plasarea destul de sus pe hayon nu facilitează vizibilitatea la parcările cu spatele. Din fericire, dimensiunile modelului sunt mai compacte decât ai avea impresia.
Dar să vedem concret cât măsoară acest model.