Cu siguranţă că se pot găsi o mie de adjective care să descrie Fiat 500L, însă dintre toate cuvintele unul singur îmi „apare” insistent în minte: interesant. Aşa s-ar putea descrie într-un singur cuvânt această maşină.
Inginerii şi designerii Fiat reuşesc să uimească din nou. Au creat o maşină care din exterior pare mică, însă care din interior pare a fi un „palat”. Din exterior maşina te duce cu gândul la un monovolum sau la un break, chiar şi la un crossover. Această controversă este oarecum „rezolvată” de interior. Dar, aceste lucruri o să le aflaţi în pagina următoare.
Exteriorul păstrează îndeaproape linia de design a citadinei Fiat 500, păstrând foarte bine proporţiile cu toate că vorbim despre două caroserii diferite. Aerul tineresc se regăseşte şi în cazul modelului Fiat 500L, demonstrând încă odată ingeniozitatea şcolii de design italian.
Partea frontală are un aer mai impunător decât cel al versiunii în trei uşi. Bara de protecţie prezintă o priză de aer generos dimensionată ce înglobează un bandou de protecţie şi proiectoarele de ceaţă. Blocurile optice au fost mărite considerabil, iar capota este mai bombată. Un detaliu interesant este apariţia unui geam lateral care disimulează eficient montanţii A, fiind astfel avantajată vizibilitatea la volan. În spate, 500L seamănă cel mai puţin cu modelul său de bază. Stopurile au o formă rotundă, fiind încrustate într-un ornament cromat de mare efect.