Test drive Wrangler 2.8 CRD. Jeep-ul care lasă în praf SUV-urile – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 03 aug. 2018 Test drive

Deşi este des văzut şi prin oraş, Wrangler este cel mai potrivit model din gama Jeep pentru împătimiţii 4×4. În ciuda evoluţiei rapide a domeniului, Jeep Wrangler se „încăpăţânează” să rămână un clasic: faruri rotunde, binecunoscuta grilă cu 7 fante, formă simplistă şi păstrarea soluţiei de detaşare a plafonului. Există două variante de caroserie, cu trei uşi (Wrangler) şi cinci uşi (Wrangler Unlimited), care diferă ca lungime: 4,22 metri, respectiv 4,75 metri; şi trei nivele de echipare: Sport, Sahara şi Rubicon. Versiunea testată de noi a fost Rubicon cu trei uşi, motor diesel de 2.8 litri CRD care produce 200 CP, conectat la o transmisie automată cu 5 trepte.

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Rubicon este numele unei rute din vestul Statelor Unite ale Americii, considerată de mulţi ca fiind cel mai dur traseu de off-road din SUA. Varianta Wrangler Rubicon se distinge prin faptul că este pregătită special pentru a se conduce în zone greu accesibile. Este echipată cu un hard-top care poate fi dezasamblat lăsând loc unui soft-top.

La interior te întâmpină un bord foarte simplu organizat. Există patru guri de ventilaţie, două pe laterale şi două în centru, un volan îmbrăcat în piele, reglabil pe înalţime, un spaţiu de depozitare pe bord, butoanele pentru geamurile electrice între gurile de aerisire şi un mâner de prindere în dreptul pasagerului din dreapta. Wrangler este dotat în standard cu un interior rezistent la apă, dotat cu orificii de scurgere.

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Cei de la Jeep nu au făcut exces nici la capitolul tehnologie. Pe bord se găseşte un ecran de 7 inci înconjurat de câteva butoane şi un singur port USB, comenzi pe volan, aer condiţionat automat, scaune încalzite, cruise control şi senzori de ploaie. Restul interiorului era completat tapiţeria din piele, platice tari şi nişte covoraşe din cauciuc gata să primească şi cea mai înnoroiată încălţăminte. De mare ajutor ar fi fost senzorii de parcare şi o cameră de marşarier, însă aceste dotări au lipsit de pe modelul testat.

Chiar dacă la capitolul dotări high-tech interioare Wrangler mai are lucruri de adăugat, Jeep compensează la capitolul robusteţe. Indiferent de cât de izolat e locul unde vrei să ajungi, maşina asta e făcută să te ducă în siguranţă acolo şi înapoi. Drumul pe care urmează să-l faci nu este despre confort, ci despre a depăşi provocările.

Chiar dacă dotările multimedia şi de confort nu sunt cele mai consistente, fiind însă peste minimul necesar, Jeep recuperează la partea tehnică cu aplicare pe teren accidentat. Sistemul ESC (control electronic al stabilităţii) asistă şoferul în menţinerea controlului asupra vehiculului. În cazul subvirării sau supravirării, sistemul frânează individual şi controlează acceleraţia pentru a repune maşina pe traseul corect. Sistemul ERM (Electronic Roll Mitigation) detectează eventualitatea unei răsturnări şi aplică o forţă de frânare pentru a reduce posibilitatea unui accident. Totodată, Jeep Wrangler oferă un sistem All-Speed Traction Control pentru deplasarea în modul 4LO, Brake Assist System şi ABS pentru îmbunătăţirea controlului asupra autovehiculului şi reducerea distanţelor de frânare pe suprafeţe ude sau uscate.

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Cu o gardă la sol de 26 de cm Wrangler oferă o poziţie de condus foarte înaltă. Scaunele din faţă au un nivel decent de spaţiu şi confort, însă pentru cei din spate situaţia nu este la fel. Accesul pe banchetă este destul de dificil, iar spaţiul pentru picioare este destul de mic pentru cei cu înălţimea peste 1.80 metri.

Wrangler cu trei uşi oferă, totuşi, un confort la limită în cazul în care transportă 4 sau 5 persoane. Vizibilitatea este bună în aproape toate direcţiile, cu excepţia spatelui, deoarece roata de rezervă ocupă o mare parte a lunetei. Însă dimensiunile mari ale celor două oglinzi exterioare au diminuat parţial această problemă. Un lucru rămâne clar: din punct de vedere al şoferului şi pasagerului din dreapta maşina are cam tot ce-i trebuie.

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Elementele din interior sunt împărtăşite cu ale altor modelele din grupul Fiat, cum ar fi manelete semnalelor de direcţie sau comenzile volanului. Comanda de activare a luminilor de urgenţă mi s-a părut prea mică pentru a putea să o activez confortabil, fără să-mi iau ochii de pe drum. Există câteva spaţii de depozitare destul de mici în dreptul banchetei din spate şi lângă levierul de selectare al transmisiei, iar pe uşi se află zone cu plasă elastică în care se pot pune diverse obiecte.

Wrangler are şasiu separat de caroserie şi tracţiune integrală nepermanentă, cu reductor şi cuplaje mecanice. Maşina beneficiază de punţi rigide, aşa încât pe şosea zgâţâiturile la trecerile peste gropi mari sau şine de tramvai sunt la ordinea zilei. Fiind o maşină de două tone, apăsarea pedalei de frână trebuia să se facă cu destulă fermitate, la fel şi în cazul direcţiei, care, uneori, dă senzaţia de imprecizie la abordarea virajelor. Totuşi, propulsorul de 200 de cai-putere nu-ţi dă niciodată impresia că nu ai suficientă putere.

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Totuşi, Wrangler nu e făcut pentru plecări rapide de la semafor sau depăşiri fulminante pe şosea. Avantajul acestui diesel se reflectă în cuplul mare, de 460 Nm. Ceea ce înseamnă forţă la abordarea pantelor abrupte sau a obstacolelor serioase. Apăsarea acceleraţiei se reflectă şi în rezervor. Consumul mediu înregistrat, atât prin oraş, cât şi pe drumurile bolovănoase de ţară, cu aerul condiţionat pornit, a fost de 12 litri la suta de km.

Preţul celui mai accesibil Jeep Wrangler este de 35.105 de euro (TVA inclus). Acesta vine cu un motor pe benzină V6 de 3.6 litri care produce 284 CP.

Maşina testată de noi costa 41.727 de euro (TVA inclus) – asta înseamă motor pe motorină de 2.8 litri, 200 CP şi un cuplu de 460 Nm. Pentru acest preţ maşina a primit pachetul Dual Top Group (Soft Top şi Freedom Top), lunetă atermică, geamuri posterioare şi lunetă fumurii, sistem multimedia CD/DVD/MP3/HDD cu ecran tactil, Bluetooth, navigaţie şi sistem audio Alpine cu 6 difuzoare şi subwoofer.

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Verdict

Wrangler nu este pentru oricine. Wrangler este o maşină cu care te vei obişnui puţin mai greu dacă ai condus multă vreme maşini de oraş. Cu ea nu te vei putea strecura prin traficul urban, iar la primele parcări laterale te vei simţi din nou ca la şcoala de şoferi. Totuşi, totul se schimbă când ajungi pe teren accidentat. Wrangler se dovedeşte o maşină decentă pe şosea, dar foarte capabilă în afara acesteia. Ca feeling la volan, Wrangler este un adevărat Jeep, aşa încât minusurile din punct de vedere al confortului pălesc în faţa dozei serioase de distracţie de pe coclauri. Aşadar, să lăsăm pentru SUV-uri şi crossovere confortul asflatului şi să-i dăm lui Jeep ce este al lui.

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Date tehnice Jeep Wrangler 2.8 CRD 200CP Rubicon AT 4WD

Motor (configuraţie/cilindri) – L4Cilindree (cmc) – 2776

Putere maximă/Turaţie (CP/rpm) – 200/3600

Cuplu maxim/Turaţie (Nm/rpm) – 460/1600

Viteză maximă (km/h) – 172

Acceleraţie 0-100 km/h (s) – 10.7

Cutie de viteze automata – 5 trepte

Transmisie – integrala

Număr uşi – 3

Număr locuri – 4

Lungime (mm) – 4223

Lăţime (mm) – 1873

Înălţime (mm) – 1865

Ampartament (mm)2424

Greutate (kg) – 1933

Volum rezervor (litri) – 67

Volum portbagaj (litri) – 142

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide