Preţul de bază pentru versiunea Toyota Auris Hybrid este de 22.001 euro, valabil pentru nivelul de echipare de intrare Luna, în timp ce nivelul superior Sol costă 23.891 euro.
VEZI AICI PREŢURILE ŞI DOTĂRILE LUI TOYOTA AURIS HYBRID
Ca dotări, Toyota Auris Hybrid stă foarte bine încă din nivelul de bază Luna, Sol plusând în general cu dotări nu neapărat strict necesare, care asigură un plus de confort pentru cei mai pretenţioşi. Doar vopseaua metalizată şi sistemul de navigaţie sunt opţionale.
Comparativ cu versiunea convenţională Auris 2.0 D-4D (cu un motor diesel de 2,0 litri şi 124 CP), care, în aceeaşi versiune de echipare Luna costă 20.701 euro, Auris Hybrid se dovedeşte mai scumpă cu 1.300 euro. Dar trebuie reţinut că Auris diesel are doar cutie manuală, diferenţa fiind justificată şi de consumul clar mai redus de combustibil al lui Auris Hybrid.
Practic, în clasa compactă o maşină cu motor diesel şi o echipare la aceleaşi cote cu Auris Hybrid Luna costă în jur de 20.000 de euro, coborându-se sub această sumă în cazul discounturilor sau ofertelor de sezon.
Aşa încât Toyota le oferă celor interesaţi de Auris Hybrid un pogram Optimo, prin care preţul maşinii porneşte de la 20.538 euro, ceea ce înseamnă o reducere de aproape 1.500 euro. Deci compacta hibridă devine cu atât mai atractivă, mai ales prin comparaţie cu un diesel.
Singurul impediment serios pentru potenţialii clienţi ar putea fi temerile privind rezistenţa bateriei – dar, sincer, dată fiind fiabilitatea demonstrată în acest domeniu de Prius, precum şi garanţia de 5 ani sau 160.000 km oferită de Toyota pentru Auris Hybrid, cred că riscurile sunt extrem de mici, iar noua compactă hibridă se dovedeşte o ofertă extrem de interesantă.
În final, pot spune despre Toyota Auris Hybrid că este o maşină compactă fresh, cu foarte multe atuuri (înseosebi ţinând de consum), dar şi cu nişte minusuri (cel mai evident ţinând de calitatea doar corectă a materialelor interiorului).
Fără a avea pretenţia că ar fi compacta perfectă în acest moment, Auris Hybrid e, cu siguranţă, o alternativă mult mai serioasă decât credeam la compactele diesel, demnă de luat în seamă nu doar de publicul eco, dar şi de cei care au nevoie de o maşină cu un bun raport între preţ şi utilitatea de zi cu zi.
Şi încă un lucru: Toyota Auris Hybrid e dovada că tehnologia eco nu mai e inaccesibilă. Ci de actualitate şi realmente uşor de acceptat. În plus, ce alt producător mai are în gamă trei modele de serie cu propulsie hibridă? (ba chiar patru, dacă la Yaris Hybrid, Prius şi noul Auris Hybrid, adăugăm versiunea Prius Plug-in)
CITIŢI ÎN REVISTA PROMOTOR NR. 101 (MAI) UN MATERIAL SPECIAL DESPRE HIBRIDE