Test drive Suzuki Swift – Mic, ușor, economic, bine echipat

Autor: Marius Vișan 13 sept. 2024 Test drive

Într-o perioadă în care multe mărci auto se îndreaptă către segmentul SUV-urilor și crossover-urilor, Suzuki continuă să rămână fidelă segmentului supermini cu modelul Swift, oferind o alternativă atractivă celor care caută o mașină de oraș economică, compactă și cu o tehnologie actualizată.

Suzuki Swift vine cu un motor eficient, un design ușor actualizat și o serie de dotări moderne, reușind să mențină echilibrul între preț și performanță.

Această nouă generație păstrează proporțiile familiare ale predecesoarelor sale, dar cu un stil modernizat și cu o serie de inovații care îi vor atrage atât pe șoferii experimentați, cât și pe cei tineri, în căutarea unei mașini compacte, eficiente și bine echipate.

Design exterior – O schimbare subtilă, dar semnificativă

La prima vedere schimbările estetice la noul Swift pot părea minore, dar ele aduc un aer proaspăt acestui model. În partea frontală, farurile noi, capota reproiectată și bara de protecție diferită îi conferă un aspect mai modern și mai dinamic.

În partea din spate, blocurile optice întunecate și bara de protecție revizuită păstrează conexiunea cu generațiile anterioare, dar semnalizează clar că avem de-a face cu un model actualizat.

Dimensiunile sale compacte, de 3,86 metri în lungime, 1,73 metri lățime și 1,49 metri în înălțime, rămân neschimbate, ceea ce îl face la fel de manevrabil și ușor de parcat în oraș. Garda la sol de 115 mm este adecvată pentru drumurile din oraș, oferind un echilibru între stabilitate și confort.

Ceea ce face însă cu adevărat notabil acest model este păstrarea spiritului tineresc și dinamic. Silueta sportivă și lățimea crescută îi oferă un aer mai robust, deși am fi preferat roți de dimensiuni mai mari pentru a completa imaginea de mașină gata de acțiune.

Cu toate acestea, Swift continuă să impresioneze prin designul său tineresc și energic, perfect pentru un public activ.

Un interior simplu și funcțional

Designul cabinei nu impresionează prin opulență, dar este practic și bine gândit. Majoritatea materialelor sunt din plastic tare, sensibil la zgârieturi, dar aspectul general este plăcut datorită combinației de culori vii. Suzuki a reușit să integreze toate elementele esențiale într-un mod logic și accesibil.

O caracteristică importantă la interior este noua consolă centrală, dominată de un ecran tactil de 9 inch, compatibil wireless cu Apple CarPlay și Android Auto. Sistemul multimedia este cam demodat, să zic așa, mai ales în ceea ce privește interfața sa. Navigarea prin meniu nu este întotdeauna intuitivă, mai ales pentru cineva care folosește pentru prima dată mașină.

În echiparea testată de noi – Passion, Suzuki oferă și o cameră de marșarier de calitate rezonabilă, precum și numeroase porturi USB pentru a menține dispozitivele electronice conectate și încărcate.

În ceea ce privește tabloul de bord, Suzuki a ales să păstreze instrumentele analogice, care sunt clare și ușor de citit. În centrul lor se află un mic ecran multifuncțional care oferă informații esențiale despre consum, viteză și alte date de bord. De asemenea, controalele fizice pentru climatizare și asistența pentru șofer sunt bine plasate, contribuind la o ergonomie generală bună.

Climatizarea este intuitivă, iar butoanele mari și solide fac reglarea temperaturii o sarcină ușoară chiar și în mers. Pe scurt, interiorul nu este spectaculos, dar își îndeplinește funcțiile de bază fără a distrage șoferul de la drum.

Compact, dar cu suficient spațiu

Cu lungimea sa exterioară, Swift intră direct în categoria mașinilor potrivite pentru oraș. Cu toate acestea, Suzuki a găsit o soluție inteligentă pentru a oferi un interior surprinzător de spațios. Geamurile mari fac habitaclul să pară mai aerisit și îmbunătățesc vizibilitatea, ajută la parcări sau manevre în spații înguste, unde șoferul poate arunca o privire peste umăr pentru a se asigura, fără a se baza exclusiv pe camera de marșarier. Bipurile de parcare spate nu sunt cu adevărat necesare – dar totuși ajută atunci când situațiile devin dificile.

Deși scaunele sunt confortabile pentru utilizatorul obișnuit, cei cu o înălțime mai mare ar putea simți lipsa unui suport adecvat pentru coapse. Tapițeria este moale, dar nu extrem de robustă, ceea ce o face potrivită pentru drumuri urbane scurte, și acceptabilă pentru călătorii lungi. În ceea ce privește stabilitatea laterală, scaunele sunt suficient de bine realizate, însă ar putea beneficia de o rigiditate mai mare.

La capitolul spațiu, Swift se descurcă decent. În față, șoferul și pasagerul au suficient loc pentru a sta confortabil, însă locurile din spate sunt mai înguste, fiind potrivite mai degrabă pentru călătorii scurte sau pentru copii.

Portbagajul și soluțiile de transport

Portbagajul lui Suzuki Swift are un volum de 265 de litri, extensibil până la 980 de litri prin rabatarea banchetei din spate.

Totuși, această versatilitate este limitată de absența unui fund dublu al portbagajului, ceea ce poate îngreuna manipularea bagajelor mai voluminoase. De asemenea, marginea portbagajului este ridicată cu aproximativ 23,5 cm, lucru ce face încărcarea obiectelor grele mai dificilă.

Motor și performanțe

Sub capotă, Suzuki Swift din testul meu era echipat cu un motor de 1,197 cmc, care dezvoltă 83 CP și un cuplu de 112 Nm. Acesta este susținut de un sistem mild-hybrid de 12V, care ajută la îmbunătățirea eficienței motorului pe benzină.

Cu o cutie manuală în 5 trepte, Swift este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 12,5 secunde. Fiind ușor de manevrat și cu un motor care oferă o elasticitate bună la turații joase, Swift este ideal pentru traficul urban.

Combinația de electrificare, greutate redusă și putere redusă economisește combustibil. În condiții bune, Suzuki Swift Hybrid consumă în mod realist aproximativ 4,4 litri/100 km. Acest lucru este demonstrat de fișa mașinii. Cu toate acestea, nu am găsit condițiile optime în testul meu. Consumul mixt a fost de aproximativ 5,6 l/100 km.

Comportamentul la volan

La prima vedere, cei 83 de cai par destul de puțini, dar pentru masa redusă de 955 kg a mașinii, această putere este suficientă pentru a face față provocărilor din traficul urban.

Direcția este lină și fără feedback, dar asta nu este un dezavantaj în oraș și mai ales la manevre, dar servodirecția ar putea avea nevoie de mai multă fermitate pe autostradă.

Suspensia lui Swift este bine echilibrată, oferind un nivel decent de confort pentru drumurile accidentate din România. În ciuda dimensiunilor sale reduse, mașina absoarbe șocurile destul de bine, iar călătoriile pe drumurile denivelate din oraș nu devin o corvoadă.

Cutia de viteze manuală cu 5 trepte se simte puțin rigidă, lipsindu-i fluiditatea care ar face schimbarea treptelor o plăcere. Există și opțiunea unei transmisii automate CVT, însă aceasta este disponibilă doar la nivelurile de echipare mai ridicate.

Siguranță și tehnologie de asistență

Un alt capitol la care Suzuki Swift face o impresie bună este siguranța. Dotările de asistență pentru șofer includ sistem de frânare automată de urgență, sistem de avertizare la părăsirea benzii, cruise control adaptiv, sistem de monitorizare a unghiului mort și detectare a oboselii șoferului.

Toate aceste funcții sunt disponibile încă din echiparea de bază, ceea ce reprezintă un mare avantaj pentru cei care pun preț pe siguranță.

Concluzie și preț

Suzuki Swift rămâne o opțiune excelentă pentru cei care caută o mașină compactă, economică și plină de tehnologie. Cu un design atrăgător, un motor eficient și o listă generoasă de dotări de siguranță, acest model reușește să ofere un raport calitate-preț excelent. Performanțele sale dinamice și consumul redus îl fac o alegere potrivită pentru viața urbană, dar și pentru excursii ocazionale în afara orașului.

Prețul mașinii testate (nivel de echipare Passion) este de 17.300 de Euro (TVA inclus), dar cel mai ieftin Swift are un preț de pornire de 16.300 de Euro (TVA inclus), pe când cel mai scump (echipare Spirit) costă 19.800 de euro (TVA inclus).

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide