Test drive Rolls-Royce Ghost: cea mai contemporană și dinamică expresie a luxului
Un Rolls-Royce este o mașină care nu seamănă cu nimic altceva. Chiar dacă obiceiul jurnaliștilor auto este să compare mașinile, să găsească similitudini între ele, cu Rolls-Royce lista comparațiilor nu funcționează.
Am condus cel mai nou Rolls-Royce Ghost. Considerat modelul entry-level în lumea nobilă a Rolls Royce, Ghost a ajuns la a doua generație, ocazie cu care sedanul de lux al brandului britanic a fost reînnoit pentru a fi și mai exclusivist. Singurele componente care au fost preluate de la prima generație au fost emblema Spirit of Ecstasy și umbrelele din uși. Orice altceva a fost conceput de la zero în conformitate cu feedback-ul primit de la clienți.
Intră în GALERIA FOTO
”Post Opulență”, așa numesc britanicii conceptul din spatele noului Rolls-Royce Ghost
Una dintre noutățile evidente este platforma ce permite introducerea de tehnologii precum tracțiune integrală și direcție integrală. Este aceeași platformă pe care se bazează modelele Phantom și Cullinan.
Grila iluminată și blocurile optice spate sunt cele care atrag cel mai mult atenția la exterior. În continuare ușile se deschid în oglindă, ca ale unui dulap, aceasta rămânând o semnătură de stil tipică Rolls-Royce. Pentru prima dată, ușile cu asistență electrică nu pot fi închise numai din interior prin simpla apăsare a unui buton, ci pot fi deschise și închise din exterior, parțial automat.
Creșterea lungimii cu opt centimetri, până la 5,55 metri, asigură un aspect mai alungit. Noua dimensiune aduce un spațiu mărit pentru pasagerii care vor pe bancheta din spate. De îndată ce am urcat în interior am înțeles imediat că mă aflu într-o mașină de peste 300.000 de euro. Nu există excese de design inutile, nici trucuri vizuale exagerate, în schimb mașina emană luxul maxim.
În interiorul habitaclului totul este rafinat
Șoferul și pasagerii au la dispoziție tot ce au nevoie din punct de vedere tehnologic și al confortului, dar fără a exagera. Plafonul imită cerul înstelat, iar planșa de bord este și ea iluminată. Pe bord, în dreptul scaunului de lângă șofer, a fost gravat numele Ghost, înconjurat de peste 850 de steluțe.
Impresia de a te afla sub un cer înstelat în momentul în care călătorești este asigurată de peste 1.300 de lumini LED minuscule. Gurile de aerisire sunt din metal solid, ele pot fi ușor de reglat prin apăsarea unor mici manete cromate.
Un astfel de detaliu este tipic filozofiei Rolls Royce de a oferi clienților ceva ce nu pot găsi în nicio altă mașină.
Ca de obicei, scaunele din spate sunt mai mult decât confortabile. De pe bancheta din spate pasagerii pot controla sistemul de infotainment prin intermediul unui controler rotativ aflat în cotieră, iar pe spătarele scaunelor există display-uri rabatabile de la buton.
În Rolls-Royce Ghost este foarte liniște
Acustica noii limuzine a reprezentat o provocare. Peste 100 de kilograme de material fonoabsorbant a fost folosit pentru a umple locurile pe unde ar fi putut pătrunde zgomotul exterior sau cel produs de motor. Astfel, pasagerii din se pot bucura de o călătorie în deplină liniște.
De pe scaunele din spate zgomotul motorului este insesizabil. Dacă totuși este prea liniște la interior, pasagerii pot utiliza sistemul de sunet de 1.300 de wați pentru a oferi urechilor o varietate acustică de la un total de 18 difuzoare.
Rolls-Royce Ghost a devenit mai dinamic ca niciodată și, este disponibil pentru prima dată cu tracțiune integrală și direcție integrală. În plus, motorul a fost mutat în spatele punții față pentru a obține o distribuție perfectă a greutății.
Noua generație a modelului britanic este propulsat de motorul V12 de 6,75 litri twin-turbo cu 571 CP și cuplu de 850 Nm, combinat cu cutia de viteze ZF cu opt trepte. Cu ajutorul celor două turbocompresoare, transmisia distribuie cuplul enorm de 850 Nm către toate cele patru roți. Rolls-Royce Ghost 2021 accelerează de la 0 la 100 km / h în 4,8 secunde și atinge viteza maximă de 250 km / h.
Funcționarea motorului era foarte ”netedă” și lipsită de vibrații. Nu există padele sau mai multe moduri de condus, deoarece nu asta doresc proprietarii de Rolls-Royce. În schimb, are o direcție care se simte fantastic și care face ca noul Ghost să fie deosebit de manevrabil în oraș.
În ciuda dimensiunilor și greutății (2,5 tone) impunătoare, Ghost este, de fapt, o mașină care se conduce foarte ușor.
Conducerea unui Rolls-Royce Ghost este fluidă și dinamică, iar frânarea este decisivă. Mașina se adaptează stilului de conducere al șoferului. Când conduci un Rolls-Royce important este să fii relaxat și să te bucuri de eleganța internă, fără a uita de performanță, care cu siguranță nu trece neobservată.
Ghost are suspensia pneumatică predictivă pentru un confort maxim de conducere
Cutia de viteze automată cu opt trepte preia instrucțiunile de la senzori iar computerul pregătește mașina în funcție de configurația drumului. Sistemul de suspensie pneumatică adaptează amortizoarele și arcurile controlate electronic pentru a pregăti mașina din timp. Tot acest efort se desfășoară discret. La fel ca o lebădă pe un lac liniștit, deasupra apei totul este senin.
Britanicii nu au anunțat încă dacă este planificată o versiune hibrid plug-in sau chiar complet electrică. Știm însă că din punct de vedere tehnologic electrificarea este posibilă.
Noul Rolls-Royce Ghost este răspunsul mărcii britanice la solicitările clienților pentru un dinamism îmbunătățit, un lux și o tehnologie de ultimă generație, îmbrăcate în designul tipic Rolls-Royce.
Este nepoliticos să discuți despre bani când vine vorba de Rolls-Royce, dar, pentru cei foarte curioși, Ghost-ul din testul nostru costa 348.000 de euro.