Renault Kadjar se afla în oferta constructorului francez deja de câţiva ani, fiind un model des întâlnite pe drumurile din România.
Exteriorul suplu are accente moderne, în timp ce la interior domină latura practică. Există dotări care să-i satisfacă pe cei mai pretenţioşi, precum tapiţeria din piele, farurile LED Pure Vision şi diverse sisteme de asistenţă, însă Kadjar se remarcă la prima vedere datorită spaţiului interior, gărzii la sol înalte (există şi variantă 4×4) şi portbagajul spaţios. Totodată, atârnă greu în balanţă şi preţul de bază destul de mic pentru un SUV de asemenea dimensiuni.
Semnatura luminoasă în forma literei C se regăseşte şi la Kadjar, alături de luminile LED Pure Vision. Aspectul este robust, cu linii fluide, dar protecţiile de plastic pentru aripi şi praguri subliniază latura practică.
Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto
La 4,44 metri lungime, 1,83 metri lăţime (fără oglinzile laterale) şi 1,6 metri înălţime, oferă un portbagaj de 527 de litri (aproape 1500 de litri cu bancheta rabatată). Garda la sol este de 20 cm, Kadjar fiind oferit cu tracţiune faţă, tracţiune faţă cu Extended Grip sau tracţiune integrală.
Cinci persoane pot călători confortabil în Kadjar, având suficient spaţi pentru bagaje. Scaunele faţă sunt mari şi confortabile. Varianta testată era dotată cu tapiţerie de piele neagră (opţională), care oferea un plus de eleganţă SUV-ului. Cu toate acestea, scaunele nu erau ventilate, dotare pe care o consider esenţială când vine vorba de tapiţeria de piele. Acoperişul panoramic cu o supărafaţă de 1,4 metri pătraţie este imens – o altă dotare prin care Kadjar se remarcă, chiar dacă interiorul pare oarecum spartan.
Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto
Spun „pare”, pentru că interiorul lui Kadjar necesită puţină explorare. Planşa de bord este destul de simplă, cu puţine butoane. Doar asistentul de menţinere a benzii, asistentul de parcare şi potenţiometrul de volum, alături de ecranul sistemului de infotainment. Mai jos sistemul de climatizare. Ergonomia este bună, însă ecranul tactil era mai lizibil dacă era poziţionat mai sus. Sistemul de infotainment are o grafică simplă şi oferă navigaţie, informaţiile computerului de bord, permite conectarea telefonului mobil prin Bluetooth şi are funcţii multimedia. Uşor de operat, nu necesită acomodare. Totodată, în partea de jos a planşei de bord, găsim 2 mufe USB şi o priză de 12 V.
Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto
Spaţiile de depozitare sunt multe şi mari, însă cotiera îl ascunde pe cel mai mare. Poate găzdui o sticlă de un litru şi alte lucruri pe lângă ea, având şi avantajul că este uşor accesibil.
Tapiţeria de piele, acoperişul panoramic, sistemul de infotainment cu ecran tactil, sistemul de sonorizare Bose şi cockpit-ul digital sunt doar câteva dintre dotările care schimbă îţi percepţia privind interiorul la prima vedere mai auster. Scaunele sunt încălzite, însă butoanele nu sunt la vedere, fiind localizate pe soclul cotierei, orientate spre parbriz.
Vizibilitate bună în faţă, dar şi în spate datorită camerei pentru marche arriere. Senzorii de parcare şi sistemul Easy Park Assist ajută şoferul să intre în spaţiile de parcare mai înguste.
La capitolul siguranţă, lista sistemelor de asistenţă este consistentă: recunoaştere automată a semnelor de circulaţie cu alertă de depăşire a vitezei, pilot automat (nu este adaptiv), asistent de fază lungă, proiectoare cu funcţie cornering, Frânare activă de urgenţă, detector de unghi mort şi avertizare pentru părăsirea benzii de circulaţie.
Această combinaţie de factori: dimensiuni mari, garda la sol înaltă, sistemul 4×2 cu Extended grip, tapiţeria de piele şi interiorul la prima vedere mai spartan până la descoperirea tututor funcţiilor, precum şi pachetul consistent de asistenţă, mi-a dat o senzaţie foarte plăcută. Un rol important în senzaţia oferită de Renault Kadjar l-a avut şi propulsorul diesel de 130 de cai-putere.
Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto
Motorul 130 dci oferă un cuplu de 320 Nm, iar cuplat la transmisia EDC cu şase trepte este foarte vioi şi plăcut de condus. Se simte surprinzător de puternic datorită cuplului mare. Per total, o alăturare reuşită. Am simţit lipsa unui mod Autohold pentru transmia automată, în traficul urban sigur s-ar dovedi util. Zgomotul produs de motor este destul de pronunţat, mai ales la turaţii ridicate, însă nu este neplăcut. Suspensia este orientată către un parcurs confortabil, ceea ce se şi doreşte de la un SUV de dimensiuni medii. Direcţia putea fi un pic mai tare, însă pentru un parcurs confortabil prin oraş este potrivită.
Sistemul Extended Grip are rolul de a îmbunătăţi tracţiunea în modul 4×2, având variantele Road, Loose Ground sau Expert. Chiar şi pentru un şofer care se deplasează cu preponderenţă în oraş, poate fi o opţiune utilă de adăugat tracţiunii faţă. Kadjar este disponibil şi cu tracţiune integrală nepermanentă. Cuplul se poate duce către roţile din faţă, maxim 50% către spate sau 50%-50% faţă spate.
Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto
Verdict
Renault Kadjar 130 dCI EDC este un suv spaţios şi practic, cu dotări de confort care îi poate satisfice şi şoferii mai pretenţioşi. Motorizarea este puternică, transmisia EDC schimbă lin, iar sistemul Extended Grip vine să suplinească o parte din funcţionalitatea unui sistem de tracţiune integrală.
Fisă tehnică
Motor (configuraţie/cilindri)L4
Supraalimentareturbo
Cilindree (cmc)1598
Putere maximă/Turaţie (CP/rpm)130/4000
Cuplu maxim/Turaţie (Nm/rpm)320/1750
Viteză maximă (km/h)189
Acceleraţie 0-100 km/h (s)11.1
Cutie de viteze CVT
Transmisie fata
Dimensiuni
Lungime (mm)4449
Lăţime (mm)1836
Înălţime (mm)1613
Ampartament (mm)2646
Greutate (kg)1430
Volum rezervor (litri)55
Volum portbagaj (litri) 472