Am testat versiunea electrică a noului Peugeot 208 și, după părerea mea, este una dintre cele mai interesante mașini noi apărute în ultima perioadă.
Este atrăgătoare nu numai pentru că arată bine și este ușor sportivă, ci și pentru că este o mașină electrică care are frați „gemeni” cu motoare convenționale pe benzină și diesel. Spre deosebire de Volkswagen, care creează platforme și șasiuri dedicate mașinilor electrice, PSA construiește platforme capabile să găzduiască trenuri de rulare diferite.
Fără să o lungim prea mult, iată opt lucruri pe care trebuie să le știi despre noul model electric Peugeot e-208.
Din punct de vedere vizual, nu există aproape nicio diferență între versiunea electrică 208 și versiunile convenționale cu motoare termice. Singurul mod în care îl vei deosebi este prin logo-urile subtile pe montantul C și pe capacul hayonului.
Pe lângă asta pe mașină mai există câteva „trucuri” specifice, la fel de subtile: leul care împodobește grila are reflexii albastru-verzui, grila în sine adoptă culoarea caroseriei, în timp ce jantele din aliaj de 16 inci primesc detalii specifice nivelului de echipare GT, detalii găsite doar pe e-208.
Deși folosește aceleași indicii de stil ca și crossover-ul puțin mai mare 2008, consider că aceleași linii arată mult mai frumos pe modelul 208.
În cabină se întâmplă destul de multe, de la cele două afișaje digitale (instrumentarul digital cu efect 3D și ecranul tactil central de 10 inci), până la modul în care formele tabloului de bord se proiectează spre exterior în cabină, și dar și liniile largi ale imitației de fibră de carbon de pe bord. Există încărcare fără fir și două sloturi USB la dispoziția șoferului și a pasagerului. Grafica sistemului de infotainment este clară, iar capacitatea de reacție este bună, făcându-l destul de ușor de utilizat. Totuși, nu am apreciat complexitatea sistemului de infotainment care are nu meniu destul de greoi și neintuitiv.
Designul lui e-208 este mult mai distinctiv decât ceea ce oferă majoritatea celorlalți rivali din segment. Este foarte bine construit, cu o calitate palpabil ridicată pe fiecare suprafață. De asemenea, scaunele sunt grozave, și ca design, dar și prin prisma confortului pe care îl oferă.
Spațiul pe scaunele din față este la limită, la fel și pentru cei care stau pe bancheta din spate unde încap lejer două persoane adulte sau trei copii. Portbagajul are o capacitate de 311 litri.
Interiorul şi volumul portbagajului sunt identice celor de pe versiunile cu motor termic. Bateriile ocupă un volum de 220 de litri, ele fiind distribuite sub podea.
Șoferul se poate conecta la sistemul mașinii prin CarPlay sau Android Auto. De asemenea, cu aplicația Peugeot App, mașina îți permite să verifici de la distanță ce autonomie are bateria, să programezi încărcarea și să controlezi climatizarea.
Desigur, cea mai frecventă întrebare pentru orice mașină electrică, cel puțin până când vom avea o rețea de încărcare adecvată, în fiecare parcare, este ce autonomie are? Răspunsul este surprinzător. Autonomia oficială WLTP este de 340 km cu bateria de 50kWh, care este stocată sub podeaua mașinii, astfel încât să nu existe niciun impact asupra spațiului cabinei. În condițiile traficului real, ar trebui să te așteptați la cel puțin 300 km din fiecare încărcare completă.
Consumul înregistrat în timpul testului a fost de 15,8 kwh / 100 de km.
e-208 suportă încărcare de 100kW, dar, din păcate, aceste tipuri de stații sunt rare la noi în țară. Totuși, de la o stație rapidă de 50kW, bateria poate fi încărcată în aproximativ o oră. Încărcarea acasă, la un Wallbox de 7,4 kW se face în 7 ore, iar folosind o priză casnică durează aproximativ 16 ore.
Plăcerea de a conduce se simte cel mai mult la apăsările pedalei de accelerației, atunci când curentul curge constant până la viteza legală de pe autostradă. Sunt o persoană care apreciază liniștea, chiar și la volan, așa că am remarcat rafinamentul motorului și insonorizarea excelentă.
Motorul produce 100 kw/136 de CP și un cuplu de 260 Nm, iar viteza maximă ajunge la 150 de km/h. Peugeot e-208 ajunge de la 0 la 100 de km/h în 8.3 secunde. Există trei moduri de condus: Normal, Eco și Sport, iar pentru a scoate tot ce este mai bun din acest motor este nevoie să activați modul Sport. Direcția este bine ponderată, dar micuțul volan hexagonal necesită un pic de obișnuință.
Maneta transmisiei are două moduri drive. Astfel, în modul D,, atunci când iei piciorul de pe accelerație, Peugeot rulează în continuare din inerție, grație greutății sale de 1.455 kg, ca o mașină clasică. Pentru a forța o recuperare mai bună a energiei sau pur și simplu pentru a avea un pic mai multă frânare a motorului, trebuie să treceți în B.
Prețul poate fi una din singurele părți mai puțin plăcute la Peugeot e-208. Mașina testată costă 37,000 euro (tva inclus). Mai merită aminitit că bateria are o garanție de 8 ani sau 160.000 de km.
Peugeot e-2018 este agil și plăcut de condus, arată foarte bine în interior și în exterior și oferă o autonomie suficientă pentru o singură încărcare. Prețul ar putea fi singurul „dezavantaj”. Cu toate acestea, datorită costurilor mai mici de întreținere șoferul va fi scutit de multe cheltuieli în decursul timpului.