Cu noul Peugeot 508, francezii au dat lovitura. Noul sedan de clasă medie nu mai are nimic în comun cu vechiul model, motorizările sunt mai puternice, design-ul exterior vine cu o nouă abordare, iar interiorul cu tehnologia i-Cockpit, testată deja pe alte modele Peugeot precum SUV-ul 5008.
Noi am testat Peugeot 508 GT, vârful de gamă, singurul oferit alături de motorul 1.6 PureTech supraalimentat care dezvoltă 225 de cai-putere şi vine echipat standard cu o cutie automată cu 8 rapoarte.
Peugeot 508 trece la hayon
Aspectul exterior este unul dintre punctele forte ale lui 508. Eleganţa a fost înlocuită de sportivitate, cu rezultate foarte bune. Luminile de zi cu LED aplicate perpendicular faţă de blocurile optice coboară pe bară şi arată foarte bine, sunt disponibile faruri full LED, iar grila radiatorului este plină de elemente cromate. Singurul lucru care mi s-a părut de neînţeles este poziţionarea siglei cu numele modelului în buza capotei, deasupra faimosului leu Peugeot, dar acest detaliu este insignifiant per ansamblu.
Foto: Dragoş Savu // Mediafax Foto
Marea schimbare este şi la forma caroseriei, pentru că noul 508 este prevăzut cu un hayon de mari dimensiuni. Stopurile compuse din trei grupuri de linii vertical LED puţin înclinate, pe fundal negru, sunt de mare efect. Geamurile fără ramă contribuie la imaginea de sedan sport. Modelul se remarcă pe şosea, este suplu şi agresiv. Pe scurt, Peugeot 508 arată bine din orice unghi l-ai privi. Jantele oferite standard sunt pe 16 inchi şi pentru o imagine de ansamblu reuşită este nevoie de unele mai mari, cum ar fi cele pe 18 inchi ale variante GT, cea testată de noi.
Foto: Dragoş Savu // Mediafax Foto
Lui 508 îi stă bine cu motoare puternice
E greu să-ţi imaginezi un Peugeot 508 fără un motor capabil, iar francezii s-au gândit la asta. Gama de motoare disponibile începe, în ordinea puterii, cu un diesel de 1,5 litri 130 CP (singurul disponibil cu transmisie manuală) şi urcă până la propulsorul pe benzină de 225 de cai-putere oferit pe 508 GT, însă există şi variante intermediare interesante, cum ar fi motorul pe benzină de 1,6 litri şi 180 de cai-putere sau alte opţiuni diesel cu cilindree de până la 2000 cmc şi puteri de maximum 180 CP.
Foto: Dragoş Savu // Mediafax Foto
Peugeot 508 GT, cu al său 1.6 PureTech de 225 CP, este rapid. Doar 7,3 secunde sunt necesare pentru sprintul până la 100 km/oră, iar viteza maximă este de 250 km/oră. Totuşi, noua abordare Peugeot în clasa medie necesită motoare capabile, iar dieselul de 130 de cai-putere probabil va livra un consum bun, dar nu şi performanţe pe măsura aspectului.
Direcţia este echilibrată, iar modelul GT vine şi cu sistem de suspensii controlate electronic.Ţinuta de drum este bună, iar ambiţiile sportive ale lui 508 GT sunt justificate.
Foto: Dragoş Savu // Mediafax Foto
Peugeot a făcut impresie bună cu propulsoarele sale supraalimentate de cilindree mică, foarte apreciat fiind 1.2 PureTech de 130 de cai-putere întâlnit pe alte modele ale constructorului francez, însă 1.6 de 225 CP este complet altceva. Echipat cu acest motor, 508 GT este mai mult decât sprinten, se mişcă rapid şi accelerează uşor şi liniar, iar transmisia automată cu 8 trepte i se potriveşte de minune. Indiferent de modul de rulare ales, puterea disponibilă se simte.
În modul Sport, răspunsul motorului se ascute, cutia aşteaptă turaţii mai ridicate înainte să schimbe treapta, iar rezultatul este foarte plăcut.
Peugeot 508 vine cu patru moduri de condus: Sport, Normal, Comfort şi Eco, acţionate printr-un comutator faţă-spate. Porneşti în modul Normal, iar o acţionare în sus a butonului dedicat înseamnă trecerea în modul Sport, în jos aflându-se modurile Comfort şi Eco.
Foto: Dragoş Savu // Mediafax Foto
Interior pe măsura exteriorului
Interiorul este şi el cu tentă sportivă, cu scaune bine profilate (certificate AGR, asemenea celor de pe modelele Opel) tapiţate cu piele şi alcantara şi inserţii de lemn. Într-un fel, modelul i-Cockpit, cu tabloul de bord digital şi volanul mic cu laturi teşite, nu se potriveşte cu ambianţa unui interior unde predomină lemnul, însă culoarea închisă a placajului atenuează această senzaţie. La bordul lui 508 întâlnim elemente văzute anterior pe ale modele Peugeot, cum ar fi zona digitală a cadranelor, volanul mic şi maneta schimbătorului înclinată în faţă.
Foto: Dragoş Savu // Mediafax Foto
Zona cadranelor are 12,3 inchi, este complet digitală şi oferă multe informaţii şi opţiuni de personalizare. Ce necesită obişnuinţă, ca la multe modelele recente Peugeot este poziţia la volan, în care şoferul se uită peste volan la cadrane. Controllerul pilotului automat este tip telecomandă, poziţionat pe coloana volanului, însă el nu este vizibil fără a întoarce volanul într-o parte, deci până nu înveţi unde este poziţionat fiecare buton nu vei putea folosi pilotul automat.
Foto: Dragoş Savu // Mediafax Foto
Consola centrală este înaltă cu multe spaţii de depozitare, însă spaţiul de dedesubt nu este pierdut. Sub ea găsim mufe de încărcare – una pentru fiecare ocupant al scaunelor din faţă, cât şi o zonă de încărcare prin inducţie pentru telefonul mobil.
Ecranul sistemului de infortainemnt are 10 inchi, este frumos încadrat în planşa de bord, iar scurtăturile tip clape de pian din aluminiu sunt şi practice şi arătoase. Sistemul de operare este intuitiv şi te obişnuieşti rapid cu el, conţine funcţia Mirror Screen pentru telefonul mobil şi suportă conexiune Bluetooth.
Modelul 508 GT testat avea şi sistem audio Focal, cu 10 difuzoare, iar cele încastrate în uşi aveau finisaj de aluminiu.
Volanul compact este intersant şi te obişnuieşti rapid cu el, însă padelele pentru schimbarea treptelor de viteză sunt pe coloană, nu pe volan.
Foto: Dragoş Savu // Mediafax Foto
Rezultatul este un interior futurist, cu puţine butoane şi multe funcţii disponibile prin ecranul tactil. Arată bine şi materialele folosite sunt de calitate, bine finisate.
Dotări de siguranţă consistente
Trecând peste design şi dotări interioare, Peugeot 508 a primit multe sisteme de siguranţă active, iar la testele EuroNCAP a obţinut calificativul maxim, de 5 stele.
Foto: Dragoş Savu // Mediafax Foto
Pe lista sistemelor disponibile notăm sistemul NightVision cu camera cu infraroşu şi detecţie de pietoni sau animale, monitorizarea unghiului mort, Active Safety Brake, asistent de fază lungă, sistem de menţinere a benzii şi de citire a semnelor de circulaţie. Pe lângă acestea, mai există pilot automat adaptiv şi sistem de menţinere a maşinii pe banda de rulare, dar şi asistent de parcare.
Verdict
Peugeot 508 este un model cu adevărat reuşit. Design futurist, dar bine ancorat în present, interior frumos şi bine dotat, motoare puternice şi o gamă largă de sisteme de asistenţă şi siguranţă.
Foto: Dragoş Savu // Mediafax Foto