Test drive Peugeot 5008 – Marele SUV franţuzesc cu interior futurist – GALERIE FOTO

Autor: Vlad MIRONESCU 30 aug. 2018 Test drive

Peugeot a fost mereu o marcă care combină eleganţa cu stilul futurist, iar designul Peugeot 5008 nu face excepţie de la această regulă. Cel mai mare SUV din oferta francezilor are un aspect modern, chiar sportiv, latura elegantă fiind prezentă mai mult la interior.

Farurile Full LED au un design foarte interesant, acelaşi lucru putând fi spus şi despre stopurile cu un fundal fumuriu. Lumina semnalizatoarelor curge de-a lungul farurilor şi oferă un efect vizual modern.

Marian Ilie /Mediafax Foto/ProMotor

Deşi are 4,7 metri lungime şi poate găzdui până la 7 pasageri pe trei rânduri de scaune, 5008 are o siluetă robustă, iar jantele de 19 inchi şi grila masivă presărată cu inserţii cromate, precum şi cele două evacuări plate de mari dimensiuni îi accentuează şi latura sportivă. Spaţiul nu va fi niciodată o problemă în marele SUV francez. Portbagajul are 780 de litri, iar această capacitate poate atinge aproape 2.000 de litri prin rabatarea scaunelor din spate. Consumul mixt înregistrat a fost de aproximativ 6,5 litri, iar rezervorul are o capacitate de 56 de litri, deci autonomia aproximativă ar fi undeva la 800 de kilometri.

Marian Ilie /Mediafax Foto/ProMotor

Există multe opţiuni în priviţa motorizărilor, însă propulsorul diesel Blue HDI de 2 litri care produce 180 de cai-putere este foarte reuşit. Puternic şi destul de economic în acelaşi timp, te face să simţi mereu că există o rezervă de putere când vei apăsa acceleraţia. Cei 400 Nm garantează plecări vijelioase de pe loc, dar îşi fac simţită prezenţa şi în cazul depăşirilor. Modelul de test era cuplat la o cutie automată cu 6 trepte, disponibilă şi cu padele pe volan. Motorul se înţelege bine cu transmisia, iar schimbările de trepte sunt foarte line. Design-ul manetei schimbătorului poate părea ciudat la prima vedere, însă este foarte practic şi se potriveşte de minune cu interiorul lui 5008.

Totodată, Peugeot a dotat 5008 cu un mod dinamic de condus, care poate fi activat prin apăsarea butonului Sport aflat pe consolă. Acest buton schimbă complet motorul şi odată apăsat vei vrea să rămână aşa. Sunetul devine mai puternic şi păstrunzător, schimbările de trepte se fac la turaţii mai ridicate, suspensia se întăreşte. Dintr-o dată, Peugeot 5008 nu mai mare un SUV de 4,7 metri cu 3 rânduri de scaune. Singurul inconvenient este plasarea butonului relativ aproape de frâna de mână tip buton. Chiar dacă apăsarea acestui buton nu dăunează în niciun fel, nici nu-ţi activează modul Sport.

Marian Ilie /Mediafax Foto/ProMotor

Echipat cu propulsorul Blue HDI de 2 litri, Peugeot 5008 accelerează de la 0-100 km/oră în 9,1 secunde, viteza maximă fiind de 208 km/oră.

La interior se regăseşte eleganţa tipică francezilor. Inserţii de aluminiu, ecrane, tapiţerie alcantara, linii simple dar cu aspect futurist. Peugeot 5008 se apropie probabil de modul în care vor arăta toate interioarele în câţiva ani. Volanul foarte mic, cu capetele teşite, necesită obişnuinţă, însă are un scop: face parte din sistemul i-Cockpit, care presupune un display color de 8 inchi la care te uiţi peste volan.. Grafica este foarte bună, ecranul este lizibil, iar fiecare opţiune selectată presupune schimbări în display. S-a muncit mult la grafică. Dezavantajul acestui volan teşit este că ascunde maneta care controlează pilotul automat. Cu padele, semnalizatoare, controlul ştergătoarelor şi pilotul automat, zona din spatele volanului devine destul de aglomerată.

Planşa de bord este curată, cu inserţii şi butoane de aluminiu. Francezii continuă să integreze toate funcţiile maşinii în sistemul de infotainment care vine dotat cu un ecran tactil de 8 inchi, însă pentru cele mai folosite funcţii au făcut scurtături cromate sub display, iar această soluţie, pe lângă faptul că arată foarte modern, este şi foarte utilă. Am reuşit să controlez tot ce voiam apelând la butonul de scurtătură şi folosind ecranul doar pentru setări. Am mai găsit lumini LED în feţele uşilor, precum şi în jurul ecranului i-Cockpit, iar acestea au diverse setări şi transformă habitaclul pe timp de noapte oferind un iluminat ambiental. Totodată, există opţiuni pentru parfumul care să fie eliberat în interior, iar acoperişul panoramic este absolut imens.

Marian Ilie /Mediafax Foto/ProMotor

Pasagerii din spate au suficient loc şi dispun şi de un control al gurilor de aerisire din spate, dar şi de măsuţe pliabile foarte practice, precum şi de jaluzele textile.

Sistemul infotainment oferă navigaţie şi este compatibil Android Auto, Apple Car Play şi Mirror Link, iar conectarea se face suprinzător de uşor. Nu a trebuit decât să deschid conexiunea Bluetooth din telefon şi eram imediat conectat. Camera de parcare cu unghi de 180 de grade ajută foarte mult.

Pe consolă găsim şi roţiţa care controlează sistemul de tracţiune Advanced Grip Control, cu modurile Normal, Nisip, Zăpadă, Noroi şi fără ESP. Peugeot 5008 vine echipat şi cu sistem de asistenţă la coborârea în pantă.

Marian Ilie /Mediafax Foto/ProMotor

Printre sistemele de asistenţă prezente la bord încă din versiunea standard menţionăm alerta pentru depăşirea benzii cu control al traiectoriei, sistemul de monitorizare al unghiului mort sau sistemul de atentionare pentru oboseala la volan. Pilotul automat este adaptiv, însă merită o poziţionare mai bună a manetei.

Interiorul lui 5008 arată foarte bine, sportiv şi elegant în acelaşi timp, materialele sunt de bune calitate şi bine finisate, iar spaţiul este imens. Garda la sol este destul de mare încât să poţi părăsi asfaltul la nevoie, însă lipsa tracţiunii integrale ar trebuie să te oprească într-un anumit punct.

Verdict

Francezii oferă un SUV de dimensiuni mari, bine dotat, cu aspect modern, interior futurist şi unul dintre cel mai interesante motoare de pe piaţă. Pachetul tehnologic este la zi, iar micile atenţii precum jaluzelele textile sau măsuţele rabatabile nu fac decât să sporească farmecul lui Peugeot 5008.

Fişă tehnică Peugeot 5008

Motor L4
 
Supraalimentare turbo
 
Cilindree 1997 cmc
 
Putere maximă 180CP
 
Cuplu maxim 400 Nm
 
Viteză maximă 208 km/h
 
Acceleraţie 0-100 km/h 9.1 secunde
 
Cutie de viteze automata 6 trepte
 
Transmisie fata
 
Dimensiuni
 
Lungime 4.641 mm
Lăţime 1.844 mm
Înălţime 1.646 mm
Ampartament 2.840 mm
Greutate 1530 kg
Volum rezervor 56 litri
Volum portbagaj 780 litri

Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide