În peisajul crossoverelor urbane, Peugeot 3008 îşi păstrează o poziţie destul de puternică într-un top în care mărcile germane vor să acapareze toată atenţia. Care este reţeta francezilor? Cu modelul 3008, cei de la Peugeot bifează un exterior distinctiv, un interior foarte plăcut ca design şi materiale folosite, tehnologie modernă precum şi motoare rafinate.
Am ajuns la concluzia asta după ce am testat Peugeot 3008 în nivelul de echipare GT-Line. Chiar dacă modelul nu este nou, cele mai recente actualizări primindu-le în anul 2016, 3008 este extrem de actual. Unde excelează 3008 sunt capitolele tehnologie, confort şi practicalitate. De la lansarea sa, a fost un succes pentru marca Peugeot. Este cel de-al treilea cel mai bine vândut vehicul în Franţa în 2018. Tot anul trecut fabrica din Sochaux, Franţa a produs exemplarul cu numărul 500.000.
Sursă foto: Mihai Pop / ProMotor
Interiorul maşinii este o revelaţie. Există scaune confortabile şi arătoase, materiale finisate foarte bine, o antifonare exemplară şi două display-uri high-tech, unul în dreptul volanului şi unul cu touchscreen amplasat pe consola centrală. Bancheta din spate este extrem de încăpătoare, atât de încăpătoare încât pot să-ţi iei laptop-ul la tine şi să te uiţi la filme, iar pentru asta francezii au dotat maşina cu o priză de 220 de volţi.
Dacă vrei să cari ceva cu Peugeot 3008, nu este o problemă. În spate, portbagajul are o capacitate de 591 de litri, şi dacă tot nu îţi este suficient bancheta se poate rabata, iar spaţiul de încărcare ajunge la 1670 de litri.
Sursă foto: Mihai Pop / ProMotor
Instrumentarul de bord digital are o diagonală de 12,3 inci şi o rezolutie foarte bună, fiind poziţionat în spatele unui volan aproape turtit pe ambele părţi. Pe acesta pot fi afişate diverse informaţii precum navigaţia, consumul, sau alţi parametri ai maşinii.
Display-ul sistemului de infotainment are o diagonală de 8 inci şi funcţionează în combinaţie cu câteva butoane fizice poziţionate undeva sub ecran. Acestea au o formă interesantă, de clape de pian. Pentru a alege meniul în care vrei să intri trebuie să apeşi butonul fizic apoi continui cu opţiunile tactile de pe ecran. Îţi ia ceva timp să te obişnuieşti, dar în afară de asta nu există probleme de adaptare.
Chiar dacă maşina este gândită mai mult ca maşina de oraş, versiunea de test dispunea şi de sistemul Advanced Grip Control. O comandă rotativă care permite şoferului să aleagă modul de aderenţă cel mai potrivit condiţiilor de teren întâlnite – zapadă, noroi sau nisip. Nu a lipsit din lista de dotări nici Hill Assist Descent Control care reglează automat viteza autovehiculului în funcţie de gradul de inclinare al drumului şi îi asigură o coborâre lină, fără a fi nevoie apeşi acceleraţia sau frâna.
Sursă foto: Mihai Pop / ProMotor
Am condus varianta cu motor de top, o unitate pe benzină de 1,6 litri care produce 180 de CP, conectată la o cutie de viteze automată cu 8 trepte. Consumul mediu întregistrat a fost puţin mai mare de cel anunţat în fişa tehnică (5,8 litri la suta de km), indicatorul de bord arătând constant, cu aerul condiţionat pornit puţin peste 10 litri la suta de km. Ca şi dezavantaje aş menţiona faptul că maşina nu este oferită cu tracţiune integrală, însă acest lucru nu ar trebui să-i deranjeze pe clienţii care vor circula cu ea mai mult în oraş.
Cutia de viteze are nişte limitări la apăsarea până la podea (kickdown) a acceleraţiei, dovedind ceva probleme în alegerea treptei protrivite, însă la mers liniştit cutia cu 8 trepte schimbă lin vitezele. Treptele pot fi schimbate şi manual prin intermediul padelelor de pe volan.
Sursă foto: Mihai Pop / ProMotor
În curbe, direcţia este cam moale însă se mai întâreşte la activarea modului de condus Sport. Amortizoarele sunt şi destul de moi, ele fiind setate pentru a fi confortabile, aşa că apare ruliul atât de enervant la mişcările bruşte ale maşinii.
Antifonarea este perfectă la toate capitolele. Denivelările mici şi medii sunt filtrate bine de suspensie, zgomotul la rulare este mic, zgomotul la vânt este minim iar motorul în sine este foarte tăcut şi el. Ajungi astfel la 130 km/h când în maşină poţi să vorbeşti în şoaptă cu pasagerii.
La capitolul siguranţă francezul are 5 stele şi nu duce lipsă de cele mai moderne sisteme de asistenţă: senzori de monitorizare a unghiului mort, asistenţă la menţinerea benzii de circulaţie, asistenţă la franarea de urgenţă şi asistenţă la parcarea faţă şi spate.
Peugeot 3008 oferă exact ceea ce aştepţi de la un crossover franţuzesc: un design care iese în evidenţă, confort, spaţiu la interior şi o ţinută de drum sigură.
Sursă foto: Mihai Pop / ProMotor
Fişa tehnică Peugeot 3008 GT-LINE 1.6 PURETECH TURBO 180 CP EAT8
Preţ de listă – 30,060 de euro
Preţ model testat – 31,405 de euro
Capacitate cilindrică (cm3) – 1598
Putere maxima (CP) – 180
Cuplu Maxim (Nm) – 250/1650
Accelerare de la 0 la 100 km/h (sec) – 8.8
Viteza maximă (km/h) – 222
Lungime (mm) – 4447
Lăţime (oglinzi rabatate, mm) – 1906
Înălţime (mm) – 1624
Capacitate rezervor (litri) 53
Volum portbagaj cu bancheta nerabatată (litri) – 591
Volum portbagaj cu bancheta rabatat (litri) – 1670