A fost odată ca niciodată un MINI John Cooper Works Clubman, cel mai puternic MINI construit vreodată pentru drumurile publice. Are 306 cai putere și 450 de Newton metri. Sfârșit. Eu am plecat să mă distrez. Test drive Mini John Cooper Works Clubman.
Cifrele sunt tot ce contează. Iar Sir MINI John Cooper Works Clubman – pentru că da, este un Sir – știe ce are de făcut cu ele. Poate par ca niște haine cu două măsuri mai mari pentru un MINI, dar nu avem de-a face cu unul oarecare, ci cu cel mai puternic din istorie certificat pentru drumurile publice până la venirea lui pe lume. Niciodată BMW nu a construit un motor cu patru cilindri de serie mai puternic decât cel care îl pune în mișcare pe Lordul meu, la fel ca și pe BMW M135i. Unitatea TwinTurbo de 2.0 litri este cuplată la o nouă transmisie Steptronic cu opt rapoarte.
Când s-a împărțit norocul, noua generație MINI John Cooper Works Clubman a primit tot ce avea nevoie: cu 75 de cai putere mai mult decât generația anterioară, cu 100 Nm mai mult, un sistem de tracțiune integrală ALL4, diferențial mecanic pe puntea față și personalitatea dinamică a brand-ului care tocmai a împlinit 60 de ani.
JCW Clubman are acum patru portiere, plus cele două uși spate. Cele pentru portbagaj se deschid acum și cu o simplă (două, de fapt) apăsare (apăsări) pe butonul cheii. MINI al meu poartă British Green IV (606 euro), are acoperiș roșu, dungi sport tot roșii (242 de euro) și jante John Cooper Works Grip Spoke de 18 inci.
Rebelul carismatic
O caracteristică unică în segment, mașina a primit și faruri LED cu funcție Matrix, are stopuri Union Jack și dungi roșii pe caroserie, care nu fac decât să confirme că MINI JCW Clubman are un chef nebun de distracție în cea mai pură formă.
Interiorul este îmbrăcat în piele și alcantara și vine cu toate elementele care fac din Mini nu doar o mașină, ci un stil de viață. Un ecran tactil de 8,8 inci cu ramă rotundă redă informațiile relevante. Sub el, stau aliniate comenzile climatizării, apoi butonul de pornire și oprire a motorului, de dezactivare a ESP-ului și selectorul modurilor de rulare. Acestea, alături de butonul aflat în plafon, pentru schimbarea nuanței luminii ambientale, te fac să te simți ca și cum te-ai afla la manșa unui avion.
Cum se conduce cel mai puternic Mini din istorie?
Avion este Mini al meu. În premieră, inginerii de la Oxford au limitat electronic viteza la 250 km/h. Niciodată niciun MINI nu a fost mai rapid. Doar Mini John Cooper Works GP, dezvăluit în toamnă, se poate lăuda cu mai mult: 265 km/h.
Trei moduri de rulare schimbă personalitatea mașinii construite, ca și BMW Seria 1, pe platforma UKL2. În Green este calm, în Mid este perfect pentru uz cotidian. Nu, nu pleci în cursă către semaforul următor. În Sport însă, este o explozie. Cu 10 milimetri mai aproape de sol decât un Clubman standard, John Cooper Works Clubman pleacă lansat, auzi în boxele Harman Kardon (808 euro) evacuarea cum se bucură de accelerație, iar pe retrogradări, tonul baritonal – fără sunetul de popcorn acum, pentru că legislația europeană nu mai permite – întoarce capete.
Este smucit, este brut și brutal, atât de barbar. Se lipește de asfalt, iar din scaunele sport cu tetiere integrate și combinație dinamica/piele neagră și cusături contrastante roșii, simți denivelările drumului în coloana vertebrală și nu te deranjează deloc. Te deranjează însă, vizibilitatea redusă, pentru că orice privire în oglinda retrovizoare îți aduce în imagine luneta împărțită în două.
De numai 4,9 secunde are nevoie Clubman cu logo John Cooper Works să ajungă de la 0 la 100 km/h, fiind cu 1,4 secunde mai rapid ca modelul pe care îl înlocuiește. Sunt cifre pe care le regăsești printre supercar-uri. Îi dau o mână de ajutor șasiul sport (șasiu adaptiv cu amortizoare controlate electronic, opțional) și funcția de launch control. Nicio secundă nu te gândești că mașina cântărește puțin peste o tonă și 600 de kilograme.
Poate că viitorul posesor de JCW Clubman ia mai mult în calcul personalitatea mașinii și mai puțin natura ei practică. Dar trebuie să știe că are la dispoziție 360 de litri pentru bagaje și 1250 de litri, odată cu rabatarea banchetei.
MINI John Cooper Works Clubman pornește de la 43.852 de euro, dar mașina testată ajunge la 55.328 de euro.
Date tehnice:
Model | Mini John Cooper Works Clubman |
Motor | Turbo, 4 cilindri în linie |
Cilindree | 1998 cm3 |
Transmisie | Sport automată, 8 trepte |
Tracțiune | Integrală, ALL4 |
Putere maximă | 306 CP |
Cuplu maxim | 450 Nm |
Accelerație 0-100 km/h | 4,9 secunde |
Viteza maximă | 250 km/h |
Greutate | 1.625 kg |
Lungime | 4.253 mm |
Lățime | 2.022 mm |
Înălțime | 1.441 mm |
Ampatament | 2.670 mm |
Volum portbagaj | 360 / 1250 de litri |
Preț de pornire (euro, TVA inclus) | 43.852 euro |
Preț versiune testată (euro, TVA inclus) | 55.328 euro |