Test-drive Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT. Marile speranţe

Autor: Oraan Mărculescu 04 mart. 2013 Test drive

Modelul nostru de test A-Class, deşi promiţător datorită pachetului AMG (jante sport de 18 inci, suspensie sport şi direcţie ”Direct Steer”), era echipat cu motorul cel mai puţin potent din gamă.

Indicativul A 180 CDI înseamnă că sub capota maşinii regăsim un propulsor diesel common-rail de 1,8 litri, având o putere de doar 109 CP. Iar când spun ”doar” mă refer la faptul că acceleraţiile lui A 180 CDI nu sunt sportive. Cel mult destul de dinamice pentru cineva care nu e fan Need for Speed.

La prima vedere, poate părea un neajuns, dar adevărul este că motorul pune accentul pe un comportament cât mai civilizat, fiind ajutat din plin de cutia automată cu dublu ambreiaj, stresul fiind minim în trafic urban aglomerat. În plus, schimbările treptelor sunt foarte rapide, iar răspunsul motorului prompt.

La care mai adaug valoarea maximă de 250 Nm a cuplului motor, care se obţine la doar 1.400 rpm, ceea ce duce la depăşiri fără emoţii la viteze medii, cutia retrogradând fără ezitări la kick-down. Şi, foarte important, fără şocuri.

Folosirea în mod secvenţial, de la padelele din spatele volanului, e facilă, dar nu reuşeşte, din păcate, să sporească senzaţiile sportive. Iar motorul devine cam strident la peste 2.500 rpm, deci A 180 CDI e de preferat să fie condus într-un stil mai relaxat.

Din punct de vedere al stabilităţii, modelul de test nu are probleme, graţie suspensiei sport (parte a pachetului opţional AMG). Adică în curbe caracterul subvirator este uşor de controlat, iar ruliul este la cote foarte reduse, menţinerea maşinii pe traiectorie fiind eficientă.

Reversul medaliei, însă, îl reprezintă rigiditatea maşinii la trecerea peste denivelări. Câtă vreme acest diesel de 109 CP nu îi conferă maşinii performanţe dinamice aşa bune, cei care preferă confortul ar fi indicat să opteze pentru suspensia normală, cea sport fiind recomandabilă celor care aleg versiunile mai potente.

Volanul dă dovadă de o bună precizie, iar feedback-ul său este mai mult decât satisfăcător, mai ales că are şi o priză bună. La care mai adaug o poziţie la volan excelentă, cel de la volan simţindu-se în control tot timpul, scaunele oferind un bun compromis între confort şi sprijin lateral.

Frânele surprind prin eficienţa lăudabilă la vitezele mici şi medii, maşina decelerând fără a exercita o presiune mare asupra pasagerilor. Însă la vitezele mari, de peste 100 km/h, în prima parte a frânării nu ai aceeaşi senzaţie de promptitudine, fiind nevoie de o dozare mai atentă.

Per ansamblu, cel mai puţin potent motor oferit pe A-Class are un comportament decent în utilizare normală, dar performanţele sportive sunt penalizate de puterea mică. În schimb, direcţia şi suspensia sport îi conferă lui A-Class o bună manevrabilitate pe traseele virajate, cu menţiunea că, pe denivelările noastre, amortizarea e cam rigidă.

Chiar dacă dieselul de 109 CP nu convinge ca performanţe dinamice, inginerii Mercedes-Benz susţin că au avut în vedere consumul cât mai redus – despre acest lucru şi preţuri, pe ULTIMA PAGINĂ

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide