După cum am amintit şi pe pagina precedentă, modelul de test beneficia de pachetul AMG Sport, care te gratulează cu un volan cu profilare sportivă, cusătură roşie vizibilă sau ornamente din aluminiu. Pentru condus, e perfect, dar amenajarea butoanelor de pe el necesită cam mult timp pentru obişnuinţă.
Termenul ”premium” se reflectă şi în tapiţeria din piele de pe bord, volan şi scaune, dar şi în ornamentele cromate ale aeratoarelor sau diferitelor butoane de pe bord.
În plus, rămâi pur şi simplu flatat de textura materialului din partea mediană a bordului, de parcă A-Class ar fi dedicat doar creatorilor de modă cu pretenţii. Iar scaunele sportive cu tetierele integrate nu doar arată sportiv, ci şi sunt foarte bine profilate, ca pentru piloţi.
Prima impresie este că A-Class pare să le fie dedicat amatorilor de lux, însă foarte repede eşti adus cu picioarele pe pământ de plasticele de pe tunelul central sau displayul multimedia central.
În primul caz, frapează diferenţa foarte mare de calitate între plasticele din partea inferioară a bordului şi textura extravagantă din partea superioară. Poate ar fi fost mai ok dacă şi aceste plastice, pe care le atingi destul de mult cât stai în maşină, să beneficieze de nişte inserţii care să delecteze mai mult simţul tactil.
În al doilea caz, majoritatea comenzilor funcţiilor multimedia se realizează de la un buton de pe consolă, destul de simplu, dar uneori e enervant că trebuie apelat şi la butoane de pe consola centrală. În plus, afişajului îi lipseşte spiritul modern şi tineresc al restului bordului, ceea ce vor remarca în primul rând fanii smartphone-urilor.
La capitolul spirit practic, A-Class oferă un habitaclu suficient de spaţios pentru o compactă cu valenţe sportive, bancheta oferind un spaţiu rezonabil pentru genunchi şi capetele pasagerilor, în timp ce portbagajul de 341 litri nu-şi propune să te dea pe spate, mai ales că hayonul are o decupare doar suficientă.
Devine clar că proiectanţii s-au concentrat pe senzaţiile pe care să i le ofere celui de la volan, modularitatea şi avantajele practice ale precedentelor generaţii căzând pe plan secund. Ceea ce, de altfel, nu contravine cerinţelor publicului compactelor premium.
Cum merge Mercedes-Benz A-Class, vedem pe PAGINA URMĂTOARE