Test drive Mazda 6 2.2 SKYACTIV-D – O maşină care pare mult mai scumpă decât este în realitate – GALERIE FOTO

Publicat: 11 10. 2018, 10:24

„Unde este?” răsună vocea unui bărbat în showroom-ul Mazda, în timp ce aşteptam să ridic maşina de test. Omul se referea chiar la noua Mazda 6, maşina pe care urma să o testez. Această nerăbdare poate fi un semn că iubitorii mărcii japoneze aşteptau o schimbare, iar aceasta a venit la sfârşitul anului trecut, când japonezii au decis că este momentul să împrospăteze acest model. Lăsându-l în urmă pe clientul curios, eu avea să primesc un model special: Mazda 6 în versiunea de echipare Takumi Plus, un sedan Roşu Soul Crystal cu jante din aliaj de 19 inchi, motor diesel de 2.2 litri şi 184 de CP, conectat la o transmisie automată cu 6 trepte. 

La exterior, noua Mazda6 emană o identitate foarte puternică, respirând agresivitate prin noua grilă şi forma farurilor LED. Lăsând la o parte detaliile pur tehnice ale noului model, maşina are o alură specială printre celelalte maşini din trafic. Silueta amplă a plafonului îi oferă o oarcare tentă de coupe cu patru uşi. Totodată, pentru un plus de sportivitate, Mazda6 a primit ţevi de evacuare cu un diamentru crescut faţă de generaţia precedentă. 

Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Aceeaşi eleganţă am întâlnit-o şi în interior, unde se regăsesc şi cele mai multe modificări faţă de versiunea precedentă. Nivelul de echipare Takumi Plus oferă tapiţerie din piele neagră, volan cu cusături, ornamente de crom şi lemn, şi bord acoperit parţial cu piele întoarsă. O premieră pentru Mazda ar mai fi şi scaunele din faţă sunt ventilate. Nivelul de confort, calitatea materialelor şi a îmbinărilor pe care le-am găsit în această maşină au fost foarte bune. Singura remarcă ar fi referitoare la bucata de piele care acoperă îmbinarea dintre levierul transmisiei şi canalul central, parcă de o calitate mai slabă.

Ca spaţiu interior, Mazda 6 e foarte încăpătoare. Noua generaţie stă foarte bine la acest capitol. Scaunele oferă o poziţie bună, sunt confortabile şi bine profilate. Pe bancheta din spate spaţiul pentru cap şi picioare este suficient pentru persoane de peste 1.80 metri. Ampatamentul de 2,83 metri îşi spune cuvântul, iar compromisul cauzat de înclinarea accentuată a plafonului şi lunetei nu afectează poziţia pasagerilor. În plus, profilarea şezutului şi spătarului banchetei e recomandabilă călătoriilor lungi pentru numai doi adulţi. Portbagajul are o capacitate convenabilă, de 480 de litri, Mazda6 nefiind un etalon al clasei din acest punct de vedere. 

Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Mazda6 propune un pachet bogat de dotări care include afişaj cu ecran de 8 inci şi un sistem de infotaintment compatibil cu Apple Car Play şi Android Auto pentru modelele echipate cu MZD Connect. Maşina dispune şi de sistemul de monitorizare 360° care foloseşte patru camere perimetrale, foarte util la parcări. Tot în acest pachet au fost incluse şi sistemele de avertizare la depăşirea benzii de rulare şi de control automat al fazei lungi, pilot automat adaptiv, lane assist, sistemul avansat pentru monitorizarea unghiului din spatele montanţilor posteriori şi asistentul inteligent de frânare în oraş.

Ca şi postură, maşina stă impecabil pe şosea. Virajele rapide la viteze mai mari nu sunt o problemă pentru Mazda6. Direcţia este foarte uşoară în trafic urban, dar şi foarte receptivă în regim alert. Chiar dacă pare foarte aerodinamică, zgomotele la vânt sunt ceva mai pronunţate la viteze mari pe autostradă. 

Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Modelul de test, cu un motor de 2.2 litri pe motorină şi 184 de CP, s-a dovedit destul de silenţios, remarcându-se prin zgomot doar la acceleraţiile în forţă. Dar, având în vedere forma sportivă şi culoarea care atrage atenţia, puţină gălăgie provocată de această maşină nu e ceva cu care să te ruşinezi. Motorul face echipă bună cu transmisia automată, iar din punct de vedere dinamic nu ai ce să îi reproşezi. Consumul mixt întregistrat a fost de 6,2 litri la suta de kilometri. 

Maşina dispunea şi de sistemul i-ELOOP (Intelligent Energy Loop). Acesta cuprinde un alternator cu voltaj variabil, între 12V şi 25 V, un capacitor dublu-layer cu rezistenţă electrică redusă şi un convertor DC/DC. În momentul în care maşina decelerează, energia care ar fi disipată sub formă de căldură este transferată capacitorului prin intermediul alternatorului. Viteza de stocare a energiei în capacitor este mai mare decât în cazul bateriilor, capacitorul având şi avantajul durabilităţii mai mari în timp şi în condiţii de cicluri foarte frecvente de încărcare-descărcare.

Cea mai accesibilă Mazda6 costă 25.190 de euro. Aceasta vine cu motor pe benzină de 2.0  litri cu 145 de CP şi transmisie manuală. Maşina de test avea un preţ de 35.990.  

Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Verdict

Per total, noua Mazda 6 continuă ideea de frumuseţe şi eleganţă a generaţiei precedente, adăugând modelului individualism şi o notă mai clară de sportivitate. Pentru 2018, schimbările înseamnă îmbunătăţiri de design, comfort şi experienţă la volan.

Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Date tehnice – Mazda6 SKYACTIV-D 2.2 Diesel CD184 cu i-ELOOP

Transmisie – Automată 6 rapoarte

Viteză maximă km/h – 220

Acceleraţie 0-100 km/h – 9 secunde

Motor – SKYACTIV-D 2.2 Diesel CD 184 cu i-ELOOP

Cilindree – 2.191 cmc

Putere maximă (CP) – 184

Cuplu maxim Nm – 445

Volum rezervor – 62,2 litri

Lungime mm  – 4.870

Lăţime mm – 1.840

Înălţime  mm -1.450

Ampatament mm – 2.830

Volum portbagaj până la poliţa portbagajului – 480 litri