Test drive Kia Stonic: Micul crossover coreean are multe de oferit – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 20 aug. 2018 Test drive

Fără îndoială, Kia Stonic are o personalitate distinctă de a citadinei Kia Rio, pe care este bazată tehnic. Numele micului crossover vine din alăturarea cuvintelor ”speedy” şi ”tonic”, şi ar trebui să fie cumva sinonim cu tinereţea şi distracţia. Modelul Stonic combină dimensiunile practice ale unui hatchback cu trăsăturile exterioare de crossover şi vine pe o piaţă aflată în plină creştere, unde concurenţa este foarte de mare. Am petrecut câteva zile cu Stonic pentru a vedea ce oferă micul crossover coreean. 

FOTO: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Pentru început, trebuie să spun că micul coreean arată foarte bine, chiar dacă designul său este destul de cuminte. Protecţiile laterale din zona pasajelor roţilor şi din zona pragurilor îi dau un aer practic şi se remarcă. Materialele cabinei se simt bine construite şi durabile, cu excepţia câtorva zone.  

Poziţia la volan este destul de înaltă, ceea ce îţi oferă o vizibilitate foarte bună de jur-împrejur. Geamurile sunt mari, iar stâlpii parbrizului nu deranjează în niciun fel. Scaunele din faţă oferă o susţinere laterală bună şi sunt confortabile. Pe locurile din spate, spaţiul pentru cap şi picioare este bun.

FOTO: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

În interior, Stonic este surprinzător de spaţios, putând găzui confortabil patru adulţi. Există mulţime de spaţii pentru a depozita obiecte în consola centrală şi în buzunarle uşilor. Maşina de test dotată cu un sistem infotainment cu display tactil monocrom de 7 inchi, compatibil Apple CarPlay şi Android Auto. Tot la capitolul dotări interioare mai spunem că aerul condiţionat, senzorii de parcare şi conexiunea Bluetooth sunt standard în întreaga gamă. Portbagajul lui Stonic oferă 352 litri de spaţiu, iar când scaunele din spate sunt pliate volumul total ajunge la 1155 de litri.

La capitolul siguranţă, Stonic stă foarte bine – aici poate să garanteze EuroNCAP, care i-a acordat cinci stele. Stonic dispune de un pachet de siguranţă ce conţine Emergency Braking cu Pedestrian Recognition, Lane Departure Warning şi Rear Cross Traffic Alert.

FOTO: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

 

Noul Stonic este disponibil cu o selecţie de patru propulsoare, dintre care unul diesel şi trei pe benzină. Cel diesel are capacitatea cilindrică de 1,6 litri şi dezvoltă 110 CP. Cele pe benzină sunt reprezentate de o unitate de 1,0 litri care produce 120 CP, una de 1,2 litri cu CP de 84 de CP şi una de 1,4 litri cu 100 de CP. Toate modelele vin cu tracţiune faţă şi transmisie manuală în cinci sau şase trepte. 

Noi am testat varianta Stonic cu motor pe benzină de 1,4 şi 100 CP. Propulsorul pe benzină trage surprinzător de bine şi face echipă bună cu cutia de viteze manuală cu şase trepte. Chiar dacă în trafic te vei gândi că o transmisie automată va fi mai potrivită, la drum lung aceasta nu îţi va lipsi prea mult. Consumul a fost şi el destul de bun: aproape 8 litri la suta de kilometri, majoritatea kilometrilor fiind acumulaţi pe drumurile din oraş, cu aerul condiţionat pornit şi trafic relativ aglomerat.

Interior spaţios şi sistem infotainment cu display tactil de 7 inchi

FOTO: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Suspensia şi-a făcut bine treaba pe drumurile nu tocmai perfecte din Bucureşti. Habitaclul este spaţios şi bine antifonat. Zgomotul motorului s-a făcut mai remarcat la viteze mari, când am rulat pe autostradă.

Preţurile de listă pentru Kia Stonic pornesc de la 13.709 de euro (preţ cu TVA) pentru varianta de bază URBAN cu motor de 1,2 litri şi cutie manuală cu cinci trepte, în timp ce varianta cea mai scumpă, TREND cu motor pe benzină GDI de 1,0 litri şi cutie manuală porneşte de la 16.017 de euro (preţ cu TVA). La toate se aplică o reducere REMAT de 1.416 de euro. 

Maşina din cadrul testului costa 14.994 de euro (13.578 de euro, TVA inclus, după aplicarea cuponului REMAT). 

Verdict 

Kia Stonic are calităţile necesare pentru a se impune în segmentul ei. Spaţiul interior este bun, dotările tehnologice sunt actualizate, iar gama de motorizări destul de largă.

FOTO: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Date tehnice 

Motor (configuraţie/cilindri) – L4

Cilindree (cmc) – 1368

Putere maximă/Turaţie (CP/rpm) – 100/6000

Cuplu maxim/Turaţie (Nm/rpm) – 133/4000

Viteză maximă (km/h) – 172

Acceleraţie 0-100 km/h (s) – 12.6

Cutie de viteze manuala – 6 trepte

Transmisie – fata

Lungime (mm) – 4140

Lăţime (mm) – 1760

Înălţime (mm) – 1520

Ampartament (mm) – 2580

Greutate (kg) – 1160

Volum rezervor (litri) – 45

Volum portbagaj (litri)  – 352


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide