Kia Sorento este una dintre navele amiral ale constructorului coreean, iar după ce am testat a treia generaţie a acestui model, putem spune că este un produs matur ce oferă un bun raport preţ-performanţe. Prima generaţie a fost un model reuşit din punct de vedere al designului, la momentul lansării. Poate ceva influenţe de la Mercedes ML în linia caroseriei, dar nimic deranjant.
Am avut la test versiunea COSMO cu şapte locuri, dotată cu aproape toate opţiunile disponibile. Mai exact un Sorento cu motor diesel de 2.2 litri, 4×4 şi transmisie automată cu opt trepte. Preţul final pentru acest model este de 39.538 de euro (TVA inclus), însă cea mai accesibilă versiune costă 32.422 de euro, în care primiţi un motor pe benzină de 2.4 litri, trancţiune 4×2 şi transmisie manuală.
Noua generaţie se integrează în identitatea de design a mărcii, iar cel mai evident detaliu este desenul grilei frontale, ale cărei trăsături pot fi regăsite pe toată gama KIA. Sorento măsoară 4.780 mm lungime (cu 95 mm mai mult decât la generaţia precedentă), 1.685 mm înălţime (cu 15 mm mai puţin) şi are un ampatament de 2.780 mm (cu 80 mm mai mult). Dimensiunile mai generoase se traduc printr-un habitaclu mai încăpător pentru ocupanţii celor trei rânduri de scaune, dar şi printr-un portbagaj mai mare: 605 litri faţă de cei 515 litri ai generaţiei anterioare.
La interior majoritatea plasticelor sunt moi, de înaltă calitate şi bine asamblate. Şi designul ajută: ceasurile de bord sunt lizibile, iar consola centrală este aerisită, nefiind invadată de butoane. Scaunele din dotarea testată erau acoperite cu o piele moale şi plăcută la atingere, iar detaliile precum mânerele cromate şi geamurile fumurii din spate dau o notă de eleganţă.
Ergonomia comenzilor a fost şi ea îmbunătăţită, butoanele fiind puţine şi uşor de folosit. Poziţia la volan se regăseşte rapid prin reglajele electrice, iar spaţiul pentru primele două rânduri de locuri este suficient. Cei care ocupă al treilea rând s-ar putea simţi înghesuiţi. Şi spaţiile de stocare sunt bine dimensionate – de la cotiera centrală până la torpedou şi spaţiile din uşi – astfel încât poţi lua cu tine orice îţi trece prin minte. Insonorizarea este bună, deşi propulsorul diesel se aude în habitaclu la viteze de peste 120 de km / h, fără a fi însă deranjant. Difuzoarele Harman Kardon din echiparea de top oferă un sunet peste medie, iar sistemul infotainment cu ecran color este bine poziţionat şi oferă o conectivitate foarte bună.
Modelul de test era dotat cu un motor diesel de 2.2 litri, 190 de CP, cuplat la o transmisie automată cu opt rapoarte. Consumul mixt a fost unul decent pentru un SUV de aceste dimensiuni – 8.1 litri / 100 de km, în condiţii normale de condus. Acesta poate să crească dacă se abuzează de butonul SPORT. Toate versiunile disponibile cu motoare diesel au tracţiunea integrală. Există ceva ruliu atunci când abordăm mai tare virajele, însă în rest nu am ce să-i reproşez – dinamic vorbind, cuplul motor-transmisie îşi face treaba excelent. Trecerea peste denivelări se face relativ comod.
Verdict
Sorento este un SUV spaţios şi confortabil, cu design elegant şi calitate bună de fabricaţie. Conectivitatea este la zi, iar paleta de opţiuni este destul de bogată pentru a satisface toate gusturile.