Test drive JEEP Renegade 1.0 Turbo 4X2 – Pui de urs – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 22 ian. 2019 Test drive

Exact când am ieşit din redacţie şi am pornit pentru a ridica maşina de test, un Jeep Renegade portocaliu mi-a ieşit în cale. Ce mi-a atras atenţia la el a fost că avea la număr literele URS. Un nume bun – maşinuţa asta are un look robust care te duce cu gândul la un urs. 

Am condus săptămâna trecută cel mai mic şi mai accesibil Jeep: Renegade, în nivelul de echipare Longitude. Am vrut să vedem cum se conduc şi ce primesc clienţii care îşi cumpără un Renegade în echiparea de bază. Maşina costă 17.647 de euro (TVA inclus), iar în aceşti bani şoferul primeşte motorizarea de un litru şi 120 de CP (190 Nm), tracţiune 4X2 şi o transmisie manuală cu 6 trepte.

Dragos Savu / Mediafax Foto

Mezinul Jeep a primit anul trecut un facelift discret care i-a adus o grilă uşor modificată, precum şi faruri şi stopuri puţin schimbate. Din faţă este uşor de recunoscut, grila cu şapte fante păstrând ceva din trăsăturile fratelui mai mare, Wrangler. Dacă partea frontală reuşeşte destul de bine să-i confere lui Renegade o identitate vizuală clară, nici în spate lucrurile nu stau rău. Elementul distinctiv al celui mai nou Renegade este forma blocurilor optice din spate. 

Şi la interior se păstrează câteva elemente specifice mărcii. Volanul (reglabil pe înălţime şi adâncime) este împărţit cu Cherokee, mânerul de susţinere de pe bord, forma boxelor de pe uşi şi plasticele tari primindu-le de la Wrangler. Materialele, calitatea asamblărilor şi dimensiunile generoase ale habitaclului emană siguranţă şi te face să te simţi ca şi cum te-ai afla într-o maşină mult mai mare decât pare din exterior.

Dragos Savu / Mediafax Foto

Scaunele acoperite cu material textil rezistent sunt ferme şi oferă un suport lombar bun. Mi-a lipsit funcţia de încălzire, însă poziţia la volan bună, ergonomia bordului şi spaţiile de depozitare compensează micile lipsuri. Şoferul se mai poate bucura şi de confortul oferit de cotiera în care pot fi depozitate divese lucruri, volanul multifuncţional şi computer de bord. 

Display-ul mic (5 inchi) al sistemului de infotaintment de bază şi stâlpii groşi care îngreunează vederea în faţă ar fi principalele reproşuri. La capitolul vizibilitate, nici în lateral şi nici spate lucrurile nu stau prea bine. Am resimţit din plin lipsa unei camere de marşarier, dar am apreciat cât se poate de mult senzorii de parcare. Şoferul şi pasagerul din faţă au la dispoziţie un slot USB, o priză de 12V, conectivitate Bluetooth şi comenzi vocale.

Forma pătrăţoasă a caroseriei facilitează accesul pe bancheta din spate, care oferă suficient confort pentru doi pasageri. Trei pasageri ar putea sta înghesuiţi, la ales la drumurile lungi. După bancheta spate se află un portbagaj de 351 de litri, extensibil până la 1.297 de litri, dacă se renunţă la locurile din spate. 

Dragos Savu / Mediafax Foto

Cei care vor mai mult pot opta pentru echipările superioare. Nivelul de echipate trail Trailhawk este cel mai bogat în opţiuni şi oferă un interior mai colorat, tapiţerie din piele, tracţiune 4×4, motoare mai puternice sub capotă şi culori exterioare în nuanţe mai vesele. 

Revenind la motoare, unitatea de un litru, pe benzină, din testul nostru s-a dovedit destul de vioaie la acceleraţiile în forţă. Conectată la cutia manuală cu 6 trepte, nu a fost greu să ajung la viteze de autostradă. Modelul Renegade echipat cu acest motor ajunge de la 0 la 100 de km pe oră în 11,2 secunde. 

Dragos Savu / Mediafax Foto

O notă foarte bună pentru timoneria cutiei de viteze, cu rapoarte suficient de scurte şi cu o cursă a schimbătorului fără cusur. Consumul în condiţii de oras se învârte în jurul cifrei de 8 litri la 100 de km. 

Ruliul se află la cote normale pentru o maşină cu o gardă la sol de 175 mm, iar suspensia amortizează bine gropile din asflat şi trecerile peste liniile de tramvai. 

Renegade dispune şi de un sistem activ de avertizare la părăsirea benzii de rulare (Lane Departure Warning Plus), asistenţă pentru menţinerea vitezei legale (Inteligent Speed Assist) şi o cameră video cu recunoaşterea semnelor de circulaţie.

Dragos Savu / Mediafax Foto

Verdict

Deşi este desenat în Europa, Jeep Renegade este un SUV cu un puternic aer american, aspectul amestecând detalii practice ale offroaderului Wrangler cu un stil general tineresc şi îndreptat spre uşurinţa de utilizare a tuturor comenzilor. Renegade se simte spaţios, oferă loc suficient pentru picioare şi cap pentru pasagerii din spate, iar acoperişul este înalt, deci atmosfera este foarte aerisită în cabină.  

Revenind la titlul articolului, pot spune că Renegade are robusteţea necesară pentru a i se potrivi denumirea de urs, dar asta dacă se optează pentru variantă de top cu motor de 2.0 litri cu 170 de CP, tracţiune 4×4 şi transmisie automată cu 9 trepte. În varianta de bază este un pui de urs.

Dragos Savu / Mediafax Foto

Date tehnice JEEP Renegade 1.0 Turbo 120 CP, 4X2

Preţ ianuarie 2019 – 17.647 de euro (TVA inclus)

Nr. cilindri – 3, în linie

Cilindree (cm3) – 999

Putere max: CP(kw) / rpm – 120(88) / 5.750

Cuplu max: Nm / rpm – 190 / 1.750

Tracţiune – faţă

Cutie de viteze – manuală cu 6+1 trepte

Lungime (mm) – 4.236

Laţime (mm) – 1.805

Înălţime (mm) – 1.667

Ampatament (mm) – 2.570

Garda la sol (mm) – 175

Unghi de atac – 17,9°

Unghi de trecere a vârfului de rampă – 21,2°

Unghi de degajare – 29,7°

Capacitate portbagaj (dm3) – 351 / 1.297 (cu bancheta rabatată)


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide