Test drive Jeep Compass 4XE – Un SUV potrivit pentru orice tip ce utilizare
Modelele Jeep au fost întotdeauna clar identificabile la prima vedere, iar acest lucru nu este diferit în cazul celui mai recent Compass. Chiar și din față, grila tipică cu 7 orificii îl face ușor de identificat dintr-o privire. În cadrul testului nostru, am aruncat o privire asupra versiunii sale hibride plug-in, 4xe.
Jeep continuă procesul de perfecționare a modelului Compass, care a devenit treptat mai matur de la debutul său în 2006. Cu toate acestea, Compass, așa cum îl cunoaștem astăzi, se află pe piață din 2016, cu o restilizare în 2021, iar cea mai mare actualizare pe care a primit-o ar fi sigla 4xe care sugerează că mașina poate fi încărcată la priză.
La exterior, principalele modificări se referă la blocurile optice, în față și în spate, la grilă, la gama de jante din aliaj (19 inci pe mașina noastră de este) și la noile personalizări exterioare. Blocurile optice au un design nou, mai sofisticat, cu tehnologie full-LED și pentru luminile de ceață, precum și bare de protecție revizuite din punct de vedere al designului și al aspectului aerodinamic.
Jeep Compass 4XE un aspect mai modern atât la exterior, cât și la interior
Și în partea din spate, noul design al luminilor asigură un aspect mai modern, datorită profilului negru închis care le înconjoară. Versiunile echipate cu sistemul de propulsie hibridă plug-in 4XE, ca în cazul nostru, poartă și ele emblemele mărcii conturate în albastru, precum și logo-ul specific.
Există mai multe schimbări în cabină, unde accentul a fost pus pe modernitate și ecologie. Astfel, tapițeria scaunelor (pentru variantele entry-level) este realizată din țesătură Seaqual, fabricată din deșeuri obținute din mări și oceane. Aceasta se regăsește și la căptușelile ușilor și pe tabloul de bord. O mare parte din materialele reciclate au fost, de asemenea, folosite la fabricarea planșei de bord propriu-zise și a covoarelor textile. De asemenea, merită lăudate scaunele, care sunt ergonomice și moi pentru a vă susține pe parcursul unei călătorii lungi, dar și plăcute la vedere, având în vedere că sunt acoperite cu piele (cel puțin în cazul versiunii testate de noi).
În interior, există mai multe noutăți, în special sub forma unui nou tablou de bord. Afișajul mai mare nu mai este încorporat, ci se lipește ca o tabletă, așa cum se obișnuiește în prezent. Acest lucru conferă mașinii un aspect mai modern, iar ecranul central este mai aproape linia drumului. Sistemul de infotainment actualizat uConnect are răspunsuri decente la apăsări și suportă miroring wireless cu smartphone-ul.
Există un ecran de infotainment nou și mai mare (diagonală de 10,1 inci), precum și un instrumentar de bord digital de 10,25 inci, foarte customizabil, să zicem așa, cu o grafică decentă și o lizibilitate foarte bună.
Tot nou este și volanul, cu butoane multifuncționale pe spițe, finisat în piele și cu o aderență perfect ergonomică. De asemenea, standard pe toate versiunile este noua placă de încărcare wireless de 15W pentru smartphone, practică dacă folosiți frecvent telefonul.
De asemenea, este nou și restul consolei centrale și tunelul central, care nu renunță la atât de multe comenzi fizice. Panoul de control al climatizării este lipsit de butoane pentru încălzirea și ventilația scaunelor, care trebuie să fie controlate prin intermediul afișajului.
Motorizare sistem hibrid 4xe
Marca Jeep folosește iconicul sistem hibrid plug-in 4xe, acronimul familiar care anticipează natura electrificată a noului sistem de tracțiune integrală. Acesta este format dintr-o baterie litiu-ion de 11,4 kWh amplasată în zona inferioară spate, care alimentează un motor electric amplasat pe puntea spate, care produce aproximativ 60 CP, precum și o autonomie de 50 de kilometri.
Mașina de test combină un motor pe benzină de 1,6 litri cu un motor electric cu o putere totală de 240 de CP. Este vorba despre o tracțiune integrală (deși puntea spate este acționată de un motor electric). Transmisia constă într-o cutie de viteze automată cu șase trepte, amplasată în față, alături de motorul pe benzină.
Se poate seta modul în care mașina gestionează energia electrică. Există mai multe moduri de conducere din care puteți alege. În modul hibrid, utilizează combinația ideală de motor cu combustie și motor electric pentru o conducere cât mai eficientă. În modul electric, grupul motopropulsor încearcă să folosească o conducere complet electrică. În cele din urmă, există modul E-Save, care, pe de altă parte, nu va utiliza deloc motorul electric în timpul condusului și va funcționa exclusiv cu motorul cu combustie.
Nu ar fi Jeep dacă nu ar avea tracțiune integrală
Și pentru că este un Jeep cei mai mulți se așteaptă să meargă în off-road, iar pentru ei există și un sistem Selec-Terrain. Acesta vă permite să alegeți modurile pentru off-road precum Snow, Sand/Mud. Deși puntea față este acționată de un motor cu ardere internă, iar cea spate de un motor electric, funcționează surprinzător de bine împreună. Selectarea modului 4WD Lock nu înseamnă însă că ceva este blocat, deoarece roțile din față și din spate nu sunt conectate mecanic, dar în acel moment ambele punți vor fi în continuare acționate, creând astfel ceea ce se vrea a fi o tracțiune integrală permanentă. Există, de asemenea, un mod 4WD Low, care utilizează reductorul de pe motorul electric din spate, dacă este necesar.
Dacă doriți să conduceți Jeep Compass 4xe plug-in hybrid în principal în oraș și să îl încărcați frecvent, acesta vă va răsplăti cu un consum relativ scăzut de combustibil, de aproximativ 4 litri/100 km. Totuși, odată descărcată bateria, consumul crește, spre 7 litri/100 km în oraș, iar pe autostradă, la o viteza moderată, am înregistrat 6 litri/100 km.
Concluzie și preț
Jeep Compass 4xe este o mașină care arată foarte bine și care se conduce la fel de bine. Va mulțumi cu o economie de combustibil favorabilă dacă încărcați des, dar, pe de altă parte, nu va mulțumi cu o economie de combustibil mai mare dacă nu încărcați.
Șasiul este destul de rigid, așa că nu va masca întotdeauna calitatea proastă a drumurilor, dar asta face ca mașina să fie stabilă chiar și la viteze mai mari și nu se înclină în viraje.
În mod plăcut, este un adevărat Jeep, mai ales când vine vorba de excursii off-road, pentru care oferă o multitudine de setări posibile, inclusiv tracțiune integrală „permanentă”.
Și prețul? Jeep Compass 4xe hibrid plug-in pornește de la 48.000 de euro cu TVA, preț de listă. Versiunea testată de nou costa aproximativ 50.900 de Euro cu TVA.