La sfârşit de septembrie cei de le Jeep ne-au invitat la un test drive cu câteva modele Jeep pe circuitul TCS de la Ciolpani. Circuitul de off-road este excelent organizat, astfel că maşinile au fost puse în diverse situaţii în care au putut să-şi demostreze calităţile. Modelul care a atras atenţia a fost noul Jeep Wrangler, însă şi celelalte maşini (Compass şi Renegade) au ieşit cu bine din încercările pregătite de echipa Revolt.
Cum este şi cum se conduce cea mai nouă versiune Wrangler
Chiar şi într-o lume plină de SUV-uri, Jeep Wrangler este perfect când vine vorba de abordarea unui teren mai accidentat, iar inginerii de la Jepp au încercat să păstreze asta. Însă avem câteva schimbări subtile de stil. Remarcăm accentele noi care includ lumini de zi cu LED-uri integrate pe orizontală în partea din faţă, în timp ce lămpile de ceaţă sunt poziţionate în secţiunea de protecţie inferioară. Alte indicii vizuale noi ar mai fi luminile din spate care seamănă puţin cu cele de pe Renegade.
Stilul lui Wrangler este ghidat de nevoia sa de a fi robust şi practic. Este cu adevărat unic în acest sens. La fel ca şi versiunile anterioare, uşile se pot scoate. Un buzunar de depozitare dedicat pentru şuruburile uşii se află în portbagaj, astfel încât să nu le pierdeţi. De asemenea, doar patru şuruburi trebuie desfăcute pentru a plia parbrizul în jos.
Există mai multe stiluri de acoperiş: din material textil cu geamuri flexibile în spate şi un hardtop care permite ridicarea celor două secţiuni, dar este posibilă şi eliminarea completă a acestor secţiuni de acoperiş, expunând un cadru vopsit care continuă să protejeze ocupanţii în caz de accident. Roata de rezervă de dimensiuni mari este încă fixată pe hayonul care se deschide lateral, dar este acum poziţionată cu 300 mm mai jos pentru a îmbunătăţi vizibilitatea în spate.
Dacă apreciaţi o poziţie de conducere înaltă, veţi iubi noul Wrangler. Scaunele sunt confortabile, cu o vedere excelentă peste capota lungă şi deasupra drumului. Susţinerea laterală este foarte bună, poziţia în scaun fiind foarte fixă chiar şi la mersul în poziţii „nefireşti” cum a fost cazul în acest test drive.
La interior, cele mai notabile schimbări sunt pe bord şi consola centrală. În primul rând, avem un display color de 8.4 inci pentru sistemul de infotainment, apoi guri de aerisire mai mari cu un design mai elegant, noi comenzi pentru climatizare, materiale noi, un design mai plăcut al levierelor transimisiei şi a reductorului.
Rubicon vine cu diferenţial blocabil faţă şi în spate, pentru a oferi o tracţiune şi mai mare pe suprafeţele alunecoase, precum şi bare stabilizatoare care reglează suspensia. Pe scurt, există puţine maşini off-road care sunt la fel de capabile precum acest Jeep.
Noul motor de 2.2 litri este mai silenţios decât eram obişnuiţi să auzim la un Jeep Wrangler, iar cu transmisia automată cu opt trepte acceleraţia se face fără efort, în ciuda greutăţii sale de mai bine de două tone (2.207 de kg, mai exact).
Direcţia rămâne la fel de puţin asistată ca la vechiul model, dar asta este firesc pentru o maşină construită pentru off-road, unde terenul accidentat ar putea face ca feed-back-ul în exces în volan să fie prea deranjant pentru şofer.
În off-road Wrangler este senzaţional
Nu există rampă sau pantă pe care să nu poţi cirula cu această maşină. Am testat maşina pe rampe de 30 grade, în noroaie, pe bolovani şi drumuri înclinate şi nu a dezamăgit. Wrangler are un unghi de atac de 44 de grade, cel de degajare este de 37 de grade, garda la sol este de 27.4 centimetri, iar trecerile peste şanţuri adânci nu sunt o problemă.