Lansarea internaţională a avut loc la Nisa, în Franţa, unde am
putut testa cele două modele pe cel mai celebru traseu Col
de Turini, ce face parte din etapele Raliului de la Monte
Carlo.
La test am condus un Ford C-Max care era dotat cu noul motor cu
4 cilindri de 1.6 litri EcoBoost, ce dezvolta 150
CP. Un motor pe benzină eficient şi silenţios care s-a
comportat bine pe serpentinele din Franţa. Acesta vine asociat cu o
cutie manuală cu 6 viteze Ford Durashift, folosită pentru prima
dată pe noul C-Max. Consumul mediu rezultat în urma testului a fost
de 9.0 litri/100 km, un rezultat satisfăcător
ţinând cont de modul de condus sportiv pe un drum plin de viraje.
Motorul de 1.6 litri EcoBoost mai este disponibil
şi cu o putere mai mare, respectiv 180 CP, care
accelerează de la 0-100 km/h în 8,5 secunde şi emisii de CO2 de
doar 154 g/km.
Fratele mai mare, Ford Grand C-Max era echipat cu un motor de
2.0 litri TDCi care dezvoltă 163 CP. Acesta s-a
dovedit a fi un motor potrivit şi chiar puternic pentru acest
model, care a scos un consum decent de numai 8.7 litri/100
km.
Nivelul confortului este ridicat la ambele modele Ford,
suspensiile absorbind cu brio denivelările de pe drumul de test.
Scaunele cu sprijin lateral ne-au ţinut bine pe
multitudinea de curbe iar direcţia precisă a făcut faţă acelor de
păr.
În ce priveşte ruliul, acesta s-a simţit mai mult la Grand
C-Max, dezavantajul fiind gabaritul mare.