Test drive Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi. Cel mai mare SUV Hyundai aduce îmbunătăţiri la capitolul rafinament, agilitate şi tehnologie – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 13 nov. 2018 Test drive

Noul Santa Fe se poziţionează ca o maşină de familie ce mizează pe un aspect exterior îmbunătăţit, dimensiuni mai mari, confort sporit şi cele mai noi tehnologii de siguranţă. A patra generaţie de Santa Fe este disponibilă pe unele pieţe din Europa şi în versiunea cu şapte locuri. Noul model rivalizează cu KIA Sorento, Skoda Kodiaq şi SsangYong Rexton.

Această generaţie Santa Fe a acumulat ceva mai mult la capitolul rafinament, agilitate, tehnologie şi confort, dar toate astea i-au mărit şi preţul de vânzare. Modelul de test avea un preţ destul de piperat: 46.564 de euro (TVA inclus), fiind un model Santa Fe cu nivelul de echipare LUXURY, avea un motor diesel de 2.2 litri CRDi de 200CP, transmisie automată cu 8 trepte şi tracţiune integrală. 

Noul model se diferenţiază de vechea generaţie Santa Fe în materie de design exterior prin grilă care adoptă noul limbaj al familiei de SUV-uri Hyundai. Modificările mai includ şi lumini de zi cu LED-uri care îi oferă un aspect mai agresiv. Cu o lungime de 4.770 mm şi o lăţime de 1.890 mm şi un ampatament mai lung, de 2.765 mm, Santa Fe are o poziţie mai impunătoare pe şosea şi oferă mai mult confort pasagerilor. 

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto

Primul lucru care se simte la interiorul lui Santa Fe este spaţiul foarte generos şi senzaţia de automobil premium. Calitatea materialelor şi a asamblării din echiparea de top sunt toate foarte bune. Scaunele au tapiţerie de piele, sunt reglabile electronic, încălzite şi ventilate. Bordul şi uşile sunt de asemenea îmbrăcate in piele, iar din loc în loc se mai văd plastice mate şi finisaje din aluminiu pe muchiile gurilor de aerisire. Lista dotărilor de la interior mai numără şi un volanul încălzit, reglabil pe înălţime şi adâncime. 

De asemenea, torpedoul este suficient de mare, iar spaţiile de depozitare din uşi şi canalul central sunt abundente, în timp ce în partea din spate veţi găsi două sloturi USB şi o priză de 12V pentru dispozitive mai mari. Calitatea interiorului este foarte bună şi ar trebui să fie capabil să facă faţă cerinţelor vieţii de familie. Demn de menţionat este şi faptul că portbagajul este voluminos – 625 de litri puşi la bătaie pentru bagaje, cărucior, jucării sau ce mai cară o familie în concedii.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto

Din interior, vizibilitatea este excelentă în toate direcţiile, iar şoferul şi pasagerul din faţă se vor bucura de suportul extensibil al pernei scaunelor electrice. Pentru pasagerii din spate, spaţiul pentru picioare a fost mărit cu 38 mm, putând transporta lejer trei persoane chiar şi pe distanţe lungi, fără a sta înghesuiţi. 

Sistemul de infotaintment vine cu un display de 8 inchi care integrează toate caracteristicile de navigaţie şi conectivitate, iar pasagerii sau şoferul îşi pot conecta smartphone-urile atât prin Apple CarPlay cât şi Android Auto. Singurul reproş legat de dispaly este că marginea sa lucioasă este un veritabil magnet de amprente, iar fără o dereticare constantă va căpăta un aspect neîngrijit. Butoanele fizice de pe margine ajută la navigarea cu uşurinţă prin meniuri. Santa Fe oferă şi un pad inductiv de încărcare pentru telefoane mobile.

Pentru prima dată într-un Hyundai, Santa Fe dispune de un Head-Up Display (HUD) care proiectează informaţii pe parbriz despre viteză, semnele de circulaţie sau setarile modului Cruise Control. 

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto

Santa Fe oferă cele mai recente sisteme de siguranţă şi asistenţă: senzori de unghi mort, sistemul Forward Collision-Avoidance Assist care detectează pietonii care apar în faţa maşinii şi asistenţă la menţinerea benzii de circulaţie, sunt doar câteva din cele mai importante noutăţi. Noul model are şi un sistem de camere 360°, funcţie foarte utilă la parcările în spaţii restranse.

Suspensia este destul de confortabilă la vibraţiilor provocate de drumurile pline de gropi, iar amortizoarele îşi fac şi ele bine treaba la trecerile peste denivelări. Zgomotul pe şosea la viteze mari a fost diminuat prin consolidarea podelei şi prin încorporarea mai multor materiale fonoabsorbante. 

Coreenii au pus în premieră pe Santa Fe sistemul de direcţie R-MDPS, combinat cu transmisia automată cu opt trepte. Asta se traduce printr-o stabilitate ridicată a direcţiei la viteze mari, precum şi o precizie mai mare şi un răspuns rapid al direcţiei la viteze reduse. 

Consumul mixt întregistrat în timpul testului, desfăşurat în mare parte prin oraş, a fost de 8.2 litri / 100 de km. E drept că am circulat cu maşina în modul ECO, iar modul SPORT a fost folosit în intervale scurte de timp. 

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto

Verdict 

Hyundai Sante Fe este un model plăcut la condus, asamblat excelent, confortabil, spaţioas, cu un motor competent şi o ţinută de drum bună.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto

Date tehnice

Preţ – 46.564 de euro (TVA inclus)

Capacitate cilindrica (cc) – 2199

Combustibil – motorină

Dimensiuni L/l/h (cm) – 477/189/168

Viteza maxima (km/h) – 205

Putere (CP/rpm) – 200/3800

Capacitate portbagaj (litri) – 625

Capacitate rezervor (litri) – 71

Cuplu Maxim (Nm/rpm) – 440/1750-2750

Greutate (kg) – 1930

Cutie de viteza/Nr.rapoarte – AT/8

Masa maxima total autorizata/combinatie(kg) – 407/4407

Ampatament (cm) – 276.5

Acceleratie 0-100 km/h (s) – 9.4 

Sarcină remorcabilă cu dispozitiv de frânare / fără (kg) – 2000 / 750

Consum (litri/100km)/CO2 (g/km) – urban 7.4/194, extraurban 5.5/145, mediu
6.2/162. 


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide