Valul de electrificare din domeniul auto nu afectează întreaga gamă Hyundai Santa Fe. Avem dovada! Am testat noul facelift Hyundai Santa Fe 2021 cu motor diesel.
Lansat în toamna anului trecut, Hyundai Santa Fe aduce o nouă platformă, noi transmisii, noi tehnologii și sisteme de asistență. Totodată, facelift-ul îl face mai luxos, mai confortabil, mai elegant și aduce o cabină mai digitalizată.
Clientul nu prea are de ales între mai multe linii de echipare. În țara noastră este disponibil doar nivelul Luxury cu tracțiune integrală, dar clientul poate alege între două motorizări. Una diesel de 2,2 litri, precum și alte două versiuni: una hibridă și o alta plug-in hibridă, ambele au la bază un motor pe benzină Smartstream T-GDi de 1,6 litri.
În testul nostru am condus versiunea echipată cu motorul diesel de 2.2 litri care produce 202 CP și cutie de viteze automată cu 8 trepte (DCT cu ambreiaj umed). Comparativ cu generația anterioară, noul bloc motor are în compoziție aluminiu, care contribuie la reducerea greutății cu 19,5 kg. Ce ar trebui să știe clienții este că toate aceste îmbunătățiri au dus la creșterea substanțială a cuplului motor, îmbunătățind totodată și consumul de carburant.
Ca și în cazul majorității vehiculelor moderne, schimbările vizuale datorate ”liftingului” sunt binevenite. Noul Hyundai Santa Fe 2021 nu face excepție. Îmbunătățirile vizuale domină imaginea generală atât la interior, cât și la exterior. Noul design frontal este mai izbitor și mai plăcut decât înainte.
Partea din față cu grila tridimensională mai mare stă la baza aspectului ambițios al SUV-ului. Se remarcă în mod deosebit luminile de zi în formă literei T, care trece prin farurile duble cu LED, aceasta fiind o idee de design interesantă.
Tapițat abundent cu piele pe scaune și pe tabloul de bord, Santa Fe actualizat arată ca o mașină premium. Atmosfera din interior a fost mult îmbunătățită. Există un grup de instrumente complet digital și un ecran al sistemului de infotainment cu ecran tactil de 12,3 inch.
Cumpărătorilor cărora nu le place tendința actuală de mutare a funcțiilor comune pe ecranele tactile vor aprecia noul Santa Fe, care oferă un buton pentru aproape orice.
Este de menționat că instrumentarul de bord include o opțiune folositoare la manevrele de schimbare ale direcției. La punerea semnalului, unul din cadrane (în funcție de direcția aleasă) se transformă într-un ecran care arată ce se întâmplă în unghiul mort al mașinii.
De asemenea, head-up display-ul este destul de mare și oferă o imagine de ansamblu mai bună. În plus conectivitatea este stabilită utilizând Apple Car Play sau Android Auto, ceea ce este deja o dotare destul de comună pe modelele din segment.
Scaunele sunt destul de confortabile și oferă mult sprijin lombar. Scaunele vin cu funcția de încălzire și răcire, dar există și funcția de încălzire pentru volan.
Dacă privim în interior, se observă că majoritatea butoanelor sunt concentrate în principal pe consola centrală. Per total, ambianța pare mai modernă decât înainte. Materiale ”soft-touch” de la interior abundă, iar calitatea asamblării și a finisajelor este de primă clasă.
La capitolul spațiu de depozitare, în spatele unui hayon electric, Santa Fe oferă un portbagaj cu o capacitate de 634 de litri.
Hyundai construiește vehicule off-road de mult timp. Cu Santa Fe, însă, sud-coreenii au dovedit că știu să construiască SUV-uri ale căror calități off-road nu dau greș la gropile din oraș sau la prima bordură care îi iese în cale. Cu toate acestea, Santa Fe nu mai este la fel de orientat spre off-road ca în trecut.
Folosind comanda rotativă, șoferul poate comuta între diferite moduri de conducere. Acestea optimizează comportamentul de conducere, caracteristicile și setările de tracțiune integrală, după cum este necesar.
Reglaje speciale pentru conducerea prin nisip, zăpadă și noroi, precum și modurile de conducere Eco, Sport și Confort pot fi selectate cu ajutorul controlerului. O altă opțiune este așa-numitul mod inteligent. În acest caz, vehiculul detectează automat stilul de conducere și selectează automat modul adecvat.
Char dacă această actualizare a lui Santa Fe este considerată un lifting interior și în exterior, există și câteva modificări sub capotă. Motor diesel este aproape nou, fiind acum mult mai ușor datorită trecerii la un bloc de aluminiu.
Producând 202 CP, noul diesel nu oferă mai multă putere decât vechea unitate, care nu se simțea nici ea foarte lentă. În schimb, schimbările sunt notabile când vorbim despre consumul de combustibil, unde Santa Fe din 2021 are nevoie de 8,7 litri la suta de km atunci când circulă în regim mixt (oraș – autostradă). Pe hârtie, Santa Fe se laudă cu un consum mixt de 6 litri la suta de km.
Santa Fe impresionează prin manevrabilitatea ce funcționează optim atât în oraș, cât și pe drumuri acoperite cu pietriș.
Cabina este izolată suficient de bine pentru a permite o conversație ușoară cu pasagerii, fără a fi nevoit să ridici vocea. Suspensia este setată pentru confort așa că trece cu ușurință peste gropi si denivelări, rămânând așezată în orice majoritatea condițiilor de drum.
Pe partea de siguranță, Santa Fe dispune de 6 airbag-uri. Există frânare de urgență autonomă, precum și monitorizarea a punctului mort, alerta la traficul transversal cu intervenție de frânare. Funcția de asistență la păstrarea benzii detectează marcajele benzii și marginile drumului. Pe mașină mai există controlul automat al vitezei de croazieră cu funcționalitate stop-and-go, monitorizarea presiunii în anvelope și senzori de parcare spate.
Ca și generațiile precedente, Santa Fe pune un accent pe versatilitate, dar actualizarea recentă aduce și mai mult stil. Poate transporta confortabil o familie cu patru persoane, poate găzdui cantități incredibile de lucruri și poate parcurge mulți kilometri cu un consum decent. Acum ar fi un moment bun să îi dezvăluim prețul. Aceasta mașină poate fi cumpărată 47.790 de euro (TVA inclus).
De ce l-ai cumpăra? Pentru că este un SUV ușor de condus, cu un exterior care arată izbitor, un interior confortabil și multă tehnologie la bord.