Test drive Hyundai Kona 1.6 T-GDI Luxury DCT – Racheta coreeană – GALERIE FOTO
Hyundai Kona este un model de luat în seamă de cei care îşi doresc un SUV compact. Este oferit cu tracţiune faţă sau integrală, motoare destul de puternice, gama de sisteme de asistenţă şi siguranţă Hyundai SmartSense este consistentă, iar preţul de bază – competitiv.
Aspect tineresc, blocuri optice cu LED şi jante mari
Aspectul futurist sigur va fi pe placul clienţilor mai tineri, iar blocurile optice şi stopurile separate în două zone sunt de mare efect. Acest artificiu de design a fost utilizat întâi la Citroen C4 Cactus, însă nu se integra la fel de bine cu restul caroseriei, plus că era folosit doar în partea frontală. Protecţiile de plastic de deasupra pasajelor roţilor se prelungesc pe bara din faţă şi cea din spate şi integrează într-o mod reuşit partea inferioară a blocurilor optice. Plafonul negru sau gri închis oferă un look tineresc, iar inserţiile exterioare de plastic arată bine, fără să încarce prea mult caroseria.
Foto: Dragoş Savu / ProMotor/ Mediafax Foto
Modelul Kona 1.6 T-GDI Luxury testat avea faruri şi stopuri cu LED şi jante pe 18 inchi, însă ce ar fi desăvârşit exteriorul este o evacuare finală pe măsură, mai ales că propulsorul pe benzină dezvoltă 177 de cai-putere. Kona noastră de test avea un look avantgardist, iar prezenţa ei pe stradă întorcea capete, însă nu părea şi rapidă.
Gardă la sol de 17 cm
Dimensiunile sunt cele specifice unui SUV compact: 4,16 metri lungime, 1,8 metri lăţime şi 1,56 metri înălţime. Garda la sol este de 17 centimetri, iar înălţimea în oraş e utilă indiferent de prezenţa tracţiunii integrale. Silueta robustă îţi dă senzaţia că ai de-a face cu un model mai mare. Exteriorul este reuşit şi atrage privirile, iar combinaţia de culori vii şi plafon negru asigură un contrast plăcut.
Foto: Dragoş Savu / ProMotor/ Mediafax Foto
La interior avem un ampatament de 2.600 mm, destul de bine compartimentat, cu multe spaţii de depozitare. Tapiţeria poate fi, contracost, de piele. Spaţiul poate fi suficient pentru 5 persoane, deşi al treilea pasager din spate va sta cam înghesuit. Pentru şofer şi pasagerul din faţă, spaţiul este bun, iar reglajul lombar electric din scaunele bine profilate aduce un plus de confort. Singurul inconvenient observat imediat este spaţiul pe care îl au la genunchi pasagerii din spate, când la volan este un şofer mai înalt: vor lovi spatele scaunului, iar acolo dau de o placă de plastic tare – rezistentă la uzură, însă neplăcută pentru genunchi. Portbagajul de 361 de litri este tipic segmentului, însă eliminarea poliţei va oferi înălţime, iar rabatarea banchetei suficient spaţiu suplimentar în caz de nevoie (1.143 de litri).
Dotări standard consistente
Volanul şi schimbătorul îmbrăcate în piele sunt oferite standard, la fel şi geamurile electrice, pilotul automat, aerul condiţionat, sistemul Start-Stop, conexiunea Bluetooth, oglinzile electrice şi încălzite, cotiera centrală, computerul de bord şi luminile de zi cu LED.
Materialele folosite la interior sunt de bună calitate, iar prezenţa plasticului tare din loc în loc este atenuată de zone capitate sau plastic mai moale, cu diferite texturi. În echiparea Luxury+ DCT, şoferul este răsfăţat. Volan încălzit, HUD, transmisie automată cu 7 trepte, cameră de marşarier, scaune încălzite, 3 moduri de condus şi sistem de infotainment cu ecran tactil de 8 inchi. Displayul este bine poziţionat, la nivelul privirii, iar la sistemul HUD poţi modifica de pe volan înălţimea şi înclinaţia scrisului.
Foto: Dragoş Savu / ProMotor/ Mediafax Foto
Planşa de bord este aerisită, există un spaţiu de depozitare pentru telefon mobil construit într-o nişă, iar zona inferioară este destinată telefonului mobil. Avem două mufe USB, o priză de 12 volţi şi o zonă de încărcare prin inducţie. Sistemul de infotainment oferă conectivitate pentru mobil prin Apple CarPlay şi Android Auto.
Consola a preluat butoanele de pe planşa de bord, dar tot oferă două suporturi de pahare şi o cotieră cu spaţiu de depozitare.
Cele mai importante butoane de pe consolă sunt cele care schimbă modurile de condus şi cel pentru blocarea diferenţialului, în cazul variantelor dotate cu tracţiune integrală. Bine poziţionate, ştii clar pe ce apeşi fără să te mai uiţi după ele.
Ergonomia este bună, iar atmosfera la bord poate fi înveselită de una dintre cele patru variante de finisaje colorate.
O mică minune sub capotă
Motorul de 1,6 litri T-GDI este o mică minune a celor de la Hyundai. Cei 177 de cai-putere şi cuplus de 265 Nm oferă SUV-ului Kona performanţe dinamice foarte bune. Doar 7,9 secunde sunt necesare pentru sprintul până la 100 km/oră, iar viteza maximă este de 205 km/oră. Însă mai mult decât atât, se simte ca un motor puternic de cilindree mai mare, iar în modul Sport are chiar reacţii violente.
Foto: Dragoş Savu / ProMotor/ Mediafax Foto
Este adevărat că aceste performanţe se plătesc la pompă, consumul mediu în oraş fiind de 11%, însă senzaţiile oferite merită fiecare litru. Transmisia EDC cu 7 trepte este disponibilă exclusiv pe motorizarea 1.6 T-GDI de 177 de cai-putere, varianta de 1 litru şi 120 de cai-putere fiind oferită cu o transmisie manuală cu 6 trepte. Un sistem AutoHold ar fi fost util în oraş, însă lipsa lui nu este o tragedie.
Sistemul de tracţiune integral este o surpriză plăcută, pentru că unii constructori nu oferă pe SUV-urile mici această extraopţiune, limitându-le utilizarea.
La capitolul siguranţă, Kona stă bine
La partea de siguranţă, cei de la Hyundai s-au ocupat cum se cuvine de Kona. Pachetul Hyundai SmartSense înglobează sisteme precum asistenta la coliziune frontală (FCA) cu detectare de pietoni, asistenţă la menţinerea benzii de rulare (LKA), sistem de monitorizare a unghiului mort (BCW), asistenţă pentru faza lungă şi faza scurtă, sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea în marşarier şi sistem de atenţionare a conducătorului auto (DAW).
Foto: Dragoş Savu / ProMotor/ Mediafax Foto
Verdict
Hyundai Kona este un SUV compact foarte interesant. Oferă un pachet consistent de dotări de bază, un exterior modern şi spaţiu suficient pentru o familie tânără. În acelaşi timp, vine cu dotări premium precum tapiţerie de piele, volan încălzit, tracţiune integrală sau HUD pentru cei care vor să se bucure din plin de experienţa bord.
Fişa tehnică Hyundai Kona 1.6 T-GDI Luxury DCT
Motor L4
Supraalimentare turbo
Cilindree 1591 cmc
Putere maximă (CP)177
Cuplu maxim 265 Nm
Viteză maximă 205 km/h
Acceleraţie 0-100 km/h 9,7 secunde
Lungime 4165 mm
Lăţime 1800 mm
Înălţime 1565 mm
Ampartament 2600 mm
Greutate 1401 kg
Volum rezervor 50 litri
Volum portbagaj 361 litri