Test drive Hyundai i30 Fastback. Pentru cei care vor mai mult decât un hatchback – GALERIE FOTO
Lansat oficial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt 2017, şi câteva luni mai târziu şi în România, noul Hyundai i30 Fastback este primul model de volum care patrunde în segmentul compactelor coupe în cinci usi. După ce l-am condus câteva zile pot spune că este o prezenţă care nu trece neobservată de străzi. Bine, nici nu este genul de maşină care să impresioneze şi să te facă să te opreşti şi să te holbezi la ea, dar este o maşină care pare că ştie ce vrea, iar contururile ei stârnesc curiozitatea, în special printre cei care îşi doresc ceva mai special decât un hatchback. Silueta noului i30 Fastback este specifică modelelor coupe sportive, iar conturul atrăgător este dat şi de spoilerul spate cu forma arcuită.
La interior, în multe locuri predomină plasticul tare. La capitolul spaţii de depozitare i30 Fastback stă destul de bine. Există loc suficient pentru telefon şi alte obiecte mai mici pe coloana centrală, iar cotiera, torpedoul şi buzunarele din uşi sunt şi ele generoase. Ecranul de 8 inchi al sistemului de infotainment are un răspuns bun e la comenzile tactile şi oferă o conexiune rapidă cu Apple Car Play sau Android Auto prin intermediul Bluetooth-ului.
Scaunele cu tapiţerie textilă oferă o susţinere bună, iar materialul închis la culoare protejează de eventualele urme ale unei uzuri excesive. Scaunul şoferului aduce un plus de confort, în vreme ce habitaclul este generos cu pasagerii în ceea ce priveşte spaţiul, bancheta din spate dovedindu-se a fi primitoare chiar şi pentru trei persoane. În plus, aceasta oferă destul spaţiu pentru cap, chiar şi în cazul în care vorbim despre persoane cu înălţimea de peste 1,83 metri. Când am testat locul din spate nu am atins plafonul cu capul chiar dacă am stat foarte drept, poziţie neîntâlnită în mod normal când se călătoreşte cu maşina.
Cu cei 450 litri ai săi, portbagajul încăpător poate satisface cu succes nevoile clienţilor familişti, chiar dacă în dreptul roţilor acesta devine mai îngust, fără a pune însă mari probleme în ceea ce priveşte utilizarea spaţiului. Combinat cu posibilitatea de rabatare a banchetei din spate, volumul mare oferit de portbagaj este amplificat pentru a permite depozitarea unor obiecte de dimensiuni generoase.
Motorul se dovedeşte a fi destul de silenţios, în special la turaţii mici şi medii, iar în ceea ce priveşte consumul, valoarea teoretică este situată în jurul valorii de 5.7 l/100 km. Cu toate acestea, în condiţii reale de trafic urban şi extraurban, şi cu un stil temperat de condus care se pretează unui client fără ambiţii sportive, am obţinut o valoare medie de 6.7 litri/100 km.
Hyundai i30 Fastback oferă o experienţă plăcută de condus, în detrimentul performanţelor dinamice excepţionale. Deşi motorul pe benzină este destul de vioi, transmisia schimbă oarecum lent vitezele.
Suspensia moale este destul placută, aceasta s-a dovedit extrem de confortabilă în oraş, dar şi la drum lung, absorbind destul de bine denivelările şi imperfecţiunile din asfalt. Direcţia este destul de incisivă.
Modelul din test, echipat cu motorul turbo pe benzină de 1.4 litri şi 140 CP are un preţ de listă de 24.026 euro cu TVA inclus. Printre dotările incluse în preţ enumăr conectivitate TomTom, sistemul de încărcare wireless pentru telefon, scaun şofer cu reglaj lombar electric şi un sistem de sonorizare cu patru boxe care se aude decent.
La capitolul sisteme de siguranţă fratele său i30 stă foarte bine la testele Euro NCAP efectuate anul trecut. Atunci a obţiunut punctajul maxim – 5 stele. i30 Fastback încă nu a fost testat, dar ne aşteptăm ca şi acesta să obţină notă bună. Hyundai i30 Fastback oferă asistenţă la pornirea din rampă, senzori parcare spate, sistem de avertizare şi asistenţă la schimbarea benzii de circulaţie, iar sistemul de iluminat are faza lungă cu funcţie automată.
Cu un exterior atipic, dar reuşit, un pachet tehnologic consistent şi o suspensie orientată spre confort, Hyundai i30 Fastback are ceea ce trebuie pentru a atrage tinerii familişti care vor mai mult spaţiu decât poate oferi un hatchback.
Date tehnice Hyundai i30 Fastback
Motor – L4
Cilindree – 1353 cmc
Putere – 140 CP
Cuplu maxim – 242 Nm
Viteză maximă (km/h) – 203
Acceleraţie 0-100 km/h (s) – 9.5
Cutie de viteze – automata cu dublu ambreiaj, 7 trepte
Dimensiuni
Lungime – 4455
Lăţime – 1795
Înălţime – 1425
Greutate (kg) – 1362
Volum rezervor (litri) – 50
Volum portbagaj (litri) – 450
Preţ: 24.026 euro (TVA inclus)