Primele două generații ale modelului Hyundai i20 pot fi caracterizate prin cuvinte precum: calitate, fiabilitate și practicalitate. Noua versiune, lansată de curând, intenționează să continue această faimă, dar să aducă și ceva în plus.
Acum, la a treia generație, noul Hyundai i20 se diferențiază printr-un stil mai îndrăzneț și mai multă tehnologie. Modelul se adresează persoanelor care doresc o mașină mai mică, ușor de condus și plină de tehnologie.
Pentru a sintetiza cel mai bine impresia pe care ne-a lăsat-o în timpul testului, am alcătuit o listă cu 8 lucruri pe care trebuie să le știi despre noul Hyundai i20.
Designul exterior este una dintre cele mai mari schimbări. Grila și luminile din spate au ambele un aspect foarte modern, cu diverse pliuri și linii. Mașina și-a schimbat foarte puțin dimensiunile în comparație cu vechea generație. Acoperișul este cu 24 mm mai jos, caroseria cu 30 mm mai lată, în timp ce ampatamentul a crescut cu 10 mm, iar acestea îl fac să arate puțin mai sportiv.
Există, de asemenea, câteva detalii frumoase, cum ar fi capacul rezervorului, care formează o unitate cu sticla ce acoperiră blocul optic din spate care este tras după colț, să zicem așa.
Dacă ești genul de persoană care urăște să aibă prea multe opțiuni, Hyundai i20 este o alegere potrivită. Există două motoare oferite: o unitate pe benzină de 1,0 litri, turbo, cu tehnologie mild-hybrid și un alt motor de 1,2 litri.
Noi am testat versiunea cu motor de 1,0 litri mild-hybrid și cutie automată cu 7 rapoarte. Sistemul de 48 de volți include un mic motor electric care ajută la pornire și la economisirea de combustibil.
Electronica este capabilă de a opri motorul în timpul conducerii și de a folosi energia produsă din inerție pentru a menține consumatorii electrici ai mașinii, dar și de a încărca bateria poziționată în portbagaj. Energia stocată în baterie este folosită apoi la pornire.
În zonele urbane, producătorul promite economii de combustibil de un litru la 100 de kilometri cu această tehnologie. În cadrul testului (traseu mixt oraș – autostradă) am înregistrat un consum mediu de 9 litri la suta de kilometri.
Varianta de 100 CP este suficientă pentru nevoile de condus ale șoferilor obișnuiți. Motorul turbo este plin de viață iar comportamentul dinamic se schimbă în funcție de modul de condus pe care îl alegi. Există trei moduri de conducere dintre care puteți alege: Eco, Confort și Sport. Eco este optimizat pentru economia de combustibil, Confort pentru condusul de zi cu zi, în timp ce Sport face, în general, accelerația mai receptivă.
Nu există o diferență uriașă între moduri (chiar dacă se schimbă culoarea pe afișajul instrumentarului de bord), deși modul de acționare Sport este util în cazul în care doriți să faceți o depășire.
Ca și în cazul predecesorului, spațiul interior este bine proporționat. Nu stai înghesuit, nici măcar pe bancheta din spate, cu condiția să nu ai peste 1,85 metri înălțime. Poziția de conducere este confortabilă, iar vederea în față este bună. Totuși, cea din spate nu este la fel de bună din cauza modului în care forma mașinii se arcuiește spre spate. Pentru asta există o camera de parcare suficient de bună pentru a ajuta la manevrele de parcare. Ar trebui să menționăm că nu există ajustări lombare, dar oricum scaunul este suficient de confortabil.
Versiunile de ultimă generație impresionează prin afișajul lor de 10,25 inci, împreună cu un ecran tactil central de aceeași dimensiune ce oferă o conexiune optimă pentru smartphone prin Android Auto și Apple CarPlay. Grafica este clară și este foarte ușor să glisați prin meniu, iar răspunsul la atingeri este decent. Smartphone-urile pot fi încărcate și fără fir.
Sub sistemul de infotainment se află comenzile de climatizare. Spre deosebire de alte mașini moderne, Hyundai a păstrat butoanele și cadranele fizice. Găsim această soluție mult mai simplă și mai ușoară pentru a trece prin meniuri decât prin intermediul ecranelor tactile.
Există zone cu plasticul neted în partea de jos a tabloului de bord care arată și se simte destul de ieftin. Există și alte zone unde materialele sunt texturate, dar, per ansamblu, construcția generală se simte solidă și rezistentă.
i20 este o mașină foarte confortabilă. Suspensia face tot posibilul pentru a netezi drumurile din București, și reușește. Și direcția este ușoară, perfectă pentru manevrarea în afara orașului, dar și la manevrele de parcare de pe străduțele înguste din interiorul lui. La viteze de autostradă i20 funcționează la fel de bine. Zgomotul vântului rămâne tăcut la 120 de km / oră.
Și capacitatea de încărcare a crescut odată cu noua generație. Acum măsoară 352 litri, ceea ce este în creștere față de cei 326 litri ai modelului anterior. Podeaua este reglabilă pe înălțime, permițând ajustarea pentru a reduce înălțimea buzei de încărcare.
Nu există roată de rezervă. Sub podeaua portbagajului se află bateria de 48 de volți necesară pentru sistemul hibrid ușor. Din punct de vedere al flexibilității, acesta are scaunele din spate cu rabatare standard 60/40. Există două puncte Isofix pe bancheta din spate, pe scaunele exterioare.
Prețul mașinii testate este de 14.803 de euro (TVA inclus) după bonul Rabla și alte câteva reduceri oferite de Hyundai. Dar să nu uităm că pachetul este cât de poate de complet: motor economic cu tehnologie demnă de anul 2021, spațiu interior suficient și un design atrăgător.
Cel mai accesibil i20 poate fi cumpărat cu 10.400 de euro (TVA inclus), doar că această versiune vine cu un motor 1,2 litri benzină de 84 CP și transmisie manuală cu șase trepte.